Tuleeko teillä naapurit tai ylipäänsä kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
sisään, jos ette aukaise ovea ja teillä kuiteskin on avain ovessa?

Me nukuttiin äsken miehen ja kuopuksen kanssa. (Oltiin koko päivä pesemässä ja laittamassa venettä ja herättiin aamulla aikasin, joten oltiin ihan väsyneitä ja sillä tähän aikaan unilla )
Olin kuulevinani unen läpi naapurin höpinää, mutta en jaksanu reagoida siihen mitenkään. Tajusin myös että mieskin nukkuu eikä sekään reagoi höpötykseen mitenkään.
Sitten kuulin, kun naapuri sanoo, että niin voiko hän lainata meidän autoa? Kumpikaan meistä ei vastaa mitään vaan nukutaan ja mä en tosiaankaan tajunnu tilannetta ollenkaan... Sit kuulu: No ei sitten ja naapuri lähtee... Jatketaan miehen kanssa unia, kunnes mies yhtäkkiä havahtuu ja kysyy, että näit sä samaa unta kun mä? Että ***** oli täällä?
Minä, että joo, olin mä jotain kuulevinani... No mies sit soittaa naapurille, että kävit sä meillä? Ja naapuri, että joo, kun te ette tullu avaan vaikka hän kuinka koputteli, mutta teillä oli avaimet ovessa ni mä tulin sisään ja te sit nukuitte. :whistle:

Mä en meinaa menis sisään jos kukaan ovea ei tulis aukaseen. Varsinkaan kun ei mistään hengenhädästä ollut kyse...

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
miks teillä oli avaimet ovessa jos nukuitte, tai yleensäkään ei kai kannattas jättää?

Tätä ihmettelen minäkin! :o
Itse laitan oven lukkoon, jos en pidä "vastaanottoa". Jos meillä on ovi auki, niin saa tulla.

miks teillä oli avaimet ovessa jos nukuitte, tai yleensäkään ei kai kannattas jättää?
Ne jäi siihen vahingossa. Me kun asutaan täällä "maalla" ni meillä on aika usein avaimet ovessa, kun ovea ei voi pitää poissa lukosta, ku muuten koirat aukoo ovea.

MIKSI teillä on avaimet ovessa?en ulisis yhtään kun ite olisin avaimet oveen jättäny jos joku keikkais mun kämpän mun nukkuessa..joten en jättäis avaimia oveen nukkuessa/saunoessa yms.ja joo kaverit saa tulla sisään jos ovi on avoin.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
MIKSI teillä on avaimet ovessa?en ulisis yhtään kun ite olisin avaimet oveen jättäny jos joku keikkais mun kämpän mun nukkuessa..joten en jättäis avaimia oveen nukkuessa/saunoessa yms.ja joo kaverit saa tulla sisään jos ovi on avoin.
Vastasin jo tuohon ylemmäks. Enkä mä asiasta ulise, ihmettelin vaan... että jos koputtelee jne. ja kukaan ei avaa, niin marssii sit vaan sisään :whistle: Itse, kun en noin toimis.
Kyllä mä silleen tuohon naapuriin luotan, että tiedän ettei se uskaltas meiltä mitään pölliä. Mutta jos näkee selvästi, että toiset nukkuu, ni silti jää höpöttelemään juttujaan. :D

Vastasin jo tuohon ylemmäks. Enkä mä asiasta ulise, ihmettelin vaan... että jos koputtelee jne. ja kukaan ei avaa, niin marssii sit vaan sisään :whistle: Itse, kun en noin toimis.
Kyllä mä silleen tuohon naapuriin luotan, että tiedän ettei se uskaltas meiltä mitään pölliä. Mutta jos näkee selvästi, että toiset nukkuu, ni silti jää höpöttelemään juttujaan. :D

[/quote]

Jos minä menisin jollekin tutulleni ja avaimet roikkusi ovessa, eikä ovea avattaisi, niin saattaisin kyllä kurkata sisään, että onko siellä ketään. Jos avaimet on unohtunut oveen jonnekin lähtiessä, niin sinnehän pääsisi kuka vaan rosvoamaan. Siis ensimmäisenä tulisi tietenkin mieleen, että ketään ei ole kotona ja avaimet on jäänyt oveen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
sisään, jos ette aukaise ovea ja teillä kuiteskin on avain ovessa?

