Tuli tosta 2vuotiaan kaatumisesta vaan mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
mun äiti motkotti mulle kun meillä on puu-lasipöytä tässä olkkarissa ja lapset 3,5 ja 1,5vuotiaita...et kuinka kamalaa oli kun lukivat lehestä siitä lapsesta joka oli kaatunut lasipöydän päälle ja kuollut, että emidän pitää heti ottaa pöytä pois/laittaa noihin kulmiin suojat(ne jotka pyöristää). Hetki siitä nuorimmaisemme kompastui mummolan mattoon ja heitin vitsillä et teijän pitää ottaa toi matto pois kun likka kaatus..

..ja nyt siis on käyny näin et 2vuotias on kaatunu kivirappusiin kotona...

Ite ku jotenki aattelen et kun mä en voi joka paikkaa suojata/poistaa vaan sen takia et VOI sattua jotakin ja koska just lehessä on lukenu et jollekki on niiin sattunu tms. Noita sattuu jokoa päivä jokaisen kotona, tollassia vahinkoja ja se ei oo kenenkään syy. Mun tehtävä on komentaa/valvoa mun lapsia ja opettaa niille et pöydän päälle ei kiivetä ja sen ympärillä ei riehuta ja sisällä ei juosta varsinkaan paikoissa joissa on vaikka lasipöytä, liukaslattia tai sitte kivirappuset jne...

Että niin, meillä tuo pöytä pysyy tuossa ja kulmiin ei tuu suojia (entisessä PUUpöydässä oli esikoisen aikaan ja se repi ne aina irti ja pöytään jäi rumat liimatahrat joita rapsuteltiin pitkään) pitäkää tyhmänä äitinä jos haluutte :D piste!

No eihän joka paikkaa voi suojata kaatumiselta ja eihän ne opi varomaankaan jos joka paikka on pehmustettu.

Mein 3.5v kaatu vasta kaupungilla kun oltiin asioilla ja löi nekkunsa kirpparille mennessä kynnykseen, kompastu siis ja lenti, huulihan siinä halkes ja verta tuli kauheeeesti, mutta onneks tyrehty nopsaan. Onhan se karun näköstä kun nahka repsottaa, mutta onneks ei mitään sen vakavampaa.

Ite en oo koskaan kahtonu tarpeelliseks esim konttauskypärää, aivan turha kapistus miun mielestä, meillä ei oo lapslukkoja kaapeissa, rappusissa on portit, mutta osaavat jo kulkea nekin loistavasti ettei niitäkään enää oikeestaan tarvita

Mä koin paremmaksi lapselle ja itelleni että meillä oli lapsilukkoja, liesisuoja tms ja kirjahylly vietiin pois. Eikä tuo 2-vuotias nyt enään kaappeja tongi eikä kirjahyllyihin kiipeile, kun jo ymmärtää puhette..1-veenä ei ymmärtänyt.

Se riippuu lapsesta. Joitakuita lapsia ei vaan pysty jatkuvalla opastamisella ja komentamisella pitämään aisoissa. Silloin oikeasti on parempi olla portit ja lapsilukot. "Tavallisen" lapsen kanssa voi hyvinkin pärjätä ilman.

Emmä tiedä onko se vanhempien ylivarovaisuutta vai viisautta laittaa tuollainen lasipöytä varastoon pahimman "älyttömyyden" ajaksi. Järki kasvaa lapsen kasvaessa, joten jotku asiat on viisasta laittaa piiloon hetkeksi. Kaikelta ei voi lasta suojata, mutta jotain järkitekoja on sallittua tehdä.

Yhteistyössä