Tuli joltain vieraalta facebook lootaan viestiä, että kuka oot ja miks tykkäät mun kuvista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyhh

Vieras
:kieh: Laittakaa asetukset silleen, ettei muut kuin kaverit pysty näkemään/ tykkäämään!

Vahingossa Olin siis tykännyt kivasta kuvasta, missä oli koira ja lapsi. No, se kuva tuli mun uutisii, koska mun yksi kaveri oli tykänny siitä, enhän mä edes huomannu että tää kuva ei ole kenenkää mun kaverin.

En siis katso naamaa, kenen kuva tai julkaisu on sen kummemmin, tykkään jos tykkään.

[QUOTE="vieras";29181986]No oot kyllä vähän idiootti jos menet tykkäämään ventovieraan kuvista.[/QUOTE]

Facessa on ihan normaalia tykätä ventovieraiden kuvista ja jakaa niitä. Monet kuvista on lähtöisin toiselta puolelta maapalloa.

Laita sille viestiä takaisin, että laittaa omat kuvansa näkymään vain kavereille. Problem solved, hänen issuensa osalta :D

• Tykkää
Reactions: Data
Laita sille viestiä takaisin, että laittaa omat kuvansa näkymään vain kavereille. Problem solved, hänen issuensa osalta :D

Laitoinkin just noin, mutta ei enää vastannut mitää.

Vieraalla idiootiks haukkujalla taitaa olla lukuhärö, kun kirjoitin tuossa aloituksessa, että luulin sen kuvan olevan minun kaverini, saman joka tykkäsi tästä kuvasta :kieh: mutta jälkeenpäin viestin tullessa, kävin kahtoo tämän kyseisen ihmisen sivuja ja siellä olin tykännyt kuvasta, josta myös yksi kavereistani tykkäsi.

Olen tarkempi vastaisuudessa, mun moka.

Siis ei helv.... että ihmiset on nykyään niin vainoharhaisia. Vai onko vaan suomalaiset erityisesti tälläsii? Heti ollaan blokkaamassa, jos erehtyy laittamaan kaveripyynnön, viestin tai tykkäyksen. Ihan naurettavaa, ette te blokkailijat ja vainoharhailijat ihan *niin* tärkeitä kuitenkaan oo.

Älä välitä, joku vähemmän fiksu kyseessä. Itsekin vahingossa tykkäsin tuntemattoman jakamasta uutisesta, josta kaverini oli tykännyt. Poistin tykkäyksen kun huomasin, mutta pientähän tuo on.

No se tykkäyksen poistaminen ei mitään auta koska vastaanottaja saa siitä ilmoituksen. Itse olen tarkempi kuin ehkä muut yksityisyydestäni ja kaikki kaverinikaan eivät ole oikeutettuja näkemään ja lukemaan kaikkea. Viimeksi ilmoitin uän jälkeen raskaudesta niin estin sen tiedon saamisen muutamilta lähipiiriini kuuluvilta, koska he ovat pahantahtoisia juoruilijoita. HEitä ei oikein voi blokata eikä poistaakaan kun siitä nousee kolmas maailmansota.

Aika erikoista että tykkäilee toisten kuvista katsomatta sen tarkemmin kenen (tuttu vs. vieras) laittama kuva on, ja sitten kehtaa vielä valittaa kun saa sen vuoksi ihmetteleviä viestejä.

Mä en kyllä ymmärrä että mikä big deal se on, jos joku tykkää sun laittamasta kuvasta tai postauksesta.
Jos ei moista kestä, ei tarvitse sinne laittaa mitään kuvia tai sitten asetukset tosiaan sellaisiksi, ettei ne näy muille.
Ihme vainoharhaista ja muutenkin outoa porukkaa.

• Tykkää
Reactions: dipt
[QUOTE="vieras";29182225]Aika erikoista että tykkäilee toisten kuvista katsomatta sen tarkemmin kenen (tuttu vs. vieras) laittama kuva on, ja sitten kehtaa vielä valittaa kun saa sen vuoksi ihmetteleviä viestejä.[/QUOTE]

MIKSI ette osaa lukea? LUULIN, että tämä kyseinen kuva on kaverini, joka oli tykännyt kuvasta. Tajuatko? Valitinko siitä, että sain viestiä? Neuvoin laittamaan asetukset siten, että niistä kuvista tykkää tai pääsee näkevään vaan kaverit.

[QUOTE="a p";29182246]MIKSI ette osaa lukea? LUULIN, että tämä kyseinen kuva on kaverini, joka oli tykännyt kuvasta. Tajuatko? Valitinko siitä, että sain viestiä? Neuvoin laittamaan asetukset siten, että niistä kuvista tykkää tai pääsee näkevään vaan kaverit.[/QUOTE]

Opettele sinä jatkossa, ennen napin painamista, katsomaan tarkemmin kenen laittama kuva, josta aiot tykätä, on.

