Tuli kalliiksi taas imetys joka johti toistamiseen epäonnistumiseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäonnistunut taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäonnistunut taas

Vieras
Täys imetin ensimmäistäni hurjat 2 viikkoa joka lopahti tietämättömyyteeni.

Noh tämän toisen kanssa sitten jo raskausaikana pänttäsit kaikki imetysfoorumit ja keskustelin ystävieni kanssa jotka olivat imettäneet lähes vuodenkin..

Noh, ensimmäiset 2 kuukautta sujui täydellisesti, kunnes rintaraivarit ja sammas saapui kuvioihin mukaan. Tissi kelpasi tästä edes vain joskus päivällä ja öisin.

No tämän seurauksena maito alkoi vähenemään, yritin pumpulla pitää tuotantoa käynnissä (käytössä 2 käsikäyttöistä ja ostin sähköpumpun).
Sain pumpattua hyvällä tuurilla 50ml kerta.
Ostin 3 eri imetys teetä, join alkoholitonta olutta, kotikaljaa, fenugreek kapseleita ja jopa primperan kuurin. Jatkoin pumppaamista säännöllisesti, en öisin koska vauva huoli öisin rintaa.

Sammas hoitui ja vauva halusi takaisin rinnalle, mutta eipäs enää herunut niin kuin ennen ja taas raivottiin :(

3kk ja 3vko ja vielä öisin sain imetettyä.

Nyt takana 4 yötä ja vauva hylkii. Pumpatessa heruu n. 15 ml

SIIS MÄ OLEN NIIN SURULLINEN, Tää tunne on niiin kamala. Kuin paljon tein imetykseni eteen ja tässä työn tulos, olen ihan romuna :(

täällä neljä kertaa "epäonnistunut". kaikkien kropat kun eivät vaan ole samanlaisia. oma äitini imetti minua myös alle 3kk ja miestäni imetetty vielä vähemmän. kysy itseltäsi siis nyt, että tulevatko sinun lapsesi aikuisena moittimaan sinua siitä, että et ole kauempaa imettänyt? eivät varmasti tule. sinun tulee nyt vain parhain mahdollisin keinoin ruokkia lastasi ja hän kasvaa. tiedän tunteesi nyt, koska olen sen elänyt. mutta usko minua, asian kanssa olet vielä sinut joku päivä. ja muista: lapsesi eivät tule sinua ikinä haukkumaan siitä, ettet imettänyt kahta vuotta. voimia.

Äh, anna olla ja siirry korvikkeeseen. Lapsen kannalta on paljon parempi, että häntä hoitaa tyytyväinen äiti, joka jaksaa keskittyä iloitsemaan pienokaisesta, kuin että äiti vain pakkomielteisesti miettii, miten saisi riivittyä maitoa tisseistänsä.

Ei se lapsen elämä pilalle mene, vaikka juottaisit hänelle pelkkää korviketta.

Pystyin imettämään esikoistani noin 2 kk maitoa ei vain tullut masennuin asiasta vaivuin jopa jonkun asteen psykoosiin.Ei kenenkää tarvitse kokea huonoa äitiyttyä jos tekee kaikkensa lapsen eteen ja epäonnistuu.Voimia sinulle.

Sä oot kaikkesi yrittänyt, joten et asialle voi enempää. Tärkeintä on vauvallesi, että saa ruokaa, läheisyyttä muuten tarpeeksi ja rakkautta. Tuskinpa imettämättömyys aiheuttaa traumoja, kun muut asiat ovat kunnossa.

voisko ajatella että onnistuit? siis onhan vauva saanut jo monta kuukautta äidinmaitoa. :) tärkeitä vasta-aineita on saatu, ja kohtahan jo voi aloittaa soseetkin.
hyvin sinä onnistuit, älä sure.

Mulla oli niin tavoite, että pääsen korvikkeesta kokonaan eroon kun kiinteät aloitetaan, viikon kun olisi vielä maitoa saanut herumaan. Ehkä liiankin kanssa sitten tuijotin tilastoja ja sitä hehkutettua 6 kuukautta :)

Kiitos lohdutuksen sanoista, ehkä sitten kolmannen kanssa joskus olen vieläkin enemmän oppinut :)

Yhteistyössä