Tuleeko karenssi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
jos irtisanoudun henkilökohtaisen avustajan työstä, töitä vain 40h/kk, eli 10h/viikko.

syy: Työnantaja ei noudata työsopimusta ja lomauttelee (suullisesti) minua ilman pätevää syytä. Mulla ei tietenkään ole muita todisteita tästä kuin sähköpostiviestit, joita olen asiaa koskien lähettänyt vammaispalveluun ja avustajakeskukseen.

Eilen kaikki kärjistyi riitaan työnantajan kanssa, hänen mielestään minun olisi pitänyt vaihtaa tapaninpäivän palkallinen vapaa toiselle päivälle työpäiväksi ja kun sanoin ettei se sovi, että siitä pidetään kiinni mitä työsopimuksessa on, niin se suuttui.

On ollut hankala jo siitä asti kun jäin pariksi päiväksi sairaslomalle, hänen mielestään hän voi työnantajana määrätä koska avustaja tulee töihin, ihan sama mitä sopimuksessa lukee. Ja kun hän on avustajan saanut, hän voi kuulemma pyytää koska vaan ja mitä vaan.

Soitti jonnekin ja teeskenteli puhelimeen itkuista ja voivotteli että minä en jousta missään ja kuulemma räyhään hänelle (korkeintaan vähän korotin ääntäni, kuten hänkin) (en muuta ole tehnytkään kuin joustanut tähän asti), nyt vaan tein lopun siihen pompottamiseen ja siitäkös tämä suuttui.

Tuntuu etten voi tuollaisen ihmisen kanssa jatkaa työsuhdetta, kaikki oli hyvin siihen asti kun tein kaiken mitä pyydettiin ja kunnes jäin sairaslomalle pariksi päiväksi.

Tulee karenssi mutta sen vältät kun otat vaikka jonkun siivoushomman tilalle. Noi henkilökohtaisen avustajan paikat on ihan perseestä, ei mitään turvaa ja saa pompotella ihan miten vaan.
Mulle sanottiin työkkärissä että niiden kanssa on jatkuvat ongelmat.

[QUOTE="akka";29342278]Tulee karenssi mutta sen vältät kun otat vaikka jonkun siivoushomman tilalle. Noi henkilökohtaisen avustajan paikat on ihan perseestä, ei mitään turvaa ja saa pompotella ihan miten vaan.
Mulle sanottiin työkkärissä että niiden kanssa on jatkuvat ongelmat.[/QUOTE]

en tiedä miks mun piti edes alunperin kokeilla tätä, vaikka olin lukenut paljon negatiivisia keskusteluja aiheesta. töitä kun ei pahemmin ole, paitsi näitä avustajan töitä, niin ajattelin että parempi se kun ei mitään...nyt olen kyllä sitä mieltä että mikä tahansa muu on parempi kuin avustajan työ.

En kyllä ymmärrä miksi pitää antaa karenssi työn lopettamisesta, kun tuntejakin on niin vähän, että se ei nyt iso menetys ole.

Menen vaikka työkokeiluun, jos en uutta työtä löydä. Nytkin tämä työnantaja tietää etten helpolla irtisanoudu koska saisin karenssin ja senkös se osaa käyttää hyväksi.

Työkokeilu on ihan ok, saa kulukorvauksen työkkärirahan päälle ja rahallisesti on kannattavampaa kuin tuo 10 tuntia viikko avustajana.
Mä kerran kokeilin ton avustajahomman ja sanoin sen jälkeen että en ota enää sitä työtä vastaan eikä ole tarvinnut.

Itsekkin avustajantöitä tehneenä olen törmännyt tuohon samaan. Toisaalta ymmärrän niitä avustettavia, että heillä se vasta vaikeaa onkin kun tarvitsevat avustajan, mutta ei ne ongelmat avustajan saamikseksi voi kaatua avustajan harteille. Toivottavasti työkkärissä joustettaisiin tai saisit jotain muuta tilalle.

Miten irtisanoutumisaika lasketaan, jos torstaina 19.12 annan henk.kohtasesti irtisanoutumislapun työnantajalle, koska on viimeinen työpäiväni, lasketaanko se irtisanoutumiskirjeen antamispäivä siihen 14 päivään mukaan?