Tuleekohan valitusta työssäoppimispaikassa, kun tänään on näyttöarviointi-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä, kun alunperin piti miehen katsoa tänään lapsen perään, mutta hän ilmoittikin eilen yks'kaks' että ei pystykään tulemaan töistä aiemmin ja sanoi, että kysy huomenna päiväkodista ottavatko lapsen sinne hoitoon. No eivät siis ota, se on nyt selvä.

No kiikuta lapsi miehellesi töihin... Jos ei haittaa siellä näyttökeskustelussa niin ei varmaan töissäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja Karkki:
Jos lapsellasi on oikeus päivähoitoon, niin ei ole sinun päänsärkysi onko riittävästi henkilökuntaa paikalla.

Mn mielestä KYLLÄ on äidinkin päänsärky...entäs, jos tapahtuu jotain, kun hoitajia on liiana vähän? Juuri omalle lapselle, pahakin juttu? Hieman saattaisi äiti katua päätöstään viedä lapsi väkisin sinne...
Toisaalta, kun on kerran ilmoittanut, että lapsi on kolme viikkoa pois, niin eipä oikein ole kanttia mennä vaatimaankaan.
Kioja ihmisiä täällä, kun heti ilkeästi "haukkumassa", elämässä sattuu ja tapahtuu, ehkä asia oli jo hoidettu, mutta sitten tapahtuikin jotain yllättävää, ja nyt on tilanne käsissä???

Entäs jos saatkin töitä ja joudutkin viemään lapsesi hoitoon? Mihis viet? Itse olen voinut perua lomapäivät ajoissa ja viedä lapset hoitoon päiväkotiin.
Tämä on lähinnä nyt äidistä ollut kiinni, että on jättänyt asiat näin. Päiväkotiin on kuitenkin ihan oikeus mennä, kunhan siitä ilmoittaa etukäteen.

mä, kun alunperin piti miehen katsoa tänään lapsen perään, mutta hän ilmoittikin eilen yks'kaks' että ei pystykään tulemaan töistä aiemmin ja sanoi, että kysy huomenna päiväkodista ottavatko lapsen sinne hoitoon. No eivät siis ota, se on nyt selvä.

No nyt ymmärrän. Tämä olisi kannattanut tuoda ilmi heti, niin ei olisi tullut kuvaa, ettet itse ole asioita hoitanut. Ei löydy naapureita tms. joka voisi lasta hetken katsoa?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Jos ap on ilmoittanut tämän päivän lapsen lomapäiväksi, niin se on tasan tarkkaan ap:n oma ongelma, eikä päiväkodin! Ei heillä ole velvollisuutta ottaa lomalla olevia hoitoon, henkilökunta on mitoitettu läsnäolijoiden mukaan.

näin on. ja ihan reilusti soitat näyttöimmeisille ja kerrot tilanteen. se on reilua kaikkia osapuolia kohtaan. riippuu paljon minkä ikäinen lapsi on, että pystytäänkö siinä keskittymään asiaan vai meneekö sinulla lapsen hoitoon aika ja ajatukset. he varmastikin ymmärtävät tilanteen ja ottavat lapsen siihen mukaan, mutta asiasta ilmoittaminen on vähintä mitä voit tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
hoitaja, minulla on aikuisten näyttö edessä tänään. Mutta luulisin lapsen kyllä kotonakin sen 2 tuntia selviävän. Tuskin hän tätä kotia nyt ihan pilalle saisi.

kuinka vanha? oikeassakin elämässä joskus tulee tilanteita että lasta ei saakkaan hoitoon.. kyllä varmasti sen ymmärtävät kun soitat ja kerrot. Jos se ei heille sovi, arviointi pitää siirtää. Ei maailma tähän kaadu :D tai sit jätät lapsen kotiin jos meinaat että pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
riippuu niin paljon opettajasta ja näytön vastaanottajasta, jos lapsi on jo sen verran iso että ymmärtää olla kiltisti sen ajan, niin en näe mitään ongelmaa.

jos se piirtelee kiltisti "osastolla" ja teet näytön.

Olisi reilua kyllä ilmoittaa, että tilanne on nyt tämä ja miten toimitaan. Joko se pidetään lapsesi läsnäollessa tai sitten ei ja siirretään toiseen ajankohtaa (tj). Tyhmää olla ilmoittamatta vaikka SINUSTA lapsesi läsnäolo tuntuukin mitättömältä asialta.

reilu 5v vili-vilperi. enkä kyllä kehtaa soittaa näyttöpaikkaan ja kysyä, että voiko sinne lapsen tuoda?

Mutta kehtaat viedä ilmoittamatta mukanasi? Ja tuhlaat vaan kaikkien aikaa kun koko keskustelua ei sit pidetäkään. Voi sua.
Minkä alan näyttö kyseessä?

Yhteistyössä