Tuleeko meidän prinsessasta pilalle hemmoteltu, jos jätämme lapsiluvun yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen lapsi nyt on? Mieli saattaa matkan varrella vielä muuttua suuntaan tai toiseen, kannattaa antaa ajan kulua jos ei ole varmuutta. Ensimmäisen lapsen mahdollisesti parempi kasvatustulos kun on aika heikko lähtökohta toisen lapsen toivomiseen ;)

1v7kk. Alan vaan kohta olla aika vanha, varsinkin jos sitä kakkosta saa odotella saman 4 vuotta mitä ykköstäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Se on vain ja ainoastaan kiinni vanhemmista tuleeko lapsesta pilalle lellitty. Eli jos kasvatatte niin ettei esim saa kaikkea mitä keksii vain pyytää jne niin eiköhän siitä lapsesta tule ihan empatia-kykyinen yksilö.

Eiväthän empatia ja ei-kaiken-saaminen ole mitenkään rinnakkaisia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen lapsi nyt on? Mieli saattaa matkan varrella vielä muuttua suuntaan tai toiseen, kannattaa antaa ajan kulua jos ei ole varmuutta. Ensimmäisen lapsen mahdollisesti parempi kasvatustulos kun on aika heikko lähtökohta toisen lapsen toivomiseen ;)

1v7kk. Alan vaan kohta olla aika vanha, varsinkin jos sitä kakkosta saa odotella saman 4 vuotta mitä ykköstäkin.

Minkä ikäinen sitten olet, jos vanhaksi itseäsi nimität?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Tässä vanha ketju, jossa kysellään, että mihin niitä sisaruksia oikein tarvitaankaan. Siellä on monta mielipidettä asiasta :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992446

Kiitos linkistä. Oikeastaan kun itse ajattelen, niin kyllähän minullakin on ihan erityinen suhde sisaruksiini, jollaista ei voi saada ystävän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja c:

Täytän 31.

Ai jaa, ajattelin että nuorempi, näytät nuoremmalta. Ja ihan hyvällä :)
Mutta nuorihan sinä vielä, vaikka toki se raskaaksi tulo voi vaikeutua iän tullessa mutta onpa niitäkin joilla tuntuu hedelmällisyys parantuvan iän tullessa... (vaikka yleisesti heikentyykin)

Mun serkku on ainut lapsi ja se on aina valitellut kun ei ole sisaruksia, tosin meillä on aika läheiset välit varmaankin juuri tuosta syystä. Mutta aika usein sen huomaa kuka on ainut lapsi... :whistle:

Meillä on yksi lapsi eikä lisää tule. Ollaan yritetty pitää huolta siitä, että tyttö ymmärtää olevansa osa isompaa joukkoa eikä mikään maailman napa. Toki me häntä hellimme, kerromme hänen olevan meille se tärkein jne, mutta emme mitenkään nosta häntä "jalustalle" niin, että "sinä olet maailman paras ja muut roskasakkia". Tyttö meni päiväkotiin puolitoistavuotiaana, joten se päiväkotielämäkin on karsinut hänestä turhat diivailut pois. Siellä kun on pakko opetella jakamaan, toimimaan ryhmässä ja ottamaan muutkin huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja LUPINI:
Lukematta ketjua yhtään.Mun mielipide on ei yhteen kannata jättää ,monestakin syystä.
Ei ole kivaa olla yksin,turvattomuutta vanhempien kuoltua,se olkoot siinä

Mä taas ajattelen niin, ettei lapsi todennäköisesti ole siinä vaiheessa yksin, vaan hänellä on oma perhe. On mullakin sisaruksia, mutta tulisin hyvin toimeen ilmankin... Ovat mua paljon vanhempia eikä mulla ole juuri mitään yhteistä heidän kanssaan. Kun mun vanhemmista aika jättää, uskon saavani enemmän tukea miehestäni ja parhaista ystävistäni kuin sisaruksistani.

Täytän 31.

Ai jaa, ajattelin että nuorempi, näytät nuoremmalta. Ja ihan hyvällä :)
Mutta nuorihan sinä vielä, vaikka toki se raskaaksi tulo voi vaikeutua iän tullessa mutta onpa niitäkin joilla tuntuu hedelmällisyys parantuvan iän tullessa... (vaikka yleisesti heikentyykin)

No niin ja eihän sitä tietysti kokeilematta tiedä.

Yhteistyössä