E
erakkoko
Vieras
Meillä siis 4v tyttö joka ollut ikänsä ujo, tosin iän myötä se kovasti kyllä vähentynyt (minusta ujoudessa ei siis mitään pahaa,olenhan sitä itsekin
), mutta aloitti vauvana vierastamisen 3 kk iässä ja vierasti välillä enemmän ja välillä vähemmän varmaan vuoden ikäiseksi. Sitten on ollut toki aikoja että vierastaa vähemmän ja taas aikoja että enemmän. Kun hän oli vauva, meillä kävi kyllä sukulaisia jonkin verran ja minunkin kavereita, mutta ei välttämättä joka viikko ketään. Satunnaisesti kävin hänen kanssaan perhekahvilassa. Sitten 1v4kk iässä hän aloitti pph:n ja 3,5-vuoden iässä siirtyi päiväkotiin. Vapaa-ajalla ei vielä, nyt 4-vuotiaana hoitokavereita olla tavattu, mutta serkkuja, mummoja yms tietysti.
Olemme tytön isän kanssa hyvin keskenämme viihtyviä eikä meillä ole kovin laajaa ystäväpiiriä. Nyt olen saanut kuulla, että lapsestamme on tullut siksi niin ujo kun hän ei ole nähnyt ihmisiä?
Tai kun joku tuttu saa vauvan, häntä ohjeistetaan, että viekää sitä ihmisten ilmoille niin siitä kasvaa sosiaalinen.
Olemmeko siis itse "aiheuttaneet" sen, että tytöllemme suuret väkijoukot tai uudet tilanteet saattavat alkuun olla vähän jännittäviä ja ujostuttaa.
Olemme tytön isän kanssa hyvin keskenämme viihtyviä eikä meillä ole kovin laajaa ystäväpiiriä. Nyt olen saanut kuulla, että lapsestamme on tullut siksi niin ujo kun hän ei ole nähnyt ihmisiä?
Tai kun joku tuttu saa vauvan, häntä ohjeistetaan, että viekää sitä ihmisten ilmoille niin siitä kasvaa sosiaalinen.
Olemmeko siis itse "aiheuttaneet" sen, että tytöllemme suuret väkijoukot tai uudet tilanteet saattavat alkuun olla vähän jännittäviä ja ujostuttaa.