Tuli kaupassa mieleen, että kyllä on tehty helpoksi toisen kortin käyttäminen

[QUOTE="viima";22503480]on kyllä todella tyhmä ihminen joka pitää tunnuslukua lompakossa!!!!! jos ei neljää numeroa muista niin kannattaa olla omistamatta sitä korttiakaan.[/QUOTE]
Peesaan.. Muistaakseni kun sen kortin pankista sai, mukana tuli ohjeet että nimenomaan noin ei pidä tehdä, kyllä se nimenomaan kertoo tyhmyydestä jos pankistakin suoraan ohjeistetaan ja silti noin tekee.

Jos neljän numeron muistaminen on noin vaikeaa, voi sen numeron tallettaa vaikka kännykkään nimellä jonka muistaa (esim. Kalle Virtanen), siten että normaalin +358503456789 -mallisen sattumanvaraisen numeron neljä viimistä numeroa muuttaa siksi tunnusluvuksi. En siis kehota ketään näin tekemään vaan opettelemaan sen numeron tietenkin ulkoa. Mutta jos nyt ihan pakko on sitä numeroa jossain kuljetella niin vaikka noin sitten mieluummin.

Tahdon vain sanoa, ettei systeemeitä voi luoda sentään ihan jokaisen idioottimaisen päähänpiston varuilta.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22503514]Yhdessä leffateatterissa on yläkerrasta suora näköyhteys siihen tunnuslukulaitteeseen
eli jos sieltä ensin katsoisi tunnusluvun (näkyy tosi hyvin, eli ole siis kovin korkealla )
ja sit leffassa varastais kortit , niin olis aika helppoa rahaa tarjolla.[/QUOTE]

kannattaisko sanoa niille että näin on!

Minua ainoa asia joka uudessa systeemissä hirvittää on se, jotta jos ei huomaa kunnolla suojata sitä masiinaa kun näppäilee tunnusluvun ja kortti varastetaan huomaamatta, niin tili on ihan liian helppo putsata (esim vanhukset) se tunnusluku on kuitenkin nykyisellä systeemillä helpompaa saada selville, kuin pankkiautomaateilla. Todella paljon nuoriakin ihmisiä näppäilee tunnuksen niin, että kaikki kassajonossa olevat sen näkisi jos haluaisi..

Minua ainoa asia joka uudessa systeemissä hirvittää on se, jotta jos ei huomaa kunnolla suojata sitä masiinaa kun näppäilee tunnusluvun ja kortti varastetaan huomaamatta, niin tili on ihan liian helppo putsata (esim vanhukset) se tunnusluku on kuitenkin nykyisellä systeemillä helpompaa saada selville, kuin pankkiautomaateilla. Todella paljon nuoriakin ihmisiä näppäilee tunnuksen niin, että kaikki kassajonossa olevat sen näkisi jos haluaisi..

Just jokunen ilta sitten oli uutisissa juttua, että ihmiset eivät KEHTAA peitellä riittävästi tunnuslukuaan.:O Että he tuntevat epämukavaksi peittää kädellä, joku voisi luulla, että he ovat epäluuloisia ja luulevat seuraavaa asiakasta epärehelliseksi.

Näin vainoharhaisen ihmisen kannattaa nostaa käteiset suoraan pankin tiskiltä koska automaatillakin voi olla huijauslaite asennettuna. Mutta toisaalta joku voi ryöstää ne käteiset heti pankin ulkopuolella. Kyllä teillä menee elämä monimutkaiseksi...:(

on myös tilanteita, jolloin ihminen ei ole oman kuntonsa vuoksi kykenevä peittämään sitä lukulaitetta riittävästi. Esim. jos ihminen kulkee rollaattorilla, ei riitä kädet peittelemään jotain näppäimistöä.
Ja jos minä esim. paimennan lapsiani kaupassa en kyllä kykene siinä tilanteessa enää näppäimistöä peittelemään.

Itse asiassa minusta se vanha systeemi oli turvallisempi. Nyt esim. pin-koodi voidaan saada selville sijoittamalla kamera sopivasti pankkiautomaatille, ja sitten varastaa kortti ja siirtyä shoppailemaan kauppoihin.

tunnuslukusysteemi on muuten hyvä, mut mä olen huono muistaan numeroita, ja joskus vaan tulee sellainen oikosulku, että se numero katoaa päästä ihan totaalisesti. Olen kerran seisonyt holmönä kassalla, eikä mitään hajua numerosta, jota olin edellisessä kaupassa käyttänyt ihan tyylikkäästi.
Hirveä hetki, ja siinä kohtaa olisi ollut tosi paskamainen tilanne, ellei se tunnusluku olisi ollut lompakossani.
- se tosin ei ole siinä niin, että sen tajuaa tunnusluvuksi heti, mutta hyvä se oli olla mukana.

