Tuli eilen vähän laitettua pihaa *kuvia*

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Innostuin eilen vähän laittamaan pihaa.
Tuli tehty kukkapenkki ja sitten tuollainen kivys räystään alle.

Vielä vähän lisää multaa täytyy laittaa niin ja niitä kukkia, nyt alkuun ehkä orvokkeja.

Voi harmitus - se kukkakauppias jolta ajattelun ostaa kukat ei ollutkaan tänään paikalla:mad: ( ja tällä vähän pilvisellä ja vähän sateisella kelillähän ei ole asiaan vaikutusta )

Tälläinen kuva löytyi tuosta kohdasta viime kesältä.

Vielä haaveilen pienestä lammikosta tuohon pihaan....

Viimeksi muokattu:
Ja mulla ei ihan pientä lasta ole ja jos joku sattuu tulemaan pienen lapsen kanssa niin sitten kyllä vahditaan "haukkana" noita pieniä ihan senkin takia, että meillä tie tuossa ihan vieressä, ei kovin vilkasliikenteinen, mutta kyllä siinä autoja liikkuu ja vauhtia(kin) niillä yleensä on enemmän kuin laki sallii.

kivalta näyttää. :)
Meillä oli pihalampi, ja 2 pientä lasta. Ovat edelleen hengissä, eivät menneet lähellekkään allasta koska sanoin että sinne voi hukkua (lisäksi tietysti vahdin ettei siihen oikeasti mennä).
Naapurin lapsia siitä sai olla hätistelemässä pois enemmänkin, yksi siihen putosi.
tarkoituksella tein sen verran matalan ja oli reunoilta loivenevaa mallia ettei mitään sattunut, onneksi.
Mutta tosiaan, mun tehtävä ei ole kotona poissaollessa vahtia meneeko naapurin lapset sinne kikkailemaan...

Pikkulastenkin vanhemmat käy joskus esim paskalla jolloin saattaa se pikkulapsi sillä aikaa paahtaa pihalle lampeen hukkumaan.
Mutta aloittajalla tuskin on ihan pieniä lapsia.

Kolmen lapsen äitinä voin todeta, ettei meillä ainakaan yksikään pikkulapsi, oma tai vieras, paahda yksin pihalle minun käydessä vessassa. Oven saa lukkoon, lapset voi istuttaa välipalan kanssa ruokapöytän tai hetkeksi vaikka TV: eteen.

Pikkulastenkin vanhemmat käy joskus esim paskalla jolloin saattaa se pikkulapsi sillä aikaa paahtaa pihalle lampeen hukkumaan.
Mutta aloittajalla tuskin on ihan pieniä lapsia.

Juu niin käy paskalla - mutta mä en henkilökohtaisesti jättäisi pieniä lapsia yksin pihaan siksi aikaa kun sisällä käyn vaikka siellä paskalla tai ihan mitä muuta tahansa tekemässä.

[QUOTE="vieras";23776279]Kolmen lapsen äitinä voin todeta, ettei meillä ainakaan yksikään pikkulapsi, oma tai vieras, paahda yksin pihalle minun käydessä vessassa. Oven saa lukkoon, lapset voi istuttaa välipalan kanssa ruokapöytän tai hetkeksi vaikka TV: eteen.[/QUOTE]

JOtkut penteleet saa lukotkin auki. Tässähän oli ideana se että kukaan ei pysty kokoaikaa haukkana vahtimaan lapsia. Etenkään jos niitä on monta. Ei minulta ole yksikään kakara lähtenyt mihinkään vaikken heitä ole lukinnut ovien taakse vessassa käydessäni.

[QUOTE="Törö";23776326]Kamalat kyhäelmät :D Kyllä huomaa ettei oo ammattlaiset tehnyt. Lienee uudet omistajat purkaneet?[/QUOTE]

Makunsa kullakin :) toki tuollaiset paasee loistoonsa vasta muutamassa kesassa kun kukat alkaa kunnolla kukkia.
Voi olla ettei uusi omistaja tykannyt, mutta maksoi meille aika paljon enemman kuitenkin talosta kuin mita me maksettiin:D Polttakoot vaikka mun puolesta koko talon jos haluaa :D

SininenSatutar, olihan se aika tavallaan vaikeaa tehda paatos etta kaksioon 2 lapsen kanssa omakotitalosta, ja ilman mitaan omaisuutta. Mutta eihan sita omaisuutta sitten hautaan saa. Mutta sen hymyn saa kun on elany onnellisena :D

Innostuin eilen vähän laittamaan pihaa.
Tuli tehty kukkapenkki ja sitten tuollainen kivys räystään alle.

