Tuli sitten ero...Miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Päätettiin miehen kanssa vähän niinkuin yhteistuumin että parempi näin. Mies on ihan hajalla, mutta minä en edes itke.. Mietin mistä tämä johtuu vai enkö vielä ole sisäistänyt koko asiaa? Asuntopaperit lähetetty ja erotaan sovussa. Muutetaan vielä lähekkäin, jotta lapsi pääsee aina kun haluaa toisen vanhemman luokse eikä mitään ihmeen viikko viikko juttuja.
Nyt mietinkin sitä kun olen työttömänä työnhakijana ja saan työmarkkinatukea niin tuleeko minun muutos ilmoitus tehdä sitten kun olen saanut sen uuden kämpän vai voiko sen tehdä jo nyt kun vielä asutaan saman katon alla?

Ei tule ehkä toimimaan tuo systeemi lapsen kodinvaihtojen suhteen, jos teille uusia kumppaneita jossakin vaiheessa tulee kuvioihin mukaan. Ei uusien perheiden elämä voi olla edellisen suhteen lapsen mieliteoista kiinni.
Teillä tietysti uusiin suhteisiin vielä pitkä aika. Mutta näin ennakkoon vain tieto, nimimerkillä koettu on.

No tuota "uutta perhettä" en ole ajatellut! Ehkä pysyn koko loppuelämän sinkkuna niin eipä ole kukaan nalkuttamassa vieressä :)
Ja tällä hetkellä koetaan tuo parhaaksi vaihtoehdoksi, jos lapsella tulee ikävä jompaa kumpaa vanhempaa niin pääsee aina tämän luokse kun vaan haluaa. En kestä nähdä jos lapsi kärsii tästä vaikka eihän sitä voi välttää kokonaan tiedän sen.

[QUOTE="aapee";26492802]No tuota "uutta perhettä" en ole ajatellut! Ehkä pysyn koko loppuelämän sinkkuna niin eipä ole kukaan nalkuttamassa vieressä :)
Ja tällä hetkellä koetaan tuo parhaaksi vaihtoehdoksi, jos lapsella tulee ikävä jompaa kumpaa vanhempaa niin pääsee aina tämän luokse kun vaan haluaa. En kestä nähdä jos lapsi kärsii tästä vaikka eihän sitä voi välttää kokonaan tiedän sen.[/QUOTE]

Ok. Joskus voi tulla tietysti uusiakin tuulia elämään. Näinhän se meilläkin meni.
Ja nuo kirjoittamasi tunteet ovat tuttuja.

Voimia!

Peesaan nimimerkkiä "noo". En ole myöskään täysin vakuuttunut, että on lapsen etu mennä ja tulla miten huvittaa. Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Teini-ikäinen ainakin todennäköisesti osaa ottaa tuosta vapaudesta kaiken irti. Monet lapset myös haluavat olla tarkkaankin tietoisia, milloin ovat isällä ja milloin äidillä. Toisekseen en ainakaan itse kestäisi sitä, että minun pitäisi olla jatkuvassa valmiudessa siihen, että lapset tulevat koska tahansa minulle. En voisi koskaan lähteä mihinkään ilman lapsia ja jääkaappissa pitäisi olla muutakin kuin valo toisin kuin nyt lapsettomina viikkoinani. Teinä siis vielä harkitsisin tuota sopimattomuutta.

[QUOTE="vieras";26492813]Peesaan nimimerkkiä "noo". En ole myöskään täysin vakuuttunut, että on lapsen etu mennä ja tulla miten huvittaa. Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Teini-ikäinen ainakin todennäköisesti osaa ottaa tuosta vapaudesta kaiken irti. Monet lapset myös haluavat olla tarkkaankin tietoisia, milloin ovat isällä ja milloin äidillä. Toisekseen en ainakaan itse kestäisi sitä, että minun pitäisi olla jatkuvassa valmiudessa siihen, että lapset tulevat koska tahansa minulle. En voisi koskaan lähteä mihinkään ilman lapsia ja jääkaappissa pitäisi olla muutakin kuin valo toisin kuin nyt lapsettomina viikkoinani. Teinä siis vielä harkitsisin tuota sopimattomuutta.[/QUOTE]

