Tulipa mieleen yksi juttu..rahankäytöstä/ostoksista tms.*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Aloin tuossa miettimään että tarviisin melkein uudet talvikengät saada, mietin löytäiskö ne kirpparilta vai joutuuko kaupasta ostamaan.

Siitä tuli mieleen, että mieheni ostaa kaiket vaatteensa kaupasta. Ei sillä mahda olla yhtään vaatetta kirpparilta/käytettynä ostettu.
Ja miulla sitten on valtaosa vaatteista kirpparilta/käytettynä (no alusvaatteet ja sukat ei tietenkään) ja seuraava vaihtis on H&M.

Lapsillekin koitan ettiä esim.huutiksesta tai kirpparilta vaatteet, edullisesti.. heillekin sukat ja alusvaatteet, jotkin kengät on kaupasta ostettu.

Mies on töissä, mie kotona ja tuntuu että mie oon muutenkin se pihimpi, vaikka joskus sorrunkin ostelemaan. Ja mies tuhlaa sillon ku rahaa on, laittaa tosin välillä säästöönkin tai ostaa mitä oikeesti tarvitaan.

Onko teillä muilla tämmöisiä eroja esim.rahankäytössä? Vai ootteko samanlaisia?

Meidän molempien vaatteet ostetaan kaupasta (Aleksi13, Sokos, ..), mielestäni mieheni ostaa enemmän ja kalliimpia kuin minä. Lasten vaatteet on useimmat ilmaiseksi saatuja (kaverini ja veljeni lasten vanhoja) ja ne mitä heille uusina ostetaan (esim. talvikengät) niin ne ostetaan useimmiten Prismasta tai Anttilasta.

Meillä oikeastaan kaikista ostoksista päätetään yhdessä.. Lapsille ostetaan eniten vaatteita. Ukko pitää jotenkin kai parempaa huolta vaatteistaan kun mulla tuntuu kestävän kengätkin vain yhden tai kaksi talvea ja sillä paljon kauemmin... Silti, meillä ostetaan vaatteita yleensä vain tarpeeseen ja lapsille edullisesti kun käyttöikä niillä on kuitenkin niin lyhyt.. Tosin ihan kaupasta ostetaan, yleensä hm, lindex tms.

Joo, mä olen pihimpi lähinnä ekologisista syistä ja mua välillä ärsyttää kovastikin kun mieheni ei välttämättä lainkaan mieti, mitä ostelee.
Vaatteita ostellaan, mistä löydetään. Kaupoista enimmäkseen, kirppiksiltä myös. Paljon tulee myös kierrätettyä vaatetta ystäviltä ja sukulaisilta.

Ja niin, pitää kyllä kehua, samalla kun kummastelen että mies kyllä sitten pitääkin ne vaatteensa ihan "puhki", nytkin ostaa uudet kengät ku entisien pohja halkes viime keväänä :)
Ja sen mielestä miulla on ihan liikaa vaatteita ja kenkiä..itellään on kyl paljon vähemmän mut sanoo että pärjää vallan mainiosti niilläkin. Kun taas miusta tuntuu ettei vaatekaapista löydy mitään päällelaitettavaa :ashamed:

me molemmat ostetaan mitä tarvitaan ja aikuisten vaatteet on kyllä kaupasta kaikki. Itse olen tykästynyt tiettyihin merkkeihin ja niitä sitten ostan maksoi mitä maksoi. Mies on aika samanlainen. Lapsille ostan vaatteita välillä kirpparilta ja välillä kaupasta. Lähinnä alennusmyynneistä ja rekeistä. Aina löytynyt tosi kivoja. ulkovaatteet ja kengät kyllä lapsillekin ostan kaupasta. Meilä on ns. omat rahat, joten ei ole kiistaa rhasta tai tuhlaamistavoista kun ei edes tiedetä toistemme palkkoja tai mitä toisella on tilillä. Ei kyllä kiinnostakaan. Kumpikin hoitaa laskunsa ja loput omaan käyttöön.

Mun mies ei ylipäänsä tykkää ostaa vaatteita, ostaa siis kun on pakko ja suunnilleen ekasta kaupasta joka vastaan tulee. Musta taas olis toisinaan kiva jos mies kiinnostuisi vähän enemmän tosta itselleen shoppailusta.. No, mulla on kyllä vapaat kädet ostaa hällekin ja täytyy kyllä sanoa että oon laiska/huono ostamaan kirppareilta vaatetta itelleni/miehelle, lapsille teen kyllä hyviä löytöjä.:)
Mut, kyllä se oon siis minä joka enemmän ostan ja tarvitsen kaappitilaa...:whistle:

mä harvemmin kiertelen kirppareita. työskentelen vaateliikkeessä ja sieltä sit tulee ostettua itelle, miehelle ja lapselle ne vaatteet. kengät ostan uutena kaupasta.

ukolla on kyllä henkilökuntakortti samaiseen liikkeeseen mut on huono käymään kaupoilla. käy kyllä tarvittaessa. sukat ja kalsarit mä ostan mut muissa vaatteissa on aika kranttu.

no onneks ton työpaikan hintataso ei päätä huimaa :D

mies saattaa kävellä samoilla talvikengillä sen 5-6 talvee mut mä tartten joka talvi uudet:D

Viimeksi muokattu:
Minä ostan itselleni ja lapsille suurimman osan vaatteista kirpparilta ja huutiksesta, miehelle harvemmin löytyy niistä mitään, eikä kyllä kelpuuttaisikaan kuin uudenveroisia vaatteita. Mies ostaa omat vaatteensa itse, eikä tarvitse edes makutuomaria.
Meilläkin on omat rahat ja tilit, joten ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa vaikka niittä vaatteita tulee ostettua usein.

Meillä ei tällä hetkellä osteta kirpparilta edes lapselle kun ei ole aikaa käydä, yhteiset rahat ja molemmat saa vaatteita sen verran mitä tarvii, kummallekin käy perusvaatteet tyyliin kappahl, vila, jack&jones, h&m jne. Meillä on koko perheellä sama elintaso. Lapsuudessani seurasin kun kotona olevan äidin vähät rahat upposi lapsiin ja tämä kulki rääsyissä, isä taas tuhlasi itseesä, itse en sellaiseen alistuisi eikä tarvitsekaan.

Yhteistyössä