Tuli mieleen kun on nykyään niin suosittua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupsahdan rauhassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rupsahdan rauhassa

Vieras
Tuli mieleen kun on nykyään niin suosittua kaikki kauneusleikkaukset, botoxit, rasvansiirrot ja mitä vielä, että minkähän näkösiä mummeleita tällä pallolla pyörii 50 vuoden päästä. Ajatus isohuulisista ja viimeseen asti kiristetyistä mummeleista on mun mielestä ällöttävä.

Mun mummo on sellanen teräsmummo kaikkine iän ja elämän tuomine ryppyineen kaikkineen. Ei turhista murehdi ja on mitä hauskinta ja lämminsydämisintä seuraa. Hän hyväksyy ihmiset virheineen, eikä ulkonäkö ole koskaan puheenaihe. Kauheeta ajatella että hää olis sellanen pinkee törrötissinen muovinaama joka käyttäis energiaansa seuraavan kiristyksen suunnitteluun. Tällasista ihmisistä tulee väkisinkin mieleen että kamalan pinnallinen ja kriittinen muita kohtaan varmasti on.

Tietysti eri asia on sellaiset leikkaukset kuten rintojen pienennys hartiasärkyjen vuoksi, silmäluomien leikkaus jos haittaa näköä jne.

Nykyään kun joka toista on jostain "paranneltu", olen yllättäen kamalan tyytyväinen itseeni ja siihen etten ole lähtenyt mukaan tuohon humpuukiin.

Mitä mietteitä muilla?

Tällä hetkellä ei ole ajatuksissa lähteä koskaan korjailemaan.

Itse asiassa hylkäsin yhden kosmetologin, kun hän rupesi kauppaamaan mulle jotain Restylane-piikkejä "kokeiluksi" - peruutin seuraavan hoitoajan ja en enää ikinä tilannut uutta.

Mutta mistä sitä sitten tietää. Voi olla että joskus hampaat valkaistaan. Ripset olisin jo ottanutkin, mutta kun saunon, uin, lenkkeilen, nukun naama tyynyssä ja hieron silmiäni niin ei taida olla mun juttu... Tissit saavat repsottaa rauhassa, ja rasvat puserran mieluummin liikunnan kautta oikeaan muotoonsa kuin että menisin niitä järjestelemään jonnekin Viroon.

Jos yläluomet alkaa roikkua niin että näköä haittaa, niin sitten ne varmaan täytyy mennä duunaamaan.

Humpuukiahan se onkin. Ei aikaa voi huijata. Aika ja maan vetovoima voittaa aina lopulta. Vaikka tuhlaisi koko elämänsä ja kuinka monta miljoonaa hyvänsä vastaan tappelemiseen.

Mä en tunne ketään kuka olisi käynyt kauneusleikkauksessa tai ottanut botoxia. Ainakaan niin, että se näkyisi päälle päin tai että olisi kertonut suoraan asiasta.

Kun aloittaa naaman kiristämisen parikymppisenä, voi jo kolmekymppisenä hakea roolia Batmanin Jokeriksi.

Mutta on se vain niinkin, että joku tuollainen, mikä meikäläisen silmissä näyttää selvästi kummalliselta (no vaikkapa suomalaisista joku Tiina Jylhä esim.), alkaa sitten ihmisen silmissä kumminkin näyttää jotenkin "normaalilta", kun asia yleistyy ja sitä tarpeeksi markkinoidaan.

Äitini nuoruudessa jo hiusten värjääminen taisi tehdä naisesta vähän erikoisen, ja isoäitini nuoruudessa huulipunakin oli varattu varmaan vain hutsuille. Ja nykyään kumpikin asia on silmälle ookoo. Miksei sitten silmämme tottuisi myös keinorusketuksen oranssinsävyihin, ryppyjen kummalliseen järjestykseen botoxilla pumpatussa naamassa, tatuoituihin kulmakarvoihin ja kirurgin jäsentelemään vartalomalliin, vielä sittenkin kun ikä jo antaa merkkinsä tähän taideteosraunioon.

