Tuleva töihin paluu ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nella"

Vieras
Maaliskuun alussa pitäisi palata töihin ja on alkanut päivä päivemmältä vaan ahdistaa. Meidän nuorin on sillon 9kk, eli heti äippäloman jälkeen olisi palattava töihin. Siis en tiedä onko musta siihen :( oikein itkettää kun alan ajtteleen asiaan. Meillä toinen lapsi on 3v ja hänkin aloitti päiväkodin saman ikäisenä. En millään haluaisi taas aloittaa sitä rumbaa. Meillä on molemmilla miehen kanssa todella aikaiset aamut, eli lasten täytyisi olla hoidossa jo ennen kuutta. Ja muistan hyvin, kuinka väsynyt sitä oli aina työpäivän jälkeen. Ja tietysti lapsikin haki osansa huomiota. Niin paljon mielummin olisin lasteni kanssa kotona. Mies vaan painostaa töihin. Hän on ihan varma ettei pärjätä taloudellisesti. Mutta kun ei suostu edes kokeilemaan.Olen ihan varma että pärjättäisi. Ainoastaan vakuutus kuukaudet olisi tosi tiukkoja. Olen jopa miettinyt että irtisanoisi omat ja lasten vaakuutukset, pitäisi vaan auto ja kotivakuutkset, mutta ei käy miehelle. Olisi sekin jo iso apu. Siis olisiko kenellekään mitään neuvoja miten saisi miehen pään kääntymään??? Onko muilla miehet heti hyväksyneet että jäät kotiin??

[QUOTE="vieras";22586922]aika urpo mies sulla

Kiitos, tästä olikin paljon apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Et itsekään miltäkään välkyltä vaikuta!!!!!

meillä mies taas on sitä mieltä että töihin mulla ei ole asiaaa ennen kuin nuorin on 3v....tuon toisiks vanhimman kohdalla käytiin kamalaa vääntöä asiasta kun menin töihin lapsen ollessa hiukan reilu 2v.
minkälainen sota teillä syttyis jos vaan sanoisit että et menekään vielä töihin vaan koleilisitte kuinka tiukkaa tulee olemaan(jos ei kerta suostu kuuntelemaan....)

Koita säästää nyt vielä kun saat vanhempainrahaa. Sekin auttais eet vähän. Itselläni hieman samanlainen tilanne, mutta sain mieheni pään käännettyä, niin että laitan nuorimmaisen vasta hoitoon kun hän on 1.5 v Puhu vielä miehellesi! Omasta jaksamisesta ja lapsien myös. Rankkaa se tulee olemaan, jos noin aikasin aamusta lapset jo hoitoon. Sano miehelle, että myös hänen pitää osallistua sitten lasten päiväkotiin viemisiin ja hakemisiin

Ymmärrän että ahdistaa. Mä en edes ajatellut meneväni töihin ja raahaavani pientä toisten hoitoon. Mies oli samaa mieltä.
Tyhmää että miehesi ajattelee asioita pelkästään rahan kannalta. Syytä olisi miettiä muitakin arvoja! Mä tekisin kuten jo ehdotitkin. Ei kai kukaan vakuutysyhtiön maksujen takia lasta luovuta vieraan hoitoon. Mitä siitä hyötyisi kun ottaa hoitomaksut, kulkemisen jne. pois päältä?

Itse aloitan työt viikon päästä ja minuakin lähes ahdistaa vaikka lapsi on jo isompi.

No meillä mies tienaa n.1600-1650€/kk (käteen jäävä osuus), minä kotihoidontuen+kuntalisän (yht.n.390€ käteen). Työmatkaakin miehellä on (eli bensakuluja on..), asumme uudehkossa omakotitalossa, maksamme lyhennystä siitä 800€/kk. Yhtä lasta hoidan kotona, mies maksaa suurimman osan kuluista ja olemme pärjänneet vallan mainiosti. Kaksi autoa löytyy joista omat kulunsa puhumattakaan omakotitaloasumisen kuluista. Ei oo tarvinnu pihtailla, lapsi saa kaiken tarvittavan (ja vähän ylikin), käymme joskus viihteellä ja syömäs ulkona ja muutenkin elämä maistuu hyvälle.
Rohkeasti vaan kokeilemaan, kyllä ne rahat saa riittämään kun vaan haluaa! =)

No eihän tuota päätöstä voi yksin tehdä, ei auta kuin keskustella keskenään ja tehdä lista menoista ja tuloista, tuet on kuiten niin pieniä, että vaikka niillä toimeen tulee niin voi tulla tiukkaa esim. jos tarvii lääkkeitä yms. ostaa.

laskekaa jo nyt budjetti. Kelan sivuilta näet paljonko rahaa tulee äippäloman jälkeen ja miehesi tulot varmaan tiedätte. Olisiko mahdollista säästää jo nyt jotain tulevia kuukausia varten? ja nopeastihan sitä töihin pääsee jos näyttää ettei rahat riitä, tai miten jos tekisit vaan keikkaluontoista työtä? Kokeilemalla se selviää.
Voisiko vakuutusmaksuja maksaa jo nyt pois? kun rahaa tulee vielä vähän enempi kuin kodinhoidontuella.

No kyllä jokainen loppujen lopuksi pärjää jos kotona haluaa lapsen hoitaa. Paisi yh:t asia erikseen, kun ei ole kuin yksi tulonlähde silloin. Perustelet sille, miten tärkeää olisi vielä tuon ikäinen hoitaa kotona, näytät vaikka jotain artikkeleita tai kirjallisuutta asiasta. Miehesi kyllä vaikuttaa tosi jääräpäiseltä, mahtaako mitkään artikkelitkaan auttaa jos toinen noin on päättänyt. Mä vaan sanoisin, että jään, piste. Meillä ei onneksi sen kanssa ongelmaa ollut.

Kieltämättä olen itsekkin ajatellut että vain jäisin kotiin, piste. Olen yrittänyt miehelle selittää niin monta kertaa, mut ei vaan usko että pärjätään. Jopa hänen äitinsä on koittanut varovasti puhua asiasta. Mutta tuntuu et hän vaan on päättänyt et ei pärjätä.Ei kuulemma palkka riittä koko perheen elättämiseen, ei tajua että kyllä minäkin jotain rahaa saan...

oisiko mahdollista olla edes ensi syksyyn,ettei kuopus ois ihan vauva enään? Ymmärrän kyllä murheesi...
Hoitaisiko miehesi joko viennin tai haun,vai olisiko kumpikin sun vastuulla?

Enemmän tuo lasten vieminen hoitoon jäisi miehelle, koska menen aikasempaa töihin kun hän. Mutta ei kuulemma ole ongelma. Tuskin edes ymmärtää millaista se on väsyneitä lapsia viedä tarhaan. Ja kuinka paljon siihenkin täytyy varata aikaa, vaikka kuinka olen selittänyt...

Yhteistyössä