Tuleeko kenelläkään muulla ahdistunut olo keskittämisestä ja "keski-ikäisten S-etukortista"?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kyllä tulee, vaikkei sitä voi järjellä mitenkään selittääkään. Nolouden huippu minulle olisi luottokortti, jossa on jotain plussapallon kuvia :D Ja kuten sanoin, ei tässä järjestä olekaan kyse, kyllä minullakin on kortteja, mutten kauhean viitseliäästi kyllä keskitä.

Totta. Myös mulla on nyt se kaikkein piinaavinkin kortti...Rahastahan tässä on loppuviimein kyse. Mutta ahdistaa se silti :D. Isoveli valvoo, lieassa ollaan, kaikkea ohjaillaan ylhäältä.

Mies ei halua kortteja, koska ei tykkää siitä että ostoksia tarkkaillaan ja käytetään segmentoituun markkinointiin (niin ainakin väittää eikä mulla ole syytä olla uskomatta), ei tykkää yhtään ajatuksesta että omaa ostoskäyttäytymistä "valvotaan". Ymmärrän kyllä, vaikka siellä ei mitään sen kummempaa olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tulee muuten mieleen, että onko täällä jtn keskolaisia pyörimässä jotka yrittää provoilla s-ryhmää vastaan kun tuntuu olevan niin kova pala monelle just s-ryhmän pärjääminen? Eikös ennen s-ryhmän nousua valta ollut keskolla...? Miksi yhden pitäisi pyörittää lähes monopolia? Täällä vaan näitä aloituksia on aina s-ryhmää vastaan...

Oon kirjoittanut monta kertaa että tämä koskee kaikkia ryhmiä ja kortteja ainakin mulla, S-kortti on vaan tässä esimerkkinä koska se mättää jotenkin muutenkin, on niin keski-ikäistä jotenkin... En osaa selittää. Ajetaan farmariautolla peltojen keskelle ja käydään hypermarketissa ostoksilla ja kuunnellaan Novaa ja viedään kultaisellenoutajalle luu tuliaisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Oon kirjoittanut monta kertaa että tämä koskee kaikkia ryhmiä ja kortteja ainakin mulla, S-kortti on vaan tässä esimerkkinä koska se mättää jotenkin muutenkin, on niin keski-ikäistä jotenkin... En osaa selittää. Ajetaan farmariautolla peltojen keskelle ja käydään hypermarketissa ostoksilla ja kuunnellaan Novaa ja viedään kultaisellenoutajalle luu tuliaisiksi.

:saint: :laugh: Ja sanotaan mainoksessa, että me koko perhe viihdytään täällä niin hyvin, vaikka koko päivä :D

Kyllä tulee, vaikkei sitä voi järjellä mitenkään selittääkään. Nolouden huippu minulle olisi luottokortti, jossa on jotain plussapallon kuvia :D Ja kuten sanoin, ei tässä järjestä olekaan kyse, kyllä minullakin on kortteja, mutten kauhean viitseliäästi kyllä keskitä.

Totta. Myös mulla on nyt se kaikkein piinaavinkin kortti...Rahastahan tässä on loppuviimein kyse. Mutta ahdistaa se silti :D. Isoveli valvoo, lieassa ollaan, kaikkea ohjaillaan ylhäältä.

Mies ei halua kortteja, koska ei tykkää siitä että ostoksia tarkkaillaan ja käytetään segmentoituun markkinointiin (niin ainakin väittää eikä mulla ole syytä olla uskomatta), ei tykkää yhtään ajatuksesta että omaa ostoskäyttäytymistä "valvotaan". Ymmärrän kyllä, vaikka siellä ei mitään sen kummempaa olisikaan.

jokaisen oma valinta. mutta ei etukorteilla ketään henk.kohtaisesti väijytä, lähinnä on tarve selvittää kuluttajien ostokäyttäytymistä, esim. perheiden, kaupunkilaisten, tietyn maakunnan, yms. mukaan. Jotta, tietyssä paikassa asuvien olisi helppo saada juuri sitä mitä tarvitsevat.

on ymmärrettävää että kaikki eivät tykkää tällaisesta. silloin kortit eivät ole hyvä vaihtoehto.

