Tuli kaupassa mieleen, että kyllä on tehty helpoksi toisen kortin käyttäminen

Hae vaan, voin vääntää sinulle. Eli mikä on muuttunut rikollisen kannalta helpommaksi? Kun aina on saanut kaikki rahat pankin automaatilta ja vielä on voinut höylätä pienempiä ostoja allekirjoituksella. Mutta nythän tämä höylääminen on liki kokonaan lopetettu ja kohta loppuu kokonaan. Eli kokonaisuudessaan on mennyt rikollisen kannalta huonompaan suuntaan.
Eikö kuitenkin kaikilla ole joku järkevä nostorajoitus kortissa/vrk? Siis automaattinostoissa. Tosin ei se paljon auta, jos rahaa ei ole paljon...

en kyllä uskaltais antaa lapsilleni OMIA korttejani, en ikinä.
Miehen anna kaäyttää korttiani, mutta helpompaa on tehdä niin että mä siirrän tarvitsessa jonkun summan hänen tililleen, jos tarvii rahaa,. hän sitten ite käyttää omaa korttiaan.
Myös pienellä paikkakunnalla voi olla niitä huijareita ja mikäs muu kuin lapsi pankkikortin kanssa on oiva kohde

Mä voin kyllä luottaa lapsiini niin paljon että saavat käyttää korttia tarvittaessa. Mies aikanaan sai oman isänsä tilin käyttöoikeudet ja sitä myöten tuli ajatus että ois hyvöä että omat lapset voi kanssa käyttää meidän kortteja. Jos ei omiin lapsiin voi luottaa niin sit ei kehenkään.
Ja siis kortit on tietty mulla kukkarossa mutta tarvittaessa niitä käyttää 10v ja 15v.

Mä voin kyllä luottaa lapsiini niin paljon että saavat käyttää korttia tarvittaessa. Mies aikanaan sai oman isänsä tilin käyttöoikeudet ja sitä myöten tuli ajatus että ois hyvöä että omat lapset voi kanssa käyttää meidän kortteja. Jos ei omiin lapsiin voi luottaa niin sit ei kehenkään.
Ja siis kortit on tietty mulla kukkarossa mutta tarvittaessa niitä käyttää 10v ja 15v.

Onko tämä ihan pankin hyväksymä asia? Siis antaa alaikäisten käyttöön korttinsa?

Onko tämä ihan pankin hyväksymä asia? Siis antaa alaikäisten käyttöön korttinsa?

Kaupassa kysyin asiaa ( kauppa on myös s-pankki) ja heillä ei ole mitään sanomista siihen jos lapsi käyttää vanhemman koritta ja tietää tunnusluvun. Mä kävin vielä varmistamassa kaupalla ihan siks ettei tarvii sit jäädä lapsen seisomaan tumput suorina ja mun ilman sitä puuttuvaa maitopurkkia kun ollaan kassalla.

[QUOTE="mellan";22503906]paitsi, että sen pin koodin pystyy ohittamaan, jos ei muista sitä. hyvin pystyy maksamaan toisen kortilla[/QUOTE]

Ja silloin pitää aina todistaa henkilöllisyys. Siis ainakin ohjeiden mukaan.

Kun tuo sirukortti varmistaa joka kerta tilin niin luulen että tieto kulkee nopeammin pankin verkoissa kuin pikkurikollinen kipittää automaatilta kauppaan...:)

Siis mitä? Jos ajatellaan, että tilillä olisi 500 euroa ja nostoraja olis vaikka 300. Mun käsityksen mukaan kortilla pystyy silti maksamaan vaikka nostoraja olisi yli.

Mikä nyt on ketjun pointti? Toisen kortin käyttäminen on tehty helppoa, jos kortin omistaja on idiootti? Enpä äkkiseltään sanoisi että se on niiden kortinlukijoiden vika.

Kun tuo sirukortti varmistaa joka kerta tilin niin luulen että tieto kulkee nopeammin pankin verkoissa kuin pikkurikollinen kipittää automaatilta kauppaan...:)

Ei sirukortti varmista joka ostosta. Esim. mulla näkyy tililläni nyt yli 150 euron ostosta varaus, mutta pienemmät, jopa yli 50 euron ostokset eivät siellä näy, eli aivan hyvin voisin ylittää tilini.

Pankkikorttiahan ei saisi antaa kenellekään muulle, kun se kortti on henkilökohtainen! Eikä myöskään sitä tunnuslukua. Jos on antanut korttinsa ja tunnuksensa jollekin, niin saa syyttää vaan itseään siitä että rahat häviää.

Kyllä meillä ainakin pankissa ohjeistetaan asiakkaita siitä, että kortti on henkilökohtainen.

Siru ei varmista joka kerta! Siru itse päättää, milloin varmennus lähetetään, ei kaupan koneet. Eli vaikka monen tonnin ostos voidaan hoitaa ilman varmistusta ja se euron ostos voidaan varmentaa. Sirulla on oma tahto!

Yhteistyössä