Tuli vähän tyhjä olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä vaan jäin tuijottamaan vaikka olen nähnyt ton niin sata kertaa.
Silloinkin kun salasin mun vanhemmilta 12 vuotiaana et olen siellä siskon lapsille lapsenvahtina, ne kun luuli et olen yökylässä.
Mut ei, ne oli baarissa, yleensä koko viikonlopun reissussa ja mä sujuvasti valehtelin et kaikki on ok.
Siinä vaiheessa kun iski 40 asteen kuume siellä, kaikki selvis porukoille kun jouduin soittamaan et tulee auttamaan.

Mulla oli silleen, että totuus jysähti vasten kasvoja vasta tässä viimeisen vuoden aikana, tosin olenhan mä nyt jotain arvellut tekeillä olevan kun kotoota hävis rahat ja korut.. Mutta, että tilanne olis ollut noin paha niin se tuli yllärinä ja rupesin ihan itkemään kun näin hänet. Nyt tosiaan näin sit puolen vuoden jälkeen uudestaan ja oli vähän parempi, koska oli ilmiselvästi syönyt jotain ruokaa, koska kasvot oli hiukan saaneet pyöreyttä, mutta jutut olivat jo aika "pehmoisia"... surullista, surullista..

mulle toi näkeminen oli aika shokki vaikka olen kyllä hänet samassa kunnossa nähnyt, kai.
Iskältä kuullut kyllä milloin tehnyt mitäkin mut mä en ole välittänyt enää yhteyttä pitää kaiken sen jälkeen.
Ja tää tilanne on kyllä ollut jo mooooonta vuotta, ei se siitä muutu.
Ei voi enää auttaa, ei kun toinen ei halua.
Ei halua apua, ei edes lapset saaneet pidettyä sillä tiellä.
Ei mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onpas surullista. En osaa mitään järkevää sanoa, mutta :hug: :hug: :hug:

Ei kai siihen olekkaan järkevää sanottavaa, luulen.
Vois sanoa et koita tukea.
Millä tuet ihmistä joka ei sitä tukea kaipaa.
Lupaa muuttua mut kiskoo kaikki apurahat kurkusta alas.
Aikuista ihmistä ei voi pakottaa hoitoon vasten tahtoaan, sanottiin.
On se koittanutkin joskus, ties mitä antabuksia mut ei mikään auta.

Juu, kyllä siihen tarttee sitä omaa tahtoakin, että hoidosta on apua. Mä olen kans "luovuttanut" tuon suhteen. Mä ajattelin, että mä en voi aikuista ihmistä pakottaa mihinkään ja murehtiminen hänen asioistaan pilaisi mun elämäni.

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:

Juu, kyllä siihen tarttee sitä omaa tahtoakin, että hoidosta on apua. Mä olen kans "luovuttanut" tuon suhteen. Mä ajattelin, että mä en voi aikuista ihmistä pakottaa mihinkään ja murehtiminen hänen asioistaan pilaisi mun elämäni.

Mullakin meni hyvin monta vuotta, tää näkeminen nyt taas palautti kaiken mieleen.
Kaivoin jopa kuvia esiin mitä otettiin ja naurettiin ihan kauheesti, osassa näkyy vaan nenä tai olkapää.
Mut kyllä se taas tästä unohtuu.
Just sanoin miehelle et itkenköhän mä edes kun se kuolee, koska mulla se on tavallaan jo kuollut, ei se ole enää se sisko mikä mulla oli, ei ole ollut vuosiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Voi Sippe :hug: toi on raastavaa, vaikka kuin koittais olla välittämättä. Sen ne osaa, pahan mielen aiheuttamisen vaikka eivät tekis mitään.

