Tulin Tampereelle illalla ja kohtasin ahdistuksen kaupungin yllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kata"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kata"

Vieras
Eilen illalla tulin Tampereelle ja kun olin Taysin kohdalla, koin yhtäkkiä aikamoisen ahdistuksen aallon joka ei ollut mitään mun omaa ahdistusta.
Se jatkui, tulin rautatieaseman liepeille ja tunsin että se ahdistus leijuu kaupungin yllä.
Tajusin sitten mitä se on, se liittyi siihen nuoreen mieheen joka katosi ja kuoli...
En ole koskaan kokenut vastaavaa ahdistusta joka on kaupungin "päällä".
Tapaus oli niin tuore:(

Oi ja voi! Mulla on kokemusta vastaavanlaisesta ahdistuksesta ja lopputulos oli samanlainen kuin sulla tässä tapauksessa.

Miksi ahdistus tulee? Jotkut herätetään rukoilemaan muutosta asiaan. Siksi...

[QUOTE="vieras";22869083]Ahdistus on omassa päässä.[/QUOTE]

Ei aina ole. Sotatilanteissa esim. ahdistus on koko kansakunnalle yhteinen. Myönnät kai sinä edes sen?

Alkuperäinen kirjoittaja näkemys;22869098:
Ei aina ole. Sotatilanteissa esim. ahdistus on koko kansakunnalle yhteinen. Myönnät kai sinä edes sen?
No en, vaan usealla ihmisella on oma ahdistuksensa, jota se, että sitä on monella, ruokkii entisestään. Kansakunnan yleinen ahdistus on kuitenkin symbolinen kuvaus.

Alkuperäinen kirjoittaja näkemys;22869074:
Oi ja voi! Mulla on kokemusta vastaavanlaisesta ahdistuksesta ja lopputulos oli samanlainen kuin sulla tässä tapauksessa.

Miksi ahdistus tulee? Jotkut herätetään rukoilemaan muutosta asiaan. Siksi...

Koin vaan sen ahdistuksen mikä oli ja on tässä tuoreessa tapauksessa. Sehän on ihmisten mielissä ja erityisesti omaisten harteilla ja se nuori mies.. vasta kaksi päivää oli mennyt siitä
kun hänet oli löydetty.
Ja kerroin että se tunne ei ollut minun, se vaan tuli yhtäkkiä kun lähestyin Tamperetta.

[QUOTE="kata";22869143]Koin vaan sen ahdistuksen mikä oli ja on tässä tuoreessa tapauksessa. Sehän on ihmisten mielissä ja erityisesti omaisten harteilla ja se nuori mies.. vasta kaksi päivää oli mennyt siitä
kun hänet oli löydetty.
Ja kerroin että se tunne ei ollut minun, se vaan tuli yhtäkkiä kun lähestyin Tamperetta.[/QUOTE]
Ei, vaan sinä tiesit tapauksesta ja se ahdisti vain sinua itseäsi. Mitään ei leijunut missään.

[QUOTE="vieras";22869157]Ei, vaan sinä tiesit tapauksesta ja se ahdisti vain sinua itseäsi. Mitään ei leijunut missään.[/QUOTE]

Mä en tiennyt vastaavasta asiasta, kun tunsin ahdistusta. Mun oli PAKKO rukoilla, en tiennyt miksi. Kun kuulin asiasta, tajusin miksi. En puhu nyt Tampereen tapauksesta vaan vuosia vanhasta jutusta.

[QUOTE="vieras";22869157]Ei, vaan sinä tiesit tapauksesta ja se ahdisti vain sinua itseäsi. Mitään ei leijunut missään.[/QUOTE]

Kuule, kun en edes ajatellut koko asiaa silloin kun tulin Tampereelle ja pystyn aistimaan asioita, ei ole eka kerta. Ja vain mua ahdisti? Eiköhän omaisia, sukulaisia ahdista siellä Tampereella paljon enemmän kuin mua?

[QUOTE="kata";22869219]Eiköhän omaisia, sukulaisia ahdista siellä Tampereella paljon enemmän kuin mua?[/QUOTE]
Varmaan ahdistaa, omien päidensä sisällä. Ei leiju sekään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Krök;22869214:
Te rukoilijat, miten / ketä te oikein rukoilitte? Ja miksi?

Eilen oli yleisestikin aika ahdistava vesikeli tampereella, että kyllähän se pistää mielen matalaksi.

Mä en voi vastata kuin omasta puolestani: rukoilen Jeesusta, koska Häneen uskon. Miksi, siksi, koska koen siihen tarvetta, että Jumala puuttuisi asioiden kulkuun, vaikuttaisi kaupungin/ihmisten mielissä, että pahuus voisi väistyä.

[QUOTE="vieras";22869245]Varmaan ahdistaa, omien päidensä sisällä. Ei leiju sekään mihinkään.[/QUOTE]

Jos tunnen ahdistuksen Tampereella ja tunnen että se liittyy siihen nuoreen mieheen, mites sinä voit väittää etten tunne ja koe tätä ahdistusta?
Jokelan aikaan oli synkkää aikaa myös, tosin en silloin ollut kyseisellä paikkakunnalla.
Et taida käsittää että toiset vaistoavat ja kokevat asioita.

Itse tunnen ahdistusta joka kerta kun ajan Taysin ohi.

Ahdistun myös oman sairaalan käytävillä, sinne jäi meidän kuollut pikkuinen. Kuukausia jälkeenpäin kun menin uudelleen samoihin tuoksuihi, ne menetyksen tuskapäivät tulivat tuoreena pintaan. :(

[QUOTE="kata";22869267]Jos tunnen ahdistuksen Tampereella ja tunnen että se liittyy siihen nuoreen mieheen, mites sinä voit väittää etten tunne ja koe tätä ahdistusta?
[/QUOTE]Tunnet, mutta se tunne on pääsi sisällä. Sinulla selvästi taipumus kuvitella omat tunnetilasi itsesi ulkopuolella leijuvina "tunnelmina". Se on maagista ajattelua.

Itse koen herkästi ihmisten ahdistuksen. Joskus joku paikka on oikein synkän tuntuinen. Väsyn ihmispaljoudessa, koska ilmassa on niin paljon negatiivisuutta, ahdistusta ja surua. Rukoilen usein asioiden puolesta. Joskus kotonakin iskee ahdistus selittämättömästi yhtäkkiä, ja jälkeenpäin selviää että jollakin läheisellä on ollut hätä, suru tai ahdistus.

[QUOTE="vieras";22869281]Tunnet, mutta se tunne on pääsi sisällä. Sinulla selvästi taipumus kuvitella omat tunnetilasi itsesi ulkopuolella leijuvina "tunnelmina". Se on maagista ajattelua.[/QUOTE]

Tunnen mutta se tunne kun nimenomaan ei ollut pään sisällä. Ja usko nyt että se ei ollut kuvittelua, kun koin sen tunteen ilman mitään kuvittelua! Enkä siis ollut ajatellut silloin koko tapausta. Kuvittelu on eri asia kuin kokeminen.

[QUOTE="vieras";22872206]Mä uskon sua, ap! Mullekin tulee tuollaisia, ja sitten alan rukoilemaan niiden asioiden puolesta =)[/QUOTE]

Joo, en joutanut eilen rukoilemaan kun olimme kiirehtimässä junalle. En tiedä oliko siinä myös sielun ahdistusta, sielun joka oli äskettäin lähtenyt täältä. Tuntui tosi voimakkaasti kuitenkin.
Olen kerran vaistonnut vieraan ihmisen läheisyydessä miten hänen läheinen oli täältä lähtenyt..

Yhteistyössä