Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen kysymys

Vantaan neito

Jäsen
08.09.2012
299
0
16
Jyväskylä
Minkäikäisille lapsille te ostatte vaatteet? Ajattelin vaan, kun mammat vaahtoaaa siitä, että 12-v tytölle ei ostaisi narubikinejä. Siis ostatteko te oikeasti tuon ikäisille vielä vaatteet? Mä aloin ostaa vaatteet, hygieniatuotteet yms itse ollessani 10h11v. Okei ehkä äiti/mummut osti vielä joitakin vaatteita, mutta kyllä 99% ostin itse kaiken muun paitsi ruokani. Siis toki mun vanhemmat antoi rahat ostoksiin, mutta yksin kavereiden kanssa mä ne tein.
 
Sehän on hienoa, jos osaatte olla teinienne tukena vaateostoksissa. Mä olin niin kapinallinen siihen aikaan, ettei mun vanhemmat vissiin edes viitsineet yrittää. Lähinnä mä hämmästelen sitä, jos joku todella ilman teinin mielipiteen kuulemista ostaa vaatteuta. Teini on lapsi vielä, mutta hänelläkin on jo mielipiteitä, joita voisi kuunnella ja kunnioittaa.:)
 
Minut kelpuutetaan kyllä mukaan ostoksille ja ne maksan. Joskus sovitaan, että käyvät valmiiksi katsomassa, mitä ostetaan. En osta sukkia kummempaa enää mielipidettä kysymättä. Paidan saatan ostaa tuliaiseksi tai lahjaksi, mutta siitäkin pitää olla tosi varma, että osuu kohdalleen. Poikia ovat molemmat.
 
No eipä ole meidän vanhin nyt 12 vuotias koskaan ollut erimieltä vaatteista mitä olen hankkinut, oli sitten mukana tai ei. Kaikki on kelvannut, ehkä sitten en osta niitä Hello Kittyjä.
Ja ihan naisten bikinit ostin itseasiassa molemmille tytöille (11 ja 12 vuotiaat), kun lasten biksut auttamattomasti liaan pieniä ja isomalla jo tuota rinnan kasvuakin on ja muutenkin nätti kroppa.
 
Jep. Olkaa onnellisia tosiaan, että teillä on tuollaiset muksut:) Kyllä taisi omat vanhempani salaa repiä pelihousunsa monta kertaa, kun ei järkipuhekaan auttanut. Ainoa mikä meni perillle, oli, että ehkäisystä pitää huolehtia. Se oli varmaan harvoja asioita, mistä suostuin olemaan samaa mieltä. No onneksi välit saatiin kuntoon ennen heidän kuolemaansa.
 
Mäkin aloin itse ostaa vaatteet ja hygieniatarvikkeet 10-vuotiaana. Sain lapsilisät itselleni.

Tuolla vaatekaupoissakin näkee ihan ala-asteikäisiäkin tyttöjä keskenään vaateostoksilla. Mut näkee myös tyttöjä äitien kanssa ja aika usein tuntuu olevan kiistaa vaatteista äideillä ja tyttärillä. :D
 
[QUOTE="vieras";27251221]Mäkin aloin itse ostaa vaatteet ja hygieniatarvikkeet 10-vuotiaana. Sain lapsilisät itselleni.

Tuolla vaatekaupoissakin näkee ihan ala-asteikäisiäkin tyttöjä keskenään vaateostoksilla. Mut näkee myös tyttöjä äitien kanssa ja aika usein tuntuu olevan kiistaa vaatteista äideillä ja tyttärillä. :D[/QUOTE]

Olihan täällä joku muukin "kapinallinen". Vaikka äiti ois ostanut vaatteen, josta oikeasti pidän, en olisi sitä päälleni tietyssä vaiheessa suostunut pukemaan tai sanomaan, että pidän siitä.:stick:
 

Yhteistyössä