Vielä vähän lisää multaa täytyy laittaa niin ja niitä kukkia, nyt alkuun ehkä orvokkeja.

Tälläinen kuva löytyi tuosta kohdasta viime kesältä.

Vielä haaveilen pienestä lammikosta tuohon pihaan....

Kivoja kuvia. Kaunista jälkeä.
Itseä ketuttaa vietävästi, kun ei pääse pihahommiin.

Minä laittaisin piha-altaan (vesi kaunis elementti) jos oli sellainen piha, jossa lapsia muutenkin joutuisi vahtimaan. Nykyisellään, kun piha on lapsille olohuoneen ja leikkihuoneen jatke jonne saa kulkea vapaasti ihan milloin ja miten vain, ei moinen olisi toimiva ratkaisu.

Kauniita ne kuitenkin on.
Neiti -81:n piha miellytti silmää kovasti.

Kivannäköistä!
Meilläkin pitäis jonkun tehdä tolle pihalle jotain, mua ei se homma kiinnosta yhtään.

Meidän pihassa oli pieni lampi suihkulähteineen, mutta pistettiin pois moinen tappoväline. Juu ei ollu lapset vaarassa, mutta kaks siiliä oli liikaa mun kestokyvylleni.

[QUOTE="vieras";23776279]Kolmen lapsen äitinä voin todeta, ettei meillä ainakaan yksikään pikkulapsi, oma tai vieras, paahda yksin pihalle minun käydessä vessassa. Oven saa lukkoon, lapset voi istuttaa välipalan kanssa ruokapöytän tai hetkeksi vaikka TV: eteen.[/QUOTE]

Vedät ovet takalukkoon, salpaan aina vessakäynnin, suihkukäynnin, yön ajaksi? Yö on kyllä turvallisuusriski, jos ovet on aukaistava esim avaimella.

Mutta kukkapenkit ovat kivoja. Ehkä itse olisin tehnyt hieman leveämmän ja tässä välissä kannattaa varoittaa, että tuollainen reunus on tosi ikävä kitkeä ja pitää siistinä. Ruohonleikkurilla ei voi ajaa vierestä, jne. Siihen kannttaa sitten laittaa esim hiekkakaistale kivien alle ja nurmikon reunaan, tms. Viime kesänä juuri nurmikon reunasta mukulakivet noukin ylös, kun hermo meni.

Kivet on kivan näköiset noin juuri laitettuna. Kesän mitttaan nurmikko ja heinä kasvaa kivien väleihin. Käytännössä muutenkin noiden kivien vierestä on mahdotonta leikata ruoho siististi trimmerillä, ruohonleikkurista nyt puhumattakaan.

[QUOTE="vieras";23776221]Ja yhdessä ohjelmassa sellanen pieni suihkulähde täytettiin koristekivillä, ei jäänyt vapaata vettä pinnalle mihin hukkua.[/QUOTE]

Meillä ainakin tehty nimenomaan näin, tai ammeen pohjalla on kiviä niin että vettä jää "vapaaksi" pinnalle muutama sentti. allas tehty niin, ettei siihen voi lapsi eikä esim pudonnut siili hukkua millään tavoin. Ja toisaalta, meillä vahditaan aina lapsia ulkona, joten sikäli lapset eivät altaaseen edes pääse. Avoin syvä täynnä vettä oleva allas onkin varallisempi, mutta sellaista on tosiaan pistäisi pihaani edes sen vuoksi, että sinne tosiaan helposti vaikkapa siili voisi hukkua.

Äärimmäisen ikävä saada pidettyä nuo kivien reunat siisteinä ruohon kasvaessa. muuten kiva, siinä tarttis olla vaan joku raja vielä kiveyksen ja nurmen välillä, että pystyy leikkurilla siistimään, eikä tarvi fiskarsseilla nyhrätä. Ja miten jotkut voi elää elämää, jos joka asiasta ollaan niin huolissaan lasten kanssa. elämää ei voi ennustaa,mutta kannattaako se sen vuoksi jättää elämättä? Onnettomuus voi sattua kenellä vaan ja missä vaan ja milloin vaan.

Yhteistyössä