Tuleekohan mies takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimo

Vieras
Meillä on koko suhde ollut tulinen, varsinkin alkuaika ja siitä päästiin. Monta vuotta meni ilman totaalisia pimahduksia, vaikka kärhämää aina välillä olikin, joskus suurempiakin.

No, mentiin naimisiin muutama vuosi sitten, lapsikin on ja rakennettiin (rakennutettiin) talo, johon päästiin muuttamaan kesällä 2008. Mutta koko rakennusprojekti tapahtui kiireessä, koska talotoimitusajankohta aikaistui ja käytännössä vuoden päivät elämässä pyöri vain taloasiat töiden ja arjen lisäksi.

Koko viime kesä meni ihan töissä, kummaltakin. Joko töissä tai täällä kotona; oli pihahommia, nurmen laittoa, istutuksia, kastelua, maalausta jne. Ne piti tehdä kesäloman aikaan koska muulloin ei olisi ollut aikaa. Ajattelin että kun nää tästä saadaan, niin sitten on kaikki valmista. Sitten tuli 8v tytölle joku esiuhmis ja raivoa ja huutoa riitti puolin ja toisin koko syksyn ja paheni vaan.

Syksyllä alkoivat kovat riidat ja kotona oli tosi kireä ja stressaantunut tunnelma. Oltiin miehen kanssa tosi ilkeitä välillä toisillemme ja kroonisesti välinpitämättömiä. Tammikuussa mies pakkas yhtäkkiä kamansa ja muutti omaan asuntoon. On jo hakenut virallista eroakin ja sanonut ettei takaisin tule. Ollaan kyllä juteltu näitä asioita ja pohdittu syitä, mutta mikään ei tunnu sen päätä enää kääntävän :(

taitaapi meillä käydä samoin... meillä ei ees talo valmis ja minä olen se osapuoli joka pian pakkaa tavaransa.... mua tympii ja en todellakaan meinaa jatkaa jos asiat pysyy näin....

Rakentaminen on tosiaan stressaavaa aikaa, teki sen itse tai muut, ja saa olla kyllä aika välkky, ettei siihen lankaan mene. Ts. osaa varautua siihen , että se koettelee parisuhdetta tosissaan jonkun aikaa, mutta jos siitä selviää, selviää melkein mistä vaan.

Vaikea ennustaa. Toivon mukaan saatte asioita puhuttua ja selvitettyä!

Itse olen ollut se lähtevä osapuoli suhteesta, enkä takaisin mennyt eikä ole kaduttanut päivääkään. Meillä siis suhde kaatui siihen, kun sitä hoidettu, asioista ei puhuttu, ei oltu me vaan kaksi aikuista asumassa saman katon alla...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
ikävää :( entä jos menette perheterapeutille? ehdota?

Olen ehdottanut, useammankin kerran, ei suostu. Ollaan monta vuotta sitten (6) sitten käyty terapeutilla silloisen kriisin takia ja mies perustelee että kun on silloin käyty, ei se enää mitään hyödytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeep:
Vaikea ennustaa. Toivon mukaan saatte asioita puhuttua ja selvitettyä!

Itse olen ollut se lähtevä osapuoli suhteesta, enkä takaisin mennyt eikä ole kaduttanut päivääkään. Meillä siis suhde kaatui siihen, kun sitä hoidettu, asioista ei puhuttu, ei oltu me vaan kaksi aikuista asumassa saman katon alla...

Ihan kuin meillä viimeiset pari vuotta; ei puhuttu, ei hoidettu suhdetta jne. :(

Hei! Teidän tyttärenne varmaan reagoi vanhempien parisuhteen rakoiluun sillä uhmalla. Tärkeää olisi nyt, että antaisit tilanteen rauhoittua, hoitaisit häntä, olisit hyvin paljon lapsesi kanssa. Tee kaikkesi ettei lapsi kokisi olevansa syyllinen eroon. Hän on juuri siinä iässä, että ymmätyää jo paljon, mutta ei kuitenkaan läheskään kaikkea. Kukapa ymmärtäisi erotilanteessa.

Joskus käy niin ikävästi, että kun toista pidetään itsestäänselvyytenä, rakkaus kuolee. Jos ei saa suhteessa sanottua haluamiansa asioita eikä tunne tulevansa kuulluksi ja rakastetuksi, niin alkaa hakea pakotietä. Silloin suhteessa voi olla tilaa jopa kolmannelle osapuolelle. Toivon, ettei puolisollasi ole toista.

Jos miehesi peruuttaa eron, niin toivon, että hän tekee sen itsensä vuoksi eikä sinun tai tytön...

Yritä ajatella elämää itsenäisenä naisena, kyllä sinä ja tyttäresi pärjäätte!

Alkuperäinen kirjoittaja Tea:
Hei! Teidän tyttärenne varmaan reagoi vanhempien parisuhteen rakoiluun sillä uhmalla. Tärkeää olisi nyt, että antaisit tilanteen rauhoittua, hoitaisit häntä, olisit hyvin paljon lapsesi kanssa. Tee kaikkesi ettei lapsi kokisi olevansa syyllinen eroon. Hän on juuri siinä iässä, että ymmätyää jo paljon, mutta ei kuitenkaan läheskään kaikkea. Kukapa ymmärtäisi erotilanteessa.

Joskus käy niin ikävästi, että kun toista pidetään itsestäänselvyytenä, rakkaus kuolee. Jos ei saa suhteessa sanottua haluamiansa asioita eikä tunne tulevansa kuulluksi ja rakastetuksi, niin alkaa hakea pakotietä. Silloin suhteessa voi olla tilaa jopa kolmannelle osapuolelle. Toivon, ettei puolisollasi ole toista.

