Tuli tosta oksennustautiketjusta mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
lapsella siis ikää nyt 2v8kk, ja viimeks oli oksennustauti vuosi sitten. Ja se oli aika onni että juuri sinä yönä kun se alkoi lapsi nukkui mun vieressä, muuten ois varmaan tukehtunut omaan oksennukseensa, ku ei itkeny eikä muutenkaa huutanu tai mitään ettäkö jos se olis ollu omassa huoneessaan ni en olis kuullu. No ton tapahtuman ja oksennustaudin jälkeen mulla on ihan hirvee pelko perseessä että mitä jos siihen iskee se oksennustauti yöllä omassa sängyssään ja mä en kuule? ihan paniikkiin meen yöllä aina jos se herää yskimään(on ollut viime aikoina flunssa lapsella ja iltaisin/öisin yskii usein) tai itkemään että nyt se on tukehtunumassa omaan oksennukseensa..
Mitä mä teen tän pelon kanssa? :(

Ihminen ei tukehdu omaan oksennukseensa unissaan vaan herää kyllä. Lapsesi olisi herännyt viimeksi ja herää kyllä nytkin. Ne terveet ihmiset, jotka ovat tukehtuneet oksennukseensa, ovat olleet aineissa tai järkyttävässä kännissä.

Helpottaako?

nimimerkki "noh" ehkä vähän helpotti, ei kuitenkaan tarpeeksi sillä oon oikeesti aika hysteerinen tän asian suhteen ja muutenki mä inhoon ja pelkään oksentamista ylikaiken, tapahtuu se sitten lapsella tai mulla itselläni.

ja nimimerkki "mei" lapsi on nukkunut vauvasta asti omassa huoneessaa enkä todellakaan viittis nyt totuttaa siihen että saa aina nukkua meiän kanssa samassa huoneessa. Sillon kun mies on yövuorossa eli noin pari kertaa viikossa niin silloin otan lapsen viereen nukkumaan ja täm järjestely on ok. Toki jos se oksutauti iskis niin ottaisin viereen ilman muuta mutta ku seki voi alkaa niin yhtäkkiä..

Oksentaminen on hyvä asia: elimistö poistaa taudinaiheuttajia ja paraneminen nopeutuu. Eihän se kivaa ole, mutta se on keino pysyä elossa, ei keino sammuttaa elämä.

Kun meillä lapset oksentaa (mitä onneksi tapahtuu harvoin maitohappojen syömisen ja hyvän käsihygienian vuoksi), minä menen nukkumaan lasten huoneeseen patjalle lattialle. En siksi, että pelkäisin heidän kuolevan vaan siksi, että ehdin työntää heille sangon naaman eteen, jotta ei tarvitse koko ajan olla sänkyä pesemässä.

Se oksennus tulee niin kovalla paineella, ettei se jää sinne nieluun tukehduttamaan lasta! Mun poika oli vajaa 2v kun nukkui kaikessa rauhassa omassa pinnasängyssään päiväunia, selällään. Satuin juuri viemään sinne huoneeseen vaatepinoa, kun poika oksensi: se oksennus lensi sen suusta kuin suihkulähde! Toki se sen jälkeen vähän yskäisi ja alkoi itkemään, on se varmaan järkytys herätä tuollaiseen... :( :x :D

Mä en pelkää siis yhtään tuota oksennusta, mutta kurkunpäätulehdus on niin kurja että vähänkin jos on yskää niin nukun itse aika kevyesti (nukkuu siis eri huoneessa, mutta seinän toisella puolella, siitä kuuluu läpi aika hyvin)

vastasit omaan kysymykseesi :) Eipä siinä sitten muuta voi tehdä kuin toivoa ettei tauti tule.
Itse mm.pelkäsin kätkykuolema niin paljon että sijoitin vauvan nukkumaan meidän huoneeseen.

Yhteistyössä