Tuli säästämisestä mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm..

Vieras
Säästävätkö kaikki jollekkin säästötilille? Säästääkö kukaan enää "sukan varteen"? Tai lasinpurkkiin, tai lippaaseen tai johonkin... ? Siis säästääkö kukaan enää rahaa jonnekkin muualle kuin tilille?

[QUOTE="Minä vain";23220965]Minä säästän "sukan varteen", mutta olen miettinyt onko se ihan järkevää? Voisiko joku kertoa haitat ja hyödyt?[/QUOTE]

Haitat:
- tulipalo, vesivahinko tms -> rahat pilalla siellä sukanvarressa, missä sitten niitä säilytätkin
- ei inflaatiosuojaa, et saa korkoa rahoillesi (mikset laita tilille, niin saisit korkoa?)

kannattaiskohan viedä pankkiin? en kehtaa, jos ne ihmettelee, mistä moinen rahasumma? ja pelottaa kulkea iso rahasumma mukanaan :/

tulipalo ei tullut mieleenkään

Kolikoiden vieminen pankkiin on niin kallista, että eipä niitä tule juurikaan koottua. Eikä ole edes säästötiliä, s-pankin tiliin en kuitenkaan ole vieläkään koskenut, enkä edes tiedä paljonko siellä mahtaa olla rahaa.

Itse olen opiskelija ja tuloni ovat hyvin rajalliset. Mutta jos satun saamaan yhdessä kuussa rahaa enemmän (kuten vaikkapa syntymäpäivillä) niin pidän rahat käteisenä, ja käytän niitä muihin juokseviin menoihin ja sen sellaisiin. Jos tilillä onkin yhtäkkiä "ylimääräinen" 500e ja rahatilanne vaatii sossussa käyntiä, ne vetovat siihen parin kuukauden takaiseen ylimääräiseen 500e mikä silloin oli tilillä.

Minä säästän vain 50 sentin ja 1 ja 2 euron kolikoita. Pienempiä ei raaski säästää, sillä vievät vain tilaa ja rahasumma on pienempi kuin vastaava kolikkomäärä isoimmilla kolikoilla.

[QUOTE="eee";23221089]Tottakai kannattaisi viedä. Eivät ne mitään ihmettele, kyllä ne rahaa siellä näkevät joka päivä :)[/QUOTE]

Isoista summista pitää nykyisin antaa selvitys, en tosin tiedä, mikä on euromääräinen raja.

[QUOTE="vieras";23221210]Isoista summista pitää nykyisin antaa selvitys, en tosin tiedä, mikä on euromääräinen raja.[/QUOTE]

No epäilen että ei vielä 3000 eurosta, mutta jos pitää niin eiköhän selitykseksi kelpaa, että olen säästänyt

Yhteistyössä