Sun pointtisi on kyllä hyvä myönnän sen, mutta jos lapsi hysteerisesti itkee toisen vanhemman perään toisen luona ja sitten kun sille sanotaankin että etpä pääse nyt näkemään. Minusta tuntuisi aivan kauhealta. Totta silti tuo että joutuisi liikaa pomppimaan paikasta paikkaan eikä voisi olla aloillaan sitä pidempää aikaa kerralla, mutta jotenkin minusta vaan väärin tuo lasta kohtaan ettei näe sitä vanhempaa silloin kun haluaisi.

Ihan hyvä vaihtoehto että näkee molempia alkuun.ajatelkaas miltä se ero lapsesta tuntuu,kun aikuisenakin pitää täältä kysellä mitä tehdä.lapselle eka reaktio on just se että menettää jommankumman,tai molemmat.ja sitten ei kerrota lapselle miten asiat on kun "ei ne vielä ymmärrä".varmaan pystyy pari kuukautta olemaan omillaan,ja ajattelemaan muuta kuin minäminä kun ei mulla oo enää kivaa.

Toisaalta mua vähän mietityttää sekin, kun mies sanoi että poika tulisi aina sinne minne haluaa ja miten haluaa, mutta mies olettaa nähtävästi että on molempien luona silti tasapuolisesti. Minusta vaan tuntuu miehen työn takia että lapsi tulee olemaan enemmän minun luonani niinkuin tähän mennessä on ollut miltei aina minun kanssani. Ja mies kun tästä sitten puhunut että KUN lapsi on molempien luona yhtä paljon niin hän ei maksa minulle elareita yhtään. Että yrittääkö sitten pissiä silmäänkin samalla. Jännä nähdä

Kannattaa tehdä jonkinlainen sopimus koska on isällään. Mitäs jos isänsä löytää uuden jossain vaiheessa? Ja muutenki lapsen kannalta parempi että tietää missä olla milloinkin.

Miksi viranomaiset on sotkettava tuohon muutenkin raskaaseen erosoppaan jos ihmiset pystyvät sopimaan asiat keskenään? En tajua, siksi kysyn.

Koska se että nyt erotte sovussa ei kerro sitä että olisitte sovussa seuraavat niin monta vuotta kun lapsi täyttää 18v. On lapsen etu, kuin myös sinun ja miehesi että on tarvittaessa mustaa valkoisella. Ja samalla saatte sovittua huoltajuusasiat+mahdolliset elarit jne..

Koska se että nyt erotte sovussa ei kerro sitä että olisitte sovussa seuraavat niin monta vuotta kun lapsi täyttää 18v. On lapsen etu, kuin myös sinun ja miehesi että on tarvittaessa mustaa valkoisella. Ja samalla saatte sovittua huoltajuusasiat+mahdolliset elarit jne..

Eikö tuommoisen sopimuspaperin voi vääntää itekin kun on sovussa? Mihin muuhun sitä lastenvalvojaa tarvitaan sopueroissa? Musta ulkopuolisten sotkeminen asiaan tuntuu hölmöltä, varsinkin kun kumpikin aikuisista taatusti ajattelee lasten parasta.

Liian moni tekee sen virheen, etteivät laita mustaa valkoiselle tapaamisista ja elareista. Tilanteet muuttuvat, ja vaikka sitä kuinka vannoisi ettei enää uutta puolisoa itselleen ota, niin se ei ole mitenkään varmaa, vielä vähemmän voi tietää jos se toinen ottaa. Niissä uusissa suhteissa voi tulla myös lapsia mukana, ja sitten kaikki onkin jo paaaaaaljon monimutkaisempaa. Riitoja tulee varmasti ellei ole sovittu että kuka maksaa, kuinka paljon, kenelle, ja miten lapsen olemiset jaetaan. Tuohonhan pitää miettiä joulut, lomat ja kaikki.

Yhteistyössä