Tulipa varasto siistiksi ja eräät lapset iloisiksi! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi vain neuvolasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi vain neuvolasta

Vieras
Neuvolatädin kautta mulle ilmoittautui kaikenlaista tavaraa tarvitseva perhe. Sain kutsun kotiin asti tavaroita viemään :) Ja mikä näky; 4 lasta (6kk-7v) ja äiti yksinään, melko tyhjän näköinen kerrostalokaksio! :o Perheen isä on juonut yrityksen ja talon tontteineen kurkusta alas, ja kun mammona on loppunut, on jättänyt perheenkin. No se siitä.
Mua kuitenkin oli vastassa mustikkapiirakan ja tuoreen kahvin tuoksu :) Uuden omistajan saivat: pinnasänky, hoitopöytä, lasten keinutuoli, 2 säkkiä leluja, jätesäkillinen lastenvaatteita, yhdistelmärattaat, syöttötuoli, vanha pesukone, vanha sohvamme, vanha vierassänkymme, pari lamppua, muutama matto ja verhoja, sisustus kamaa erilaista. Lisäksi lupasin että perhe saa käydä meillä käyttämässä tietokonetta asioihinsa, kun heillä ei ole varaa omaan.
Lapset olivat aivan onnesta mykkänä meidän vanhoista tavaroista :o :) Viihdyttivät mun lasta kuin yhtä sisaruksistaan.
Mulle tuli sellanen olo että vastedes täytyy vähän herkemmällä korvalla kuunnella lähellä olevia ihmisiä, ei koskaan voi tietää kenellä on oikea hätä tai milloin se sattuu omalle kohdalle.

Toivottavasti teillä synkkaa jatkossakin perheen kanssa ja saat heistä ystävän!

Tietokoneethan eivät mitään enää nykyään maksa, jonkun nettikoneeksi kelpaavan nuhapumpun saa ilmaiseksi. Tietysti jos ei nettiin ole varaa niin eihän se auta.

Sinunlaisia ihmisiä tarvitaan!!

Kuulostaa hyvältä :)

Mulle iski tässä toissapäivänä plussan joululahjaketjun kaipuu, täytyy tänä vuonna osallistua itse, jos sellainen ketju tulee :)

Ja toi on kaikkein parasta, kun kaikki ovat tyytyväisiä, ap sai tilaa, tavarat uuden onnellisen omistajan ja ennen kaikkea - täysin käyttökelpoinen tavara ei joutunut kaatikselle, kuten surullisen usein käy.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Tänään käväisi se perhe tässä meillä, äiti maksoi laskuja ia lapset temmelsi pihalla :) Aivan sika on semmonen mies joka noin ihanat lapset jättää taakseen. :(
Tapausta tuntematta yleisellä tasolla kommentoin, että alkoholistit eivät varsinaisesti ole sikoja, he ovat sairaita.

Tuota perhettä katsoessasi sen ymmärrät. Kyseessä on sairaus. Kukaan ei vapaaehtoisesti juo omakotitaloa, puolisoa ja niitä kivoja lapsia. Taustalla on jotain suurempaa mitä ei itse pysty hallitsemaan.

Ymmärtää voi, hyväksyä ei tarvitse.

Yhteistyössä