tuli noista "se ja se ei muistanut lasta jouluna" ketjuista mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Et kerrotteko te lapsille keneltä ne lahjat on?
tai kortit?

et esim jos jonkun lapsen kummi lähettää kortin,niin onko se vain sit sen lapsen kortti, vai onko se kaikille lähetetty?

tai lahjoja kun jaetaan, niin mainitaan erikseen et tää on nyt kummilta?

ja jos näin teette, niin miksi? siis siinä tapauksessa jos tiedätte et joku lapsista ei saa joltain lahjoja..

Ja sit onko teille itselle tärkeää, et kaikki jolle ostatte lahjan tietää et se on just teiltä..

Mä en ole kyllä valitellut ettei se tai se lasta muistanut mutta meillä siis on kaikki lahjat pukilta. Kortit lapsi osaa kyllä itsekin jo lukea, eli niitä ei tarvitse vanhempien lueskella.

Ja mä en koskaan kirjoita pakettiin että tää on nyt sitten chefiltä, vaan jos jotain laitan että keltä, niin joulupukilta.

Samaa tässä mietin.

Meillä lahjat jakaa joulupukki vaikka isommat lapset tietääkin, että ne on vanhempien ja sukulaisten ostamia, pienimmät vielä uskoo joulupukkiin. Joku lapsista saa kummiltaan isomman lahjan kuin toinen, kolmas ei mitään mutta kun kaikki saavat lahjoja myös isovanhemmilta, tädeiltä ja sediltä sekä vanhemmilta niin erot tasottuu.

Luulen, että näissä "se ja se ei muistanut lasta jouluna" kyse ei ole edes lapsen mielipahasta vaan vanhempien ja sehän on jo ihan eri asia. Aikuinen voi niellä pettymyksensä ilman että lapsi pahoittaa mieltään, jos vanhemmat niin vain haluavat tehdä.

Yhteistyössä