Tuli itselle paha mieli, kun laitetiin vauva (6,5kk) omaan huoneeseensa nukkumaan -vaikka onkin näköyhteys meihin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eroahdistus

Vieras
Eilen vaihdettiin järjestystä ja muutettiin meidän vanhempien makkari pienempään huoneeseen ja vauva sai isomman huoneen leikkihuoneekseen -ja myös vauvan sänky on siellä.

Meillä nämä makuuhuoneet ovat silleen "yhtenäistä tilaa", että ei ole seinää välissä, vaan tuollainen n.kahden oven levyinen aukko, josta pääsee huoneesta toiseen. Ja vauvan sänky on toisen huoneen puolella ja meidän toisen huoneen puolella, mutta väliä ei ole kuin muutamia metrejä... näköyhetys siis on ja kuulee kyllä hyvin kun vauva herää...

Mutta silti jotenkin vaan huono omatunto, kun laitoin pienen omaan huoneeseensa.... :( Hyvin meni kyllä yö, illallakin rauhoittui itse nukkumaan ja aamulla vasta herättiin....

Äidille tuli nyt eroahdistus :(

Niin, onhan se erään aikakauden loppu kun tuhiseva nöösi ei enää tuhisekkaan ihan viekussa. Mä muutin omani (melkein8kk) pari viikkoa sitten omaan huoneeseensa nukkumaan ja...no, aluksi oli hieman outoa mutta sit helpotti. Positiivista on se että nakuilu miehen kanssa sujuu paremmin.....mutta kyllä se kuule siitä, ja sitähän tämä äitiys on, jatkuvaa luopumista!

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Teillä taitaa olla huoneet ihan samallalailla kun meillä. :D

Kyllä se paha olo menee pian pois. Onhan se aina haikeeta. B)

Aijaa :)

Tavallaan niin kuin oltais samassa huoneessa, mutta ei "virallisesti" kuitenkaan... :) Oikeastaan jos muutenkin on isompi huone ja vauvan sänky toisella laidalla ja oma sänky toisella, niin tulee sama välimatka kuin nyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Eroahdistus:
Teillä taitaa olla huoneet ihan samallalailla kun meillä. :D

Kyllä se paha olo menee pian pois. Onhan se aina haikeeta. B)

Aijaa :)

Tavallaan niin kuin oltais samassa huoneessa, mutta ei "virallisesti" kuitenkaan... :) Oikeastaan jos muutenkin on isompi huone ja vauvan sänky toisella laidalla ja oma sänky toisella, niin tulee sama välimatka kuin nyt :)

Joo o, meillä on 2 huonetta mut tuplaovet. Nään ja kuulen kaikki mitä pojan puolella tapahtuu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hassua:
outo huonesysteemi. laitatatteko te siihen joskun ovijutun tms. kun lapsi kasvaa? meillä on ihan oikeet huoneet,ei tuollaisia yhdistettyjä.

Meillä on vanha talo (josta pian muutetan) ennen kun ei ole jokaisella ollut omaa huonetta. Meil on semmoset säleovet kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja hassua:
outo huonesysteemi. laitatatteko te siihen joskun ovijutun tms. kun lapsi kasvaa? meillä on ihan oikeet huoneet,ei tuollaisia yhdistettyjä.

Meillä on vanha talo (josta pian muutetan) ennen kun ei ole jokaisella ollut omaa huonetta. Meil on semmoset säleovet kyllä.

Meilläkin vanha talo ja siksi tämmönen systeemi. Tosi mukava minusta näin kun lapsi vielä pieni. Siihen voi kait suunnitella sit väliseinän, kunhan lapsi kasvaa ja haluaa ihan oman huoneen....

Mä aikoinaan esikoisen kanssa odotin kiivaasti aikaa kun ei enää tarvitse nukutta tuntikausia tissillä ja saan hänet omaan huoneeseen. No oppi nukkumaan tutin kanssa 4kk iässä ja mä podin ahdistusta pari päivää. Sitten 6kk siirsin omaan huoneeseen ja taas podettiin. Siis minä, ei vauva. Toivuttuani olin tyytyväinen järjestelyyn ja kiitollinen että taas ollaan askel pidemmällä "itsenäistä" elämää. Nyt uusi vauva ja taas sama rumba tiedossa...

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
No kannattaako sitä noin pientä siirtää omaan huoneeseen, jos se kerta sinusta tuntuu pahalta?

No tapansa kullakin. Minä esimerkiksi en raski laittaa parivuotiasta vielä omaan huoneeseen, mutta tutuilla ovat ihan muutaman kuukauden ikäisetkin vauvat nukkuneet jo omassa huoneessaan... Mikä millekin perheelle sopii.

Ja Ap, jos kerta tosiaan näkö- ja kuuloyhteys vauvaan on ja vauva nukkuu hyvin yönsä, niin järjestelmähän on mitä mainioin :) Suotta murehdit!

Yhteistyössä