Tässäkin ketjussa tuli selväksi se, että miten osa porukasta facessa toimii. Näet seinälläsi hienon kuvan, reaktio vau, katsot kenen kuva, ai Leenan, en mä Leenan kuvasta voi tykätä. Sitten alempana on Lissun suttuinen kuva ja siitähän on pakko tykätä, kun on Lissun laittama, kun Lissu on niin hyvä tyyppi.

• Tykkää
Reactions: feger
Aika erikoiselta kuulostaa taas tuo fb.

Saat tykätä..., et saa tykätä...miksi kukaan ei tykkää...

Huh.

Ja pitää vielä erikseen lähettää viestiä miksi just sä tykkäsit tai miksi et tykännyt. :D

Jaetaan ensinnä koko elämä ja jos joku vieras puoli vahingossa kommentoi niin aletaan vainoharhaisiksi. :D
Väärinymmärryksillä ei ole mitään rajaa ja joskus tunttuu että halutaankin vain ymmärtää väärin jotta saadaan sisäpiirin juttua aikaiseksi.
Kuvio on ihan sama kuin tällä palstalla, paitsi omalla naamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja näinmenee;29182304:
Tässäkin ketjussa tuli selväksi se, että miten osa porukasta facessa toimii. Näet seinälläsi hienon kuvan, reaktio vau, katsot kenen kuva, ai Leenan, en mä Leenan kuvasta voi tykätä. Sitten alempana on Lissun suttuinen kuva ja siitähän on pakko tykätä, kun on Lissun laittama, kun Lissu on niin hyvä tyyppi.

Eikä pelkästään facessa, vaan muuallakin netin ihmemaassa

Facessa on ihan normaalia tykätä ventovieraiden kuvista ja jakaa niitä. Monet kuvista on lähtöisin toiselta puolelta maapalloa.

Ei se nyt ihan näinkään ole. Ventovieraat, joiden kuvista tykätään, ovat joko laittaneet profiilinsa täysin julkisiksi tai ovat julkisuuden henkilöitä. Eli sivut ovat auki kaikille ja kuka tahansa voi seurata niitä. Mutta sanotaan että vaikka kaverini "Liisa" on tykännyt jonkun ihmisen kuvaa, jota minä en tunne- en tietenkään mene tykkäämään tämän tuntemattoman kuvaa-miksi menisin?? Outo ajatus, että voi tykätä kenen tahansa kuvista. Jos kyse on yksityishenkilöstä, jonka asetukset esim vahingossa niin että kavereiden kaverit näkevät kuvat tai jopa julkiset kuvat, en silti ole niin tunkeileva että menisin tykkäämään tuntemattoman kuvasta. Eikö facebookissa voi noudattaa minkäänlaisia kohteliaisuussääntöjä? Stalkkaamista ei voi kieltää, mutta ei tarvitse mennä tykkäilemään kuvista joiden omistajaa ei tunne, eikä ole heidän fb-kaveri. Näin ainakin minä ajattelen, ja luulin että tämä on ihan peruskauraa muillekin. Mutta näköjään ei ole. Eli fbssä ei ole mitään yksityisyydensuojaa, eikä mitään häveliäisyyttä. Kaikki mikä on julkista, on julkista riistaa. Kaikesta voi syyttää kuvan laittajaa, koska hän ei ole osannut laittaa tarpeeksi tarkkoja asetuksia kuvilleen?

[QUOTE="vieras";29182977]Ei se nyt ihan näinkään ole. Ventovieraat, joiden kuvista tykätään, ovat joko laittaneet profiilinsa täysin julkisiksi tai ovat julkisuuden henkilöitä. Eli sivut ovat auki kaikille ja kuka tahansa voi seurata niitä. Mutta sanotaan että vaikka kaverini "Liisa" on tykännyt jonkun ihmisen kuvaa, jota minä en tunne- en tietenkään mene tykkäämään tämän tuntemattoman kuvaa-miksi menisin?? Outo ajatus, että voi tykätä kenen tahansa kuvista. Jos kyse on yksityishenkilöstä, jonka asetukset esim vahingossa niin että kavereiden kaverit näkevät kuvat tai jopa julkiset kuvat, en silti ole niin tunkeileva että menisin tykkäämään tuntemattoman kuvasta. Eikö facebookissa voi noudattaa minkäänlaisia kohteliaisuussääntöjä? Stalkkaamista ei voi kieltää, mutta ei tarvitse mennä tykkäilemään kuvista joiden omistajaa ei tunne, eikä ole heidän fb-kaveri. Näin ainakin minä ajattelen, ja luulin että tämä on ihan peruskauraa muillekin. Mutta näköjään ei ole. Eli fbssä ei ole mitään yksityisyydensuojaa, eikä mitään häveliäisyyttä. Kaikki mikä on julkista, on julkista riistaa. Kaikesta voi syyttää kuvan laittajaa, koska hän ei ole osannut laittaa tarpeeksi tarkkoja asetuksia kuvilleen?[/QUOTE]

Ei kai tässä nyt mikään syyllinen-syytön asetelma ole kysessä?

