Tuleeko teille aina "joulustressi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Minä en tunne kyseistä sanaa. :xmas: Vähän joulukuun alussa jos koristeita laittaa, ja jouluverhot vaihtaa ikkunaan. Kummilapsille joululahjat ostaa, niin se on sitten siinä. Meillä ei aikuisten kesken lahjoja ostella. Aatoksi mennään mummolaan, siellä jouluruoat ym.. Tulee kait sitä jotain jouluruokia kotiinkin osteltua, mutta pitäähän sitä jokatapauksessa jotakin syödä. Minä en ymmärrä kun jotkut stressailevat joulun takia...itsellä ainakin joulu on rauhallista aikaa aina ollut. =)

En sanoisi että stressi, ennemminkin sellainen odotus ja innostus tulee aina. Nautin kaikesta siitä härdellistä, joulun laitosta, ruokien tekemisestä, lahjojen ostamisesta, ihan kaikesta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
En sanoisi että stressi, ennemminkin sellainen odotus ja innostus tulee aina. Nautin kaikesta siitä härdellistä, joulun laitosta, ruokien tekemisestä, lahjojen ostamisesta, ihan kaikesta :xmas:

Samanlainen olotila täälläkin =)

Ei tuu joulustressiä, mutta tuolla kaupoissa iskee karsee ketutus kun siellä on pilvin pimein hysteerisiä ihmisiä... Siltikään en voi aloittaa jouluvalmisteluja ajoissa, vaan oon siellä viime tipassa, kuten kaikki ne hysteerikotkin :D Ja taas mä päätän, että ens kuussa alotan jo kesäkuussa lahjojen oston jne...

Me ei osteta joululahjoja muuta kuin pienille, näin olemme perheessä päättäneet (ja tällä hetkellä pieniä on vain meidän vauva ja veljen vauva ). Aikuiset eivät tarvitse lahjoja, aikuiset voivat itsekin ostaa mitä haluavat. Yhdessä oleminen on tärkeintä :) Eipähän ole stressiä kenelläkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ei osteta joululahjoja muuta kuin pienille, näin olemme perheessä päättäneet (ja tällä hetkellä pieniä on vain meidän vauva ja veljen vauva ). Aikuiset eivät tarvitse lahjoja, aikuiset voivat itsekin ostaa mitä haluavat. Yhdessä oleminen on tärkeintä :) Eipähän ole stressiä kenelläkään :)

Ja en ota siis stressiä mistään muistakaan asioista. Ei se koristelu ym jutut sentäs stressiä tuo tullessaan :)

ei tule.. mä aloitan kaiken niin hyvissä ajoin ettei sitä kehkeydy. tulisi jos pitäisi tungoksessa viimeisiä lahjoja hankkia. koristelu ja laittaminen taas on kivaa. mä meen ensi viikonloppuna kaksipäiväiselle askertelukurssille tekeen joulukoristeita. :D

Kyllä tulee. Ensin puols syksyä mietitään kenen luona ja kenen kanssa sitä joulua vietetään, kätevintä olis revetä ja olla kaikille mieliksi olemalla samaan aikaan useemmassa paikassa. Sitten ruoka, syödään ja syötetään kaikkee mitä "täytyy olla jouluna", jouluruuista on todella pieni osa sellasta mikä mun mielestä oikeesti on hyvää. Ja sitten vielä ne lahjat... Viimetingassa kun sillon vasta tietää kuka on missäkin ja kenelle ostetaan ja mitä. Ja koristeita vielä.

Hm.. mä oon varmaan kaikenlisäks unohtanut jotain. :xmas:
Mä jättäisin joulun suosiolla väliin, vaan haluan silti lapsille joulupukin.

Ja kaiken huipuks just joukuussa mulla on aina tosi paljon töitä ja koulussa kans "loppukiri". Niin siitähän joulurauha vasta syntyykin.

:o :xmas:

Yhteistyössä