:saint: :laugh: Ja sanotaan mainoksessa, että me koko perhe viihdytään täällä niin hyvin, vaikka koko päivä :D

Oikeasti?! Ne on sitten onnistuneet markkinoinnissaan, koska just on tuo se mielikuva mikä siitä tulee :laugh:.

S-ketju on kaikkinensa eniten asiakkaaseen kallellaan. Tietysti siellä halutaan tehdä voittoa niinkuin kaiken kaupankäynnin perusteena on. Tähän mennessä taitaa S-ketju myös olla ainoa rehellisesti suomalainen ketju, minkään yhteistyökumppaninkaan tulos ei valu ulkomaille vaan pysyy Suomessa.
Etukortit... ne vaan on tätä päivää ja jos haluaa pysyä ajantasalla eikä jäärätä ja maksaa kaikesta enemmän, hankkii kaikki ärsyttävät kortit ja käyttää niitä. Ei se mitään tiedonkeruuta tavallisesta yksilöstä ole, jos on tylsää niin salaliittoteorioita voi etsiä ihan muualta kuin päivittäistavarakaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tulee muuten mieleen, että onko täällä jtn keskolaisia pyörimässä jotka yrittää provoilla s-ryhmää vastaan kun tuntuu olevan niin kova pala monelle just s-ryhmän pärjääminen? Eikös ennen s-ryhmän nousua valta ollut keskolla...? Miksi yhden pitäisi pyörittää lähes monopolia? Täällä vaan näitä aloituksia on aina s-ryhmää vastaan...

Täällä vaan tänäänkin ollut näitä aloituksia s-ryhmästä. Ja aika usein tulee justiinsa ässää vastaan sanomista. Että siksi vaan ;)

Oikeasti?! Ne on sitten onnistuneet markkinoinnissaan, koska just on tuo se mielikuva mikä siitä tulee :laugh:.

No jotain sinne päin, ne mainokset ovat imelyydessään oikein huippulaatua :D Mutta ei minua haittaa, jos joku käy Prismassa, enkä pidä sitä huonona kauppana tai mitään, en vaan itse osaa siellä asioida. :)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
S-ketju on kaikkinensa eniten asiakkaaseen kallellaan. Tietysti siellä halutaan tehdä voittoa niinkuin kaiken kaupankäynnin perusteena on. Tähän mennessä taitaa S-ketju myös olla ainoa rehellisesti suomalainen ketju, minkään yhteistyökumppaninkaan tulos ei valu ulkomaille vaan pysyy Suomessa.
Etukortit... ne vaan on tätä päivää ja jos haluaa pysyä ajantasalla eikä jäärätä ja maksaa kaikesta enemmän, hankkii kaikki ärsyttävät kortit ja käyttää niitä. Ei se mitään tiedonkeruuta tavallisesta yksilöstä ole, jos on tylsää niin salaliittoteorioita voi etsiä ihan muualta kuin päivittäistavarakaupasta.

Peesi!

niin missä mainoksessa?

Totta. Sinänsä olen kyllä sujuvasti ulkomailla ottanut etu- ja kanta-asiakaskortteja aina, jos siitä on välitön hyöty, eikä se närästä yhtään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotta, tietyssä paikassa asuvien olisi helppo saada juuri sitä mitä tarvitsevat.
-> jotta voitaisiin myydä enemmän ;). Tottakai. Mutta jos asiakas siitä kokee hyötyvänsä, niin ei kai se silloin huono juttukaan ole.

Korjaanpa vielä ajatustani. Siinä vaiheessa kun Aapeeseet korvaavat kautta maan pikkuhuoltamot ja hypermarketit jyräävät lähikaupat, se ON huono juttu.