Kyllä kai tämä vähän on myös kiinni meistä itsestämme ja valinnoistamme. Suostummeko tähän markkinavoimien paineeseen, vai pidämmekö kiinni oikeudestamme luonnolliseen vanhenemiseen. Vanhenemiseen usein liittyy toki kipujakin, mutta pakkoko on vielä hankkia kaikki nuo operaatioihin ja niiden jälkivaikutuksiin liittyvät kivut siihen lisäksi?

...mutta kai pointti selvisi...

Ääriesimerkeistä voi olla mitä mieltä tahansa, eikä niitä omassa elinpiirissäni niin paljon tule vastaan että itse olisin niistä erityisesti kauhuissani.
Jos lopputulos on jotakuinkin luonnollinen jokaisen oma asia mitä arvostaa, pitää tärkeänä tai mihin rahansa laittaa. Itse voisin kuvitella hyvin leikkauttavani esim. luomet vaikka niistä ei tällä hetkellä ole haittaa kuin (ulko)näölle.

Se on kans outoo et vielä nuori ihminen käy laittaa noita piikkejä, musta nainen on kauneimillaa, kun naamassa on jo vähän elämää. Teinin naama ei ole se kaunein versio naisesta.

Ääriesimerkeistä voi olla mitä mieltä tahansa, eikä niitä omassa elinpiirissäni niin paljon tule vastaan että itse olisin niistä erityisesti kauhuissani.
Jos lopputulos on jotakuinkin luonnollinen jokaisen oma asia mitä arvostaa, pitää tärkeänä tai mihin rahansa laittaa. Itse voisin kuvitella hyvin leikkauttavani esim. luomet vaikka niistä ei tällä hetkellä ole haittaa kuin (ulko)näölle.

Juuri sitä mietin että miltä se mikä näyttää luonnolliselta nyt naamassa, näyttää 20 vuoden kuluttua samassa naamassa.

Tavallaan mä ymmärrän tuon sellaisten kohdalla joille ulkonäkö on voita ja leipää mutta itse en itselleni osaisi kuvitella moisia kosmeettisia leikkauksia kuin jonkun onnettomuuden tms jälkien korjaamiseksi

Mutta on se vain niinkin, että joku tuollainen, mikä meikäläisen silmissä näyttää selvästi kummalliselta (no vaikkapa suomalaisista joku Tiina Jylhä esim.), alkaa sitten ihmisen silmissä kumminkin näyttää jotenkin "normaalilta", kun asia yleistyy ja sitä tarpeeksi markkinoidaan.

Äitini nuoruudessa jo hiusten värjääminen taisi tehdä naisesta vähän erikoisen, ja isoäitini nuoruudessa huulipunakin oli varattu varmaan vain hutsuille. Ja nykyään kumpikin asia on silmälle ookoo. Miksei sitten silmämme tottuisi myös keinorusketuksen oranssinsävyihin, ryppyjen kummalliseen järjestykseen botoxilla pumpatussa naamassa, tatuoituihin kulmakarvoihin ja kirurgin jäsentelemään vartalomalliin, vielä sittenkin kun ikä jo antaa merkkinsä tähän taideteosraunioon.

Kyllä kai tämä vähän on myös kiinni meistä itsestämme ja valinnoistamme. Suostummeko tähän markkinavoimien paineeseen, vai pidämmekö kiinni oikeudestamme luonnolliseen vanhenemiseen. Vanhenemiseen usein liittyy toki kipujakin, mutta pakkoko on vielä hankkia kaikki nuo operaatioihin ja niiden jälkivaikutuksiin liittyvät kivut siihen lisäksi?

Uskon että se juna on jo vauhdissa eikä sitä pysäytetä. Riippuu kyllä vähän että mihin tämä talouskasvu/lasku menee, mutta vielä sitä irtorahaa on niin paljon että taviskin voi ulkomaanmatkan lisäksi ostaa silarit tai botoxia. Suomessa vielä rakennellaan itsejään rakennekynsin ja hiusten pidennysten voimalla, mutta uskon että aika nopeastikin niitä valkoisia laattahampaita alkaa täälläkin kohta näkemään vanhuksilla:

images

images

ja niin edelleen...

Ei siinä että valkoisissa hampaissa on jotain vikaa, mutta esmerkkinä vaan.

Yhteistyössä