No ei nyt tietenkään. En ole tuo, jolle vastasit, mutta kommentoin silti. Työkkäri voi ihan hyvin ehdottaa työpaikkoja ihmisille. Mutta jos sitten käy ilmi, että työ ei sovikaan, ei siitä pitäisi lätkiä automaattisia karensseja, vaan esim. ap:n tapauksessa todeta että muuten kiva, mutta kulkuyhteydet puuttuvat. Sehän ei ole ap:n vika. Eri asia, jos olisi jokin tekosyy tai ei vaan huvittaisi hakea sitä paikkaa.
Itse olin aikoinani jonkin aikaa työtön ja sain työkkäristä ihan kummallisia työtarjouksia. Minulla ei ollut ajokorttia, silti tarjottiin töitä, joissa ajokortti oli ehdoton välttämättömyys. Joskus vaadittiin koulutusta, jota minulla ei ollut (olin siis valmistunut ihan toiselta alalta). Kaiken huippu oli, että kun olin itse saanut hankittua osa-aikaisen määräaikaisen työn, tuli sen jälkeen joku osoitus palkattomaan harjoitteluun. Työkkäri alkoi vaatia, että lopetan palkallisen työni ja menen siihen harjoitteluun. Ongelma oli vaan se, että olin jo allekirjoittanut työsopimuksen! Lopulta työkkäsi sitten "jousti", mutta kuulemma "vain tämän kerran", että "jatkossa ei sitten tuollainen työ ole hyväksyttävä syy kieltäytyä harjoittelusta". Tässä siis pointti oli se, että olin jo lupautunut työhön, ja minun olisi siis pitänyt rikkoa työsopimukseni voidakseni mennä muualle ilmaistyöhön! Ja vähällä oli ettei tullut karenssia siitä hyvästä, että olin itse hommannut itselleni töitä