Fakta on se, että kuvan laittaja ja vain kuvan laittaja on vastuussa kuvasta jonka faseen laittaa. Jos asetukset ovat niin, että näkyy kaikille, vaikka ne olisikin vain vahingossa tai tyhmyyttä niin, siltikin kuvan laittaja on vastuussa kuvasta. Jos se näkyy kaikille pitää kestää vieraiden tykkäys. Jos siis ei halua muiden näkevän, laittaa asetukset niin ettei muut näe!

Tämä on tässä nykyajassa ihmeellistä kun omista tekemisistä työnnetään vastuu toisille ihmisille. Kyllä aikuisen ihmisen kuuluu kantaa itse vastuu teoistaan. Jos tekee jotain mitä ei ymmärrä eikä osaa, niin ei sillä vastuuta pakoon pääse.

[QUOTE="vieras";29182977]Ei se nyt ihan näinkään ole. Ventovieraat, joiden kuvista tykätään, ovat joko laittaneet profiilinsa täysin julkisiksi tai ovat julkisuuden henkilöitä. Eli sivut ovat auki kaikille ja kuka tahansa voi seurata niitä. Mutta sanotaan että vaikka kaverini "Liisa" on tykännyt jonkun ihmisen kuvaa, jota minä en tunne- en tietenkään mene tykkäämään tämän tuntemattoman kuvaa-miksi menisin?? Outo ajatus, että voi tykätä kenen tahansa kuvista. Jos kyse on yksityishenkilöstä, jonka asetukset esim vahingossa niin että kavereiden kaverit näkevät kuvat tai jopa julkiset kuvat, en silti ole niin tunkeileva että menisin tykkäämään tuntemattoman kuvasta. Eikö facebookissa voi noudattaa minkäänlaisia kohteliaisuussääntöjä? Stalkkaamista ei voi kieltää, mutta ei tarvitse mennä tykkäilemään kuvista joiden omistajaa ei tunne, eikä ole heidän fb-kaveri. Näin ainakin minä ajattelen, ja luulin että tämä on ihan peruskauraa muillekin. Mutta näköjään ei ole. Eli fbssä ei ole mitään yksityisyydensuojaa, eikä mitään häveliäisyyttä. Kaikki mikä on julkista, on julkista riistaa. Kaikesta voi syyttää kuvan laittajaa, koska hän ei ole osannut laittaa tarpeeksi tarkkoja asetuksia kuvilleen?[/QUOTE]

Mistä muuten tietäisit kenelle kuva on tarkoitettu kuin asetuksista?

Ei kai tässä nyt mikään syyllinen-syytön asetelma ole kysessä?

Fakta on se, että kuvan laittaja ja vain kuvan laittaja on vastuussa kuvasta jonka faseen laittaa. Jos asetukset ovat niin, että näkyy kaikille, vaikka ne olisikin vain vahingossa tai tyhmyyttä niin, siltikin kuvan laittaja on vastuussa kuvasta. Jos se näkyy kaikille pitää kestää vieraiden tykkäys. Jos siis ei halua muiden näkevän, laittaa asetukset niin ettei muut näe!

Tämä on tässä nykyajassa ihmeellistä kun omista tekemisistä työnnetään vastuu toisille ihmisille. Kyllä aikuisen ihmisen kuuluu kantaa itse vastuu teoistaan. Jos tekee jotain mitä ei ymmärrä eikä osaa, niin ei sillä vastuuta pakoon pääse.

Itsehän puollat tässä nyt syytön-syyllinen asetelmaa. Eli kuvan laittaja on syyllinen? Kun ei raukka osaa laittaa asetuksia kohdalleen?

Mun mielestä on yksinkertaisesti outoa, että menisin tykkäämään jonkun tuntemattoman koira ja lapsi-kuvasta. Vai oliko se koira ja aikuinen? Ihan sama, En mä mieti niin, että omapahan on vikansa ettei osaa laittaa astuksia salaisiksi, joten menenpä piruuttaan tykkäämään jonkun kuvasta, jota en pätkääkään tunne. Yleensä jos tykkää jostain, pitää myös tykätä siitä henkilöstä jonka kuvaa tykkää, vai tykkäilettekö te ihan randomisti facessa ihan mitä sattuu? Outoja olette!

Ja eri asia sivuilla, jotka ovat julkisia, joiden ammatit liittyvät jotenkin julkisuuteen. Hehän juuri kalastelevat näitä tykkäyksiä.

Yhteistyössä