Tuli tosta istuttamisesta ruokapäydässä-ketjusta mieleen tällanen vaan..mitä mieltä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiutale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiutale

Vieras
..te olette siitä kun puhetta oli että lapsi osaa kyllä säännöstellä itse ruokansa,niin mitäs ootte mieltä kun meijän tuttavaperheen poika tykkää kovasti syödä kaurapuuroa,ja tahtoi yksi kerta lisää.Pojan äiti vaan tokaisi siihen,että et saa enempää.Ja poika kun niin tykkää kaurapuurosta,ettei äidin tarvitse muuta kuin kaataa hiutaleet maitoon,eli ei edes tarvitse sitä vaivaa nähdä että keittäisi ne,mutta juu,sanoi pojalle että ei saa..mitä mieltä tästä olette te?Minusta jotenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
No ehkä se poju oli vaan syönyt jo tarpeeksi sitä puuroa ja ois ollut hyvä syödä sitten jotain muuta eikä vain yhtä ja samaa?

No mutta just kun toisessa ketjussa oltiin sitä mieltä,ei saa pakottaa syömään niin miksei saa sitten syödä sellasta mistä tykkää varmasti.Ja kaurapuuro on terveellistä niin mikä vika?Ei sentään ole mitään sokerikakku minkä hyvin ymmärtäisin että ei saisi syödä ja syödä vaan mutta että kaurapuuro...?

Alkuperäinen kirjoittaja hiutale:
No ehkä se poju oli vaan syönyt jo tarpeeksi sitä puuroa ja ois ollut hyvä syödä sitten jotain muuta eikä vain yhtä ja samaa?

No mutta just kun toisessa ketjussa oltiin sitä mieltä,ei saa pakottaa syömään niin miksei saa sitten syödä sellasta mistä tykkää varmasti.Ja kaurapuuro on terveellistä niin mikä vika?Ei sentään ole mitään sokerikakku minkä hyvin ymmärtäisin että ei saisi syödä ja syödä vaan mutta että kaurapuuro...?

No meillä on silleen, et poika eläs ihan pelkällä riisipuurolla, ellen pistäs välillä syömään muutakin, eli jos illalla puurolautasen jälkeen napa vielä vetää saa syödä leipää, jugurttia, hedelmiä tai jotain muuta mutta ei ihan pelkkää puuroa vaan jatykuvasti. aattelin et ehkä tällä äidillä on ollut vastaava ajatus?

Tää samainen tuttu jankkaa aina mieheni vanhemmille valmisruuista ja niiden ällöttävyydestä ja silti syöttää nuorimmalleen pilttiä sun muuta valmisruokaa.

No meillä on silleen, et poika eläs ihan pelkällä riisipuurolla, ellen pistäs välillä syömään muutakin, eli jos illalla puurolautasen jälkeen napa vielä vetää saa syödä leipää, jugurttia, hedelmiä tai jotain muuta mutta ei ihan pelkkää puuroa vaan jatykuvasti. aattelin et ehkä tällä äidillä on ollut vastaava ajatus?

Ymmärrän,tää poika oli vaan just sitä kaurapuuroa ennen syönyt perunasoselaatikkoa,joten..

Tää samainen tuttu jankkaa aina mieheni vanhemmille valmisruuista ja niiden ällöttävyydestä ja silti syöttää nuorimmalleen pilttiä sun muuta valmisruokaa.

No pilttiähän ei nyt voi verrata tavallisiin valmisruokiin!! Tavallisissa valmisruuissa ties mitä lisä-ja säilöntäaineita, mitä pilteissä ei todellakaan ole! Nehän on just tehty pieniä lapsia ajatellen!

Ymmärrän,tää poika oli vaan just sitä kaurapuuroa ennen syönyt perunasoselaatikkoa,joten..
no mitä enään ihmettelet....ehkä oli ihan tarpeeksi jo syönyt.

Linjatonta hömellystä. Toisaalla pakotetaan syömään ja toisaalla viedään puurolautanen nenän alta. Vedetään hatusta sääntöjä jotka ei kestä lähempää tarkastelua ja perustellaan idiotismia sillä, että mä oon näin päättänyt ja piste!

Ja tää ei ollut tietysti vastaus apn kysymykseen mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja }:
Linjatonta hömellystä. Toisaalla pakotetaan syömään ja toisaalla viedään puurolautanen nenän alta. Vedetään hatusta sääntöjä jotka ei kestä lähempää tarkastelua ja perustellaan idiotismia sillä, että mä oon näin päättänyt ja piste!

Kohtuus kaikessa hyvä ihminen!

Ja minä en ymmärrä, miten tässä on muka viety lautanen nenän edestä, kun ei vain ole annettu lisää, se on aivan eri asia.

mä en pakota syömään lasta missään tilanteessa, mutta jos laitan tytölle sellaisen reilun annoksen jotakin ruokaa ja tämä pyytää lisää, niin en anna, koska kyllä niiden annoskokojen on pystyttävä sellaisissa normaalien rajoissa, yleensähän se kylläisyyden tunne tulee vasta 10minuttia sen jälkeen kun on syönyt.
en tahdo opettaa lapselleni turhaan epäterveellisiä syömistapoja, enkä halua, että hänestä tulee lihava.

Alkuperäinen kirjoittaja }:

Kohtuus kaikessa hyvä ihminen!

Ja minä en ymmärrä, miten tässä on muka viety lautanen nenän edestä, kun ei vain ole annettu lisää, se on aivan eri asia.

Pohdintaahan tämä olikin hyvä ihminen! Tämän päivän aloitusten herättämä ajatuskuvio.

Yhteistyössä