No sinähän se aloituksessa ihmettelit miten helpoksi se toisen kortin käyttö on nykyään mennt. Ihan yhtä helppoahan se on aina ollut, siis niin kauan kuin on ollut pankkiautomaatteja ja pankkikortteja.

Niin kortin käyttäminen kaupassa tapauksissa joissa tietää tunnusluvun. Haenko ratakiskon?

Musta on hyvä että toi systeemi tuli. Mun on helpompi juoksuttaa lapsia kaupassa. Annan vaan koritn ja tunnusluvut ne jo tunteekin ja saavat ostettua mitä tarvitsee. Ei tarvii enää kierrättää niitä pikapankin kautta missä ei aina oo rahaa kun pikkukylällä ollaan.

[QUOTE="vieras";22503710]tunnuslukusysteemi on muuten hyvä, mut mä olen huono muistaan numeroita, ja joskus vaan tulee sellainen oikosulku, että se numero katoaa päästä ihan totaalisesti. Olen kerran seisonyt holmönä kassalla, eikä mitään hajua numerosta, jota olin edellisessä kaupassa käyttänyt ihan tyylikkäästi.
Hirveä hetki, ja siinä kohtaa olisi ollut tosi paskamainen tilanne, ellei se tunnusluku olisi ollut lompakossani.
- se tosin ei ole siinä niin, että sen tajuaa tunnusluvuksi heti, mutta hyvä se oli olla mukana.[/QUOTE]

puhelin on hyvä muistikone. Sinne vaan jollain nimellä tunnusluku sekaan, silleen että ite tiedät millä nimellä mikäkin kortti on. Mulla on jokaisella kortilla nimi ja numero puhelimessa, toasin numero silleen sotkettuna että vain minä tiedän miten se siitä luetaan. Eli tunnuslukua ei kukaan tunnista tunnuskluvuksi koska se on naamioitu puhelinnumeroksi.

Ja tästä tulikin sitten kerran kysely mieheltä että kukas uus kaveri mulla on, kun puhelimessa oli uuden "miehen" nimi :D

puhelin on hyvä muistikone. Sinne vaan jollain nimellä tunnusluku sekaan, silleen että ite tiedät millä nimellä mikäkin kortti on. Mulla on jokaisella kortilla nimi ja numero puhelimessa, toasin numero silleen sotkettuna että vain minä tiedän miten se siitä luetaan. Eli tunnuslukua ei kukaan tunnista tunnuskluvuksi koska se on naamioitu puhelinnumeroksi.

Ja tästä tulikin sitten kerran kysely mieheltä että kukas uus kaveri mulla on, kun puhelimessa oli uuden "miehen" nimi :D

joo, toi olis hyvä, tosin mä kuljetan kännykkää harvoin mukana kaupoissa ...

Musta on hyvä että toi systeemi tuli. Mun on helpompi juoksuttaa lapsia kaupassa. Annan vaan koritn ja tunnusluvut ne jo tunteekin ja saavat ostettua mitä tarvitsee. Ei tarvii enää kierrättää niitä pikapankin kautta missä ei aina oo rahaa kun pikkukylällä ollaan.

en kyllä uskaltais antaa lapsilleni OMIA korttejani, en ikinä.
Miehen anna kaäyttää korttiani, mutta helpompaa on tehdä niin että mä siirrän tarvitsessa jonkun summan hänen tililleen, jos tarvii rahaa,. hän sitten ite käyttää omaa korttiaan.
Myös pienellä paikkakunnalla voi olla niitä huijareita ja mikäs muu kuin lapsi pankkikortin kanssa on oiva kohde

Niin kortin käyttäminen kaupassa tapauksissa joissa tietää tunnusluvun. Haenko ratakiskon?

Hae vaan, voin vääntää sinulle. Eli mikä on muuttunut rikollisen kannalta helpommaksi? Kun aina on saanut kaikki rahat pankin automaatilta ja vielä on voinut höylätä pienempiä ostoja allekirjoituksella. Mutta nythän tämä höylääminen on liki kokonaan lopetettu ja kohta loppuu kokonaan. Eli kokonaisuudessaan on mennyt rikollisen kannalta huonompaan suuntaan.

Yhteistyössä