Tulevan lapsen nimi "varastettiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tämähän on sitten helppoa. Sen kuin mietitte, onko nimi edelleen suosikkinne. Jos on, annatte sen. Jos ei, ette anna. Nyt asiaan voi vielä helposti vaikuttaa. Toinen olisi tilanne, jos yhteensattuma olisi tullut teidän annettua nimen omalle vauvallenne.

Mulla ja kaverillani on lapsilla sama etunimi eikä se ole koskaan haitannut. Lapset ovat eri päiväkodeissa mutta vuoden päästä ovat menossa samaan kouluun. Eikös vain jotkut sukunimet ole yksityisomaisuutta, muuten nimiä saa varastella ja laitella ihan miten itse tykkää!

Meillä kävi niin, että ystävän lapsi sai nimekseen saman nimen, jota olimme vatsassa kasvavalle pienellemme ajatelleet. Vaihdoimme nimen. Onneksi oli harkinnassa muitakin nimiä eli ei tarvinnut ihan alusta lähteä miettimään.

Antakaa ehdottomasti nimi, jonka olitte suunnitelleet. Ei haittaa tahtia ollenkaan vaikka olisikin sama nimi, varmasti ei tuota ongelmia suuntaan eikä toiseen. Ja kun kyseessä on tuttavapariskunta niin ei sitä tiedä miten tiiviisti olette tekemisissä 10v päästä ja sit saattaa harmittaa, jos ette antaneetkaan suosikkinimeänne.

Aikuiset ihmiset on idiootteja, jos suuttuvat nimiasioista. Tietenkin jokainen antaa lapselleen sen nimen minkä haluaa. Jos ap:n ystävä ihmettelee, miksi piti antaa sama nimi kuin heidän lapsellaan, niin sitten vaan sanot, että tätä nimeä me ollaan suunniteltu jo kaksi vuotta. Että kyse ei ole matkimisesta tai vittuilusta, vaan siitä, että tykkää nimestä.

Mua ei missään nimessä haittais, vaikka mun tytön kaimoja olis kuinka paljon suvussa tai kaveripiirissä. Kunhan sitä nimeä ei ole annettu matkimistarkoituksessa tai siksi, että "annetaas tää nimi ja katotaan, kuinka paljon se ärsyttää".

Älä huoli etukäteen! Kun lapsonen syntyy saattaakin tuo näyttää aivan muulta kuin siltä mitä nimeä suunnittelitte!

Tätä mä olen aina ihmetellyt. Että miten joku voi näyttää joltain nimeltä. Mun tytöllä oli nimi päätettynä ennen syntymää enkä koskaan edes ajatellut, että näyttääkö hän siltä nimeltä. Miltä näyttäis vaikkapa Maija? Tai Akseli?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Älä huoli etukäteen! Kun lapsonen syntyy saattaakin tuo näyttää aivan muulta kuin siltä mitä nimeä suunnittelitte!

Me emme ajattele, että lapsen tulisi näyttää nimeltään, vaan olemme aina nimenneet lapsen jo odotusaikana keskenämme, koska julkistamme nimen heti lapsen synnyttyä sukulaisille.
Eli enemminkin olemme ehtineet tottua jo nimeen ja sitten vain odotamme minkänäköinen hän on, ei niinkään että "näyttääkö nimeltään".

En ole vaihtanut nimeä vaikka kaveri omalle en antoi saman nimen.

Ei mekään. Meillä kaksi vanhinta lasta on samannimiset kuin kaveriperheen kaksi vanhinta lasta. Vähän huvitti vaan kun meille otettiin koira vähän sen jälkeen kuin tämä kaveriperhe oli saanut kolmannen lapsensa ja mietittiin koiranpennulle nimeä, äitini sitten yhtenä päivänä soitti iloisena että hän on keksinyt loistavan nimen koiralle. Luonnollisesti saman mikä oli tämän perheen kolmannella lapsella... :D (päädyttiin kuitenkin eri nimeen)

Niin ja meidän lähikaupan kassalla on myös samanniminen poika mitä meidän esikoinen. Tämä kassa tuossa yhtenä päivänä totesi että jos saavat tytön niin sille tulee sama nimi mitä tuolla meidän vanhimmalla tyttärellä...

Jos teitä nyt oikeasti huolettaa se tuttavapariskunnan reaktio, niin voitte tietenkin nimestä kertoassanne alustaa... "Meille on nyt käynyt sellainen hassu yhteensattuma, että olemme olleet antamassa samaa nimea lapsellemme jo viimeiset pari vuotta, joksika nimesitte omanne. Toivottavasti ette siis ole niitä jotka pahoittavat mielensä siitä, että mekin pidämme kyseisestä nimestä niin kovin, että aiomme myös antaa tuon ihanaisen nimen lapsukaisellemme. Olemme vaan jo niin kovin siihen asennoituneet, ettemme kykene aikomustamme enää muuttamaan. Mutta tosiaan, lapsukaisestamme tulee myös *****. Heh." :)

Yhteistyössä