Me nukuttiin äsken miehen ja kuopuksen kanssa. (Oltiin koko päivä pesemässä ja laittamassa venettä ja herättiin aamulla aikasin, joten oltiin ihan väsyneitä ja sillä tähän aikaan unilla )
Olin kuulevinani unen läpi naapurin höpinää, mutta en jaksanu reagoida siihen mitenkään. Tajusin myös että mieskin nukkuu eikä sekään reagoi höpötykseen mitenkään.
Sitten kuulin, kun naapuri sanoo, että niin voiko hän lainata meidän autoa? Kumpikaan meistä ei vastaa mitään vaan nukutaan ja mä en tosiaankaan tajunnu tilannetta ollenkaan... Sit kuulu: No ei sitten ja naapuri lähtee... Jatketaan miehen kanssa unia, kunnes mies yhtäkkiä havahtuu ja kysyy, että näit sä samaa unta kun mä? Että ***** oli täällä?
Minä, että joo, olin mä jotain kuulevinani... No mies sit soittaa naapurille, että kävit sä meillä? Ja naapuri, että joo, kun te ette tullu avaan vaikka hän kuinka koputteli, mutta teillä oli avaimet ovessa ni mä tulin sisään ja te sit nukuitte. :whistle:

Mä en meinaa menis sisään jos kukaan ovea ei tulis aukaseen. Varsinkaan kun ei mistään hengenhädästä ollut kyse...

:laugh: :laugh:

Ne jäi siihen vahingossa. Me kun asutaan täällä "maalla" ni meillä on aika usein avaimet ovessa, kun ovea ei voi pitää poissa lukosta, ku muuten koirat aukoo ovea.

Maalla tuo on yleistä -kannattaa tottua tai avain pois ovesta ja ovi salpaan.

No ehkäpä hän ajatteli, että parempi tarkistaa asia. Jos vaikka olisitte olleet poissa kotoa, hän olisi voinut ottaa avaimet talteen siltä varalta ettei teillä ole avaimia lainkaan mukana. Tai sitten tarkisti että teillä on kaikki kunnossa, eikä sitte kehdannu herätellä joten lähti pois.
Joka tapauksessa, aikeet oli varmasti hyvät, ja se lienee pääasia :)

Ja saattaisinpa itsekin toimia niin.

jos olemme kotona ja hereillä niin meillä on ovi auki. Jotkut soittaa ovikelloa,toiset koputtaa ja sitten tulevat sisään. Mutta jos olemme kotona,mutta emme halua häiriötä niin ovi on lukossa.

Minulla on tapana soittaa ovikelloa/koputtaa ja sitten mennä sisälle. (lue: tutuille. yleensä isäntäväki tietää silloin tulostani. )

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Maalla tuo on yleistä -kannattaa tottua tai avain pois ovesta ja ovi salpaan.
Juu, no kyllä mä nyt tavallaan olen tottunu, ku maalaa pienen ikäni asunu.
Mutta tuo nyt oli vaan jotenki hassua... Toiset nukkuu "täydessä unessa" ja yks vaan höpöttää, vaikkei minkäänlaista vastausta saa :laugh:

Silloin, kun asuin vielä vanhempieni luona, niin kerran siellä tuli käymään kaksi naista.
Meillä oli etuovi lukossa ja mä olin nukkumassa alakerrassa vanhempien huoneessa. Ovi kello soi, mutta en jaksanu/pystyny meneen avaamaan, ku olin saanu "nestevajaus kohtauksen" ja koitin siitä toipua siellä porukoiden huoneessa.
Kuulin, ku yhtä äkkiä alko takaovelta kuuluun ääniä ja naiset sanoivat "katos tää aukee näillä piheillä, ei ne varmaan pahaa tykkää jos mennään sisällä käymään" :o
No, sieltä tuli yks "tuttu" nainen ystävänsä kanssa ja kuulin ku se olohuoneessa puhui, "katos, näin iso ja hieno olohuone niillä on ja kato mitkä ihanat maisemat järvelle jne." "Käydään kohta yläkerrassa, mutta katsotaan tää alakerta ensin "
Olisitte nähny ilmeet, ku aukasivat porukoiden makuuhuoneen ja mä olin siellä. :D
Ne oli ihan :o :ashamed: :o :ashamed:
Ja sanoivat, että me luultiin, että täällä ei oo ketään ja saatiin tuo takaovi auki pihdeillä. Minä ajattelin vaan vähän esitellä Liisalle teidän taloa... :whistle:

Ja tosiaan, kyseessä ei ollut mikään tosi hyvä tuttu.

Meillä taas karkaa 2-vuotias. Kyllä ne yleensä huhuilee eteisessä. Mutta kammariin asti ei tuu kuin anoppi :O