Mulle helpottaa oikeesti jo tää et pystyn näin asiasta kirjoittamaan.
Tavallaan se aukaisee silmät et tajuaa mikä se on.
Kiitos jäbyni :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Tää on niin surullista luettavaa. Yks miespuolinen kaveri saatettiin viimeiselle matkalleen, tuosta samasta syystä :'(

Niinpä...
Sisko liikkuu vielä sellaisissa porukoissa et en ihmettelis vaikka kävis mitä :/
Surullista tää on kyllä, ennen kaikkea vanhemmille ja siskon lapsille.
Mullekkin, vaikkei enää niin paljon, kai.
En mä tiedä enää oikein mitä tunnen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sipuli, mulla on isä alkoholisti, ja on ollut rankkaa. Miten hieno ja hyvä ihminen pilaa itsensä juomalla :(

Voin vaan kuvitella :hug:
Alkoholismi on kuin hidas kuolema, tai tupla kuolema.
Kun ensin menetät sen ihmisen alkoholille ja sitten kuolema.
Ei voi kun ihmetellä miten se ihminen pystyi niin muuttumaan, mikä sai vajoamaaan siihen pisteeseen ettei mikään mahti enää nostanut sieltä :'(

Sipuli, mulla on isä alkoholisti, ja on ollut rankkaa. Miten hieno ja hyvä ihminen pilaa itsensä juomalla :(

Voin vaan kuvitella :hug:
Alkoholismi on kuin hidas kuolema, tai tupla kuolema.
Kun ensin menetät sen ihmisen alkoholille ja sitten kuolema.
Ei voi kun ihmetellä miten se ihminen pystyi niin muuttumaan, mikä sai vajoamaaan siihen pisteeseen ettei mikään mahti enää nostanut sieltä :'(

Näin se on :((

Onko hän nuorempi vai vanhempi sisko?

Alkoholisti ilmeisesti?

Voimia :hug:

Vanhempi.
Alkoholisti kyllä, melko paha sellainen.
Ja olen koittanut auttaa, ollaan koitettu auttaa.
mä jaksoin uskoa siihen liian pitkään, liian pitkään et se muuttuis ja tyhmähän mä olin.
Lainailin viikkorahoistani et saa nuorimmalle muka ruokaa ja muuta eikä se koskaan niitä siihen käyttänyt.
Mä vaan niin toivoin et mulla ois vielä sisko, kun toinen sisko kuoli leukemiaan.
Mut tää ei ole mun siskoni, ei mitään mulle enää.

:hug: :hug: :hug: :(

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:( Tuttu tunne. Mulla ei kyllä sisko, mutta muita läheisiä on tossa jamassa. Se on tosiaan ikävä tunne.

No toi on pahassa joo.
Neljä lasta huostaanotettu, vanhimmalla jo lapsi jonka ristiäisiin ei mennyt, ei edes tiennyt et saavat toisen.
yhteyttä ei ole porukoihinkaan aikoihin ottanut, sen jälkeen kun iskältä lainasi rahat takuuvuokraan ja veli oli nähnyt sen samana iltana juomassa vuokraa masuunsa.

onko vanhempasi katsoneet peiliin? lapsensa inhottavassa jamassa, sairas, ja vanhemmat hyljäneet, samoin sisko.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi mitä sakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:( Tuttu tunne. Mulla ei kyllä sisko, mutta muita läheisiä on tossa jamassa. Se on tosiaan ikävä tunne.

No toi on pahassa joo.
Neljä lasta huostaanotettu, vanhimmalla jo lapsi jonka ristiäisiin ei mennyt, ei edes tiennyt et saavat toisen.
yhteyttä ei ole porukoihinkaan aikoihin ottanut, sen jälkeen kun iskältä lainasi rahat takuuvuokraan ja veli oli nähnyt sen samana iltana juomassa vuokraa masuunsa.

onko vanhempasi katsoneet peiliin? lapsensa inhottavassa jamassa, sairas, ja vanhemmat hyljäneet, samoin sisko.

Eipä sille mitään enää voi jos koittaa auttaa yli kymmenen vuotta ilman tulosta.
Pyydän vanhempiani katsomaan peiliin.
kiitos asiallisesta ja rohkaisevasta kommentistasi, siitä oli apua mun ja vanhempien oloon kyllä.
Mulla ei enää ole siskoa, joten älä käytä nimitystä sisko, kiitos.

Yhteistyössä