Tuleeko ongelmia kun pmahtaa 10.000e tilille?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

waakku

Vieras
Elikkäs uutta autoa ollaan ostamassa. Pankista ei saada lainaa, itse kun oon kotiäitinä ja miehellä ei vakituista sopimusta. Miehen täti lupautui lainaamaan meille kyseisen summan, mut tuleeko jtn ongelmia?? niinku esim. lahjavero tai jtn muuta?? Kannattaisko hänen siirtää rahat esim. autokaupan tilille???

ei 10000 ole vielä niin iso summa että tulisi. tai ei mulle ole ainakaan tullut vaikka olen pienen ajan sisällä saanut tililleni vähän isommankin summan muutamaan kertaan!

Verottajahan ei teidän tilejä normaalioloissa nää/tutki, joten jos ette osta mitään osaketta tai arvopapereita summalla, ei pitäisi mennä kenenkään tietoihin.
Lainapaperit on kuitenkin hyvä laatia kaiken varalta. Se on lisäksi kaikkien edun mukaista.

Verottajahan ei teidän tilejä normaalioloissa nää/tutki, joten jos ette osta mitään osaketta tai arvopapereita summalla, ei pitäisi mennä kenenkään tietoihin.
Lainapaperit on kuitenkin hyvä laatia kaiken varalta. Se on lisäksi kaikkien edun mukaista.

Pankkitilejä kytätään tarkemmin kuin saatatte kuvitella.Jokainen poikkeava pano tutkitaan...eikä sen niin montaa tonnia tarvii olla.
Ootteko muuten ikinä kuuleet käteisestä rahasta....

Meille ei tullut, kun äitini lainasi 8000 euroa auton ostoon. Laittoi rahat tililleni ja kävin nostamassa pankin shekin. Laadimme itse velkakirjan. Kukaan ei koskaan kysellyt rahoista.

Tosiaan kannattaa laatia lainapaperit summasta, niin ei tule sitten verottajan kanssa mitään säätöä. Siihen ei ole pakko laittaa mainintaa mistään maksuaikatauluista tai koroista, kunhan on dokumentti, että teidän aikomus on jokus maksaa summa takaisin.

Yhteistyössä