Tulin huijatuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huijattu

Vieras
Pari kuukautta sitten tilasin yhden soittoääneen Zed plussasta. Ihmettelin sitten seuraavaa puhelinlaskua jossa oli 20? edestä maksua palvelunumeroon lähetetyistä tekstiviesteistä, joita en todellakaan ole lähettänyt.
Nyt sitten tuli viesti puhelimeen zed plussasta että tilauksesi on uusittu 12 ? kuussa jne.. lähetä sulje numeroon se ja se. Tietysti suljin heti palvelun, en tiennyt että olen maksanut yhdestä tilaamastani soittoäänestä nyt monta kymppiä zed plussalle. Palvelu on laskuttanut minua itse lähettämistään palveluviesteistä monta euroa kappale. Olen saanut zed plussasta viestejä esim. tilaa nyt soittoääni jne. mutta olen vain olettanut ne mainosviesteiksi, en ole tiennyt maksaneeni kokoajan jotain kuukausi maksua kyseiselle firmalle. Voi helvetti!
Zed plussan asiakaspalveluun soitan heti maanantaina, mutta tuskinpa hyvittävät minulle mitään. Aika paskamaista toimintaa, en nyt kaipaa mitään tyhmä kun tilasit soittoäänen kommentteja ne eivät auta tätä tilannetta. Mihin pitäisi ottaa yhteyttä? kuluttajasuojavirastoon vai mihin??

Ne on niitä pienen präntin tekstejä, missä sanotaan että tilaamalla yhden soittoäänen liittyy jäseneksi... Eli siitä ei voi syyttää, etteikö tästä mainita, mutta voihan kuluttajavirastosta kysellä, onko se tarpeeksi selvästi ilmaistu. Kyllä mulla on sellanen mielikuva, että tän tyyppinen mainonta on varmasti herättänyt siellä aiemminkin kysymyksiä. Soita siis sinne ja kysy!

Ainakin heti otat yhteyttä sinne palveluun ja keskeytetät sen.
Ite olen tullut huijatuksi sillei, et laitoin netissä numeron yhdelle sivulle ja sieltä rupes tulee mulla palveluja ja sitten joka kuussa maksoin 20e niistä, ja se yritys oli ulkomaalainen huijais. Asiakas palvelukin kiinassa, joten siitä oli vaikea päästä eroon. Loppupeleissä uhkasin firmaa rikosilmoituksella jos eivät lopeta laskutusta. Inhottavinta oli kun puhelin yhtiökään ei saanut kertoa mihin mun rahat menee, meni pitkään ennen kun muistin mistä ne maksut voisi johtua. Siitä firmasta oli kyllä tehty hirveesti ilmotuksia, jännä et tollanen vieläkin onnistuu. varsinkun kun huijauksen kohteeksi joutuu lapset/nuoret.

Zed plussan mainoksissa lukee televisiossa että tilaamalla liityt jäseneksi.
Miksi kukaan muuten tilaisi 2000- luvulla soittoääntä kännykkäänsä?

Sama kuin tilaisi /maksaisi youtube videoista omalle tietokoneelle.
Jokainen kännykkä tukee mp3/aac muotoja, laittaa siitä soittoäänen.

miehelle kävi samanlailla muutama vuosi sitten jokainen viesti maksoi mitä zediltä tuli välillä jopa kaks päivässä.
mainosviestit tuli maksaan 100? kuussa,mies sulki sen useampaan kertaan ei auttanut.
ainoa keino oli vaihtaa numero

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu juttu:
miehelle kävi samanlailla muutama vuosi sitten jokainen viesti maksoi mitä zediltä tuli välillä jopa kaks päivässä.
mainosviestit tuli maksaan 100? kuussa,mies sulki sen useampaan kertaan ei auttanut.
ainoa keino oli vaihtaa numero

Vaikuttaa selvästi petokselta. Itse olisin tehnyt asiasta tutkintapyynnön.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Zed plussan mainoksissa lukee televisiossa että tilaamalla liityt jäseneksi.
Miksi kukaan muuten tilaisi 2000- luvulla soittoääntä kännykkäänsä?

Sama kuin tilaisi /maksaisi youtube videoista omalle tietokoneelle.
Jokainen kännykkä tukee mp3/aac muotoja, laittaa siitä soittoäänen.

Muistaakseni niissä mainoksissa jopa nykyään sanotaan, että "liityt zed plussaan"

Yhteistyössä