Tuleeko vauvalle vatsakipuja tulisesta ruoasta vaikka olisi vatsassa jo tottunut siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
Alkuperäinen kirjoittaja muua:
Mielenkiintoista... Ehkä kuitenkin varmuuden vuoksi vältän aluksi mausteista ruokaa ja vähitellen kokeilen kuinka vauvan masu kestää.

Pitääkin huomenna anopilta kysyä miten siellä nämä asiat menee. Mieheni on siis Intiasta ja tekee meille yleensä ruoat.

ai tääl on joku muukin jonka mies Intiasta:)

Mistä päin Intiaa miehesi on? Onko teillä lapsia? Oletko syönyt mausteista ruokaa imettäessäsi ja miten vauva reagoi?

Ai huomasit :)
Mun mies Bangaloresta ja on yksi tyttö ja toinen laps tulossa. En syöny imettäessä kauheesti tulista ruokaa ku mies ei silloin vielä asunu täällä-eli ei ollu mulle kokkaamassa:) mut nyt kiinnostaa minuakin tän seuraavan kanssa et vaikuttaakohan. mistä sun mies on?

Mieheni on Mumbain alueelta. Meilläkin on yksi tyttö ja nyt toinen tulossa! :D

hih,hauskaa! minkä ikäinen ja millä viikoilla? Meillä tyttö 2v3kk ja nyt mulla rv11

Tyttö siis 2v 6kk ja rv 39+0 puolen tunnin päästä ;)

voi vitsit sä jo noin pitkällä:) *kade*

me tavattiin Intiassa ku asuin siel jonki aikaa. Ja nyt se on asunu täällä vuoden. Onkos teil muksuja?ja ovatko kaksikielisia/minkä kielisiä?

Tyttömme on nyt 2,5-vuotias. Meillä käytetään kolmea kieltä; minä puhun suomea, mies marathia ja me miehen kans englantia. Tyttö ymmärtää kaikkia, mutta puhuu suomea. Myös isälleen.

Meillä minä puhun tytölle vaan suomea ja mies vaan englantia,ja miehen kanssa keskenämme puhutaan vaan eglantia.tyttö puhuu jo molempia kieliä yhtä hyvin,vaikka vaan vuoden on englanti ollut säännöllisesti kuvioissa. Ootteko mistä päin suunnilleen:)?me uudeltamaalta. ja kuin pitkällä olet raskaana?

Asumme Pohjois-Pohjanmaalla. (tutuille vilkuti vilkuti) Tyttönne siis puhuu myös englantia? Hienoa! Meillä ei suostu puhumaan kuin suomea kun on huomannut, että isänsä ymmärtää sitä :/

me tavattiin Intiassa ku asuin siel jonki aikaa. Ja nyt se on asunu täällä vuoden. Onkos teil muksuja?ja ovatko kaksikielisia/minkä kielisiä?

Tyttömme on nyt 2,5-vuotias. Meillä käytetään kolmea kieltä; minä puhun suomea, mies marathia ja me miehen kans englantia. Tyttö ymmärtää kaikkia, mutta puhuu suomea. Myös isälleen.

Meillä minä puhun tytölle vaan suomea ja mies vaan englantia,ja miehen kanssa keskenämme puhutaan vaan eglantia.tyttö puhuu jo molempia kieliä yhtä hyvin,vaikka vaan vuoden on englanti ollut säännöllisesti kuvioissa. Ootteko mistä päin suunnilleen:)?me uudeltamaalta. ja kuin pitkällä olet raskaana?

Asumme Pohjois-Pohjanmaalla. (tutuille vilkuti vilkuti) Tyttönne siis puhuu myös englantia? Hienoa! Meillä ei suostu puhumaan kuin suomea kun on huomannut, että isänsä ymmärtää sitä :/

no meillä ei isä kauheen hyvin edes puhu suomea.Mut me ollaan sovittu et hän tulee aina jokatapauksessa puhumaan VAIN englantia tytölle.Sen takia varmaan niin hyvin on oppinutkin kun poikkeuksia ei olla tehty. Asuuko miehesi perhettä täällä?Meillä ei...me käydään mummolassa vähintään kerran vuodessa.Kaks kertaa jo oltu.Kesällä oli tarkotus taas lähteä mut taitaa mennä nyt ensi kevääseen.Onkos teidän tyttö tumma vai vaalea:)?

Ollaan käyty kahdesti Intiassa. Kerran ennen lapsen syntymää ja kerran kun hän oli 1v. Tammikuussa oli tarkoitus käydä, mutta peruttiin se kun aloin odottaa. En halunnut ottaa riskejä raskauden kanssa. Mieheni vanhemmat ovat nyt toista kertaa käymässä täällä. Paraikaa siis ;) Sukulaisia ei asu täällä.

Tytöllämme on tummanruskeat hiukset ja silmät. Ihonväri just mun ja miehen ihonvärien väliltä. Miten teillä?

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Ei vauvan suolisto ja vatsalaukku siedäty tuliselle ruualle. Tuurista kiinni onko vauva kuinka herkkävatsainen. Vastasyntyneiden elimistö sietää harvemmin kovin tulista ruokaa, mutta siedättyy siihen kyllä.

Ollaan käyty kahdesti Intiassa. Kerran ennen lapsen syntymää ja kerran kun hän oli 1v. Tammikuussa oli tarkoitus käydä, mutta peruttiin se kun aloin odottaa. En halunnut ottaa riskejä raskauden kanssa. Mieheni vanhemmat ovat nyt toista kertaa käymässä täällä. Paraikaa siis ;) Sukulaisia ei asu täällä.

Tytöllämme on tummanruskeat hiukset ja silmät. Ihonväri just mun ja miehen ihonvärien väliltä. Miten teillä?

Ai teil on isovanhemmat täällä:) kivaa!Kauanko ovat?
Meil taitaa olla tyttö just samma serjaa teidän tytön kanssa. Ja kiharat hiukset vaik mul ja miehel molemmil ihan suorat.Mun äitiltä tullu. koko ajan hiukset hiljalleen vähän vaalentunu.Syntyessä ihan mustat ja nyt alkaa näkyä kuparinruskeeta sävyä.

Ai teil on isovanhemmat täällä:) kivaa!Kauanko ovat?
Meil taitaa olla tyttö just samma serjaa teidän tytön kanssa. Ja kiharat hiukset vaik mul ja miehel molemmil ihan suorat.Mun äitiltä tullu. koko ajan hiukset hiljalleen vähän vaalentunu.Syntyessä ihan mustat ja nyt alkaa näkyä kuparinruskeeta sävyä.

On nuo intialaiset värit niin dominoivia :) Appivanhemmat ovat täällä 3kk, kuten viime kerrallakin.

Yhteistyössä