Jos miehesi peruuttaa eron, niin toivon, että hän tekee sen itsensä vuoksi eikä sinun tai tytön...

Yritä ajatella elämää itsenäisenä naisena, kyllä sinä ja tyttäresi pärjäätte!
peesi.. erittäin hyvin sanottu

Myönnän olleeni jo pitkään kauhea akka, sitä en kiellä, mutta olen kyllä käynyt läpi niin kovan koulun, että se on varmasti minuakin muuttanut ihmisenä. Olen katsonut omia virheitäni/ puutteitani/ käytöstäni läheltä.
Mies vain sanoo, ettei toinen ihminen voi luonteeltaan muuttua. Että on jo 10v ajan minut tuntenut, että miksikä se (parisuhde/ avioliitto) siitä loppujen lopuksi muuttuisi :(

Älä ainakaan kiristä miestä tai syytä siitä, jos mahdollisesti joudut esim. lapsesi kanssa muuttamaan tai muuta vastaavaa erosta seurannutta. Se pahentaa asiaa, kaikenlainen syyllistäminen. Jos hänellä on tunteita jäljellä sinua kohtaan, niin hänen pitäisi antaa noinkin pitkän liiton jälkeen vielä mahdollisuus keskusteluun rauhassa kahden kesken. Se auttaisi eroamistakin ystävyydessä, joka olisi lapsen kannalta ensi arvoisen tärkeää, mikäli erosta tulee pysyvä.

Ei kukaan perheellinen mies lähde tuosta vaan uudesta itse rakennetusta/ rakennutetusta talosta ILMAN että ois toinen nainen kuvioissa. Eli sillä on joku ihanuus nyt. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Unohda se!:
Ei kukaan perheellinen mies lähde tuosta vaan uudesta itse rakennetusta/ rakennutetusta talosta ILMAN että ois toinen nainen kuvioissa. Eli sillä on joku ihanuus nyt. Voimia!

Mä lähdin eikä mulla ollut ketään toista... tosin en ole mies vaan nainen...

Nyt sinulla on mahdollisuus tulla tietoiseksi huoliesi taustalla olevista syvemmistä syistä. Älä vaivu epätoivoon, sillä elämässä kaikki muuttuu koko ajan. Mikään olotila ei ole pysyvä. Voit nyt vahvistaa koko olemustasi ja valmistautua kohtaamaan elämän uusista lähtökohdista käsin. Pysy mahdollisimman selkeänä kaikissa toimissasi ja itsesi ilmaisemisessa. Tiedosta pelkosi ja huolesi, mutta älä anna niiden hallita elämääsi. Jotta elämäsi olisi tasapainoisempaa, sinun on lakattava murehtimasta sitä, minkä olet jättänyt taaksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miekkojen Kuningatar:
Nyt sinulla on mahdollisuus tulla tietoiseksi huoliesi taustalla olevista syvemmistä syistä. Älä vaivu epätoivoon, sillä elämässä kaikki muuttuu koko ajan. Mikään olotila ei ole pysyvä. Voit nyt vahvistaa koko olemustasi ja valmistautua kohtaamaan elämän uusista lähtökohdista käsin. Pysy mahdollisimman selkeänä kaikissa toimissasi ja itsesi ilmaisemisessa. Tiedosta pelkosi ja huolesi, mutta älä anna niiden hallita elämääsi. Jotta elämäsi olisi tasapainoisempaa, sinun on lakattava murehtimasta sitä, minkä olet jättänyt taaksesi.

Kyllä mun mielestä miehen pitäisi vielä suostua edes siihen pariterapiaan ennen lopullista erovahvistusta. Avioliitoissa on joskus yllättävänkin pahoja vastamäkiä ja se pitäis kyllä olla yleisesti ottaen molemmilla puoliskoilla tiedossa ennekuin pappi sanoo aamen.
Korostan siis sitoutumista ja vastuuta perheestä ja vaimosta.

Anna miehen olla rauhassa nyt; tulee takaisin jos on tullakseen, sinä et sille nyt mitään voi. Moni on kyllä katunut tuollaista tempausta/ irtiottoa, ja kun tulevat järkiinsä, on vaimo jo suunnilleen löytänyt uuden tai muutoin ei huoli enää takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielipide:
Kyllä mun mielestä miehen pitäisi vielä suostua edes siihen pariterapiaan ennen lopullista erovahvistusta. Avioliitoissa on joskus yllättävänkin pahoja vastamäkiä ja se pitäis kyllä olla yleisesti ottaen molemmilla puoliskoilla tiedossa ennekuin pappi sanoo aamen.
Korostan siis sitoutumista ja vastuuta perheestä ja vaimosta.

Aamen ja peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekkojen Kuningatar:

Nyt on otollinen aika keventää painolastiasi. Hanki itsellesi vain sitä, mitä todella tarvitset ja luovu siitä, mitä et enää tarvitse. Tämä vaatii itsensä tuntemista ja tietoisuutta sekä objektiivista suhtautumista asioihin. Miekkojen kuutonen kehottaa sinua tarkastelemaan kaikkea: tavaroitasi, oppiarvojasi, tietomäärääsi, tunteitasi, ajatuksiasi... Luovu kaikesta turhasta! Pidämme kiinni valheellisuudesta, koska luulemme, että se on meille hyödyllistä. Joskus siitäkin on luovuttava. Nyt sinulla on elämässäsi koittanut sopiva hetki.

Tämä sinulle, ole hyvä. Nyt menen nukkumaan.

Yhteistyössä