Vaikka menee hieman asian vierestä jatkan hieman.. eli...
Ihmettelen ihmisten ärsyyntymistä S-ketjun laajenemisesta juuri tuolla kotimaisuus-perusteella. Moni suuri työnantaja siirtää parasta aikaa työpaikkoja ulkomaille ja siitä känistään. S-ryhmä luo uusia työpaikkoja Suomeen ja siitä känistään.... Ei oo milloinkaan mikään kenelläkään hyvin.

Jotta, tietyssä paikassa asuvien olisi helppo saada juuri sitä mitä tarvitsevat.
-> jotta voitaisiin myydä enemmän ;). Tottakai. Mutta jos asiakas siitä kokee hyötyvänsä, niin ei kai se silloin huono juttukaan ole.

Korjaanpa vielä ajatustani. Siinä vaiheessa kun Aapeeseet korvaavat kautta maan pikkuhuoltamot ja hypermarketit jyräävät lähikaupat, se ON huono juttu.

se on valitettavaa jos näin käy mutta itse asioin ennemmin siellä"aapeeseellä" kuin esim. venäläis-omistuksessa olevalla teboililla.

Näissäkin on sitten se, että kun vaikka abc pitää alhaisempia hintoja niin ihmiset puhuvat että kyllä me kannatetaan niitä pikkuhuoltamoita joita pyörittävät yrittäjät. Mutta sitten kun esim. abc:stä saakin edullisen ruoan lisäksi ruokaostokset siitä samasta, yms. niin aika moni valkkaa kuitenkin sen abc:n siinä vieressä. En tarkoita yleistää, mut niinhän se on että moni unohtaa periaatteensa kun on vaikka hinnasta kyse. Sinänsä, tää meno on jo sellaista ollut vuosikaudet, että yrittäjiä jyrätään. Ja kun keskittymät keräävät tietoa mitä kuluttajat haluavat niin tottakai kuluttajat käyttävät niitä palveluita joita ovat toivoneetkin.

Vaikka menee hieman asian vierestä jatkan hieman.. eli...
Ihmettelen ihmisten ärsyyntymistä S-ketjun laajenemisesta juuri tuolla kotimaisuus-perusteella. Moni suuri työnantaja siirtää parasta aikaa työpaikkoja ulkomaille ja siitä känistään. S-ryhmä luo uusia työpaikkoja Suomeen ja siitä känistään.... Ei oo milloinkaan mikään kenelläkään hyvin.

Jälleen komppaan....

Suurta huijausta koko s-kortti, en missään tapauksessa ottaisi. Ylipäätään kaikkien etukorttien kustannukset maksaa aina asiakas, ei kai kukaan kuvittele, että kauppias niitä omasta pussistaan makselee.

Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:
Suurta huijausta koko s-kortti, en missään tapauksessa ottaisi. Ylipäätään kaikkien etukorttien kustannukset maksaa aina asiakas, ei kai kukaan kuvittele, että kauppias niitä omasta pussistaan makselee.

Juu ja se jolla ei ole mitään kortteja on se asiakas joka maksaa eniten. Jos on millä maksaa niin eipä siinä ole ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:

Tuo kauppiaskin on nykyään vain osan keskittymistä nimike. Esim s-ryhmissä Prismoissa ei kauppiaita olekaan. Ja ei, eivät tietenkään kauppiaat niitä maksa. Ne maksaa kesko, sok, tradeka...

Ei tule ahdistunut olo. Tosin en ostoksiani keskitäkään. Olisin kyllä valmis keskittämäänkin, jos kävelymatkan päästä löytyisi kauppa, josta saisin kaiken tarvitsemani. Sellaista kauppaa vaan ei ole edes bussimatkojen päässä vaan on - sen mukaan mitä kulloinkin tarvitsee - suhattava ympäri pääkaupunkiseutua.

Minulla. Vastustan periaatteesta kahden suurimman ketjun S ja K ylivaltaa ja pyrkimystä koukuttaa asiakas talutusnuoraan etukorttien avulla. Teen ostopäätökseni itsenäisesti ja valitsen kaupan kulloisenkin fiiliksen mukaan, en suostu minkään ketjun rengiksi, joka kuljettaa kiltisti kaikki eurot samaan kassaan.

Yhteistyössä