tulipahan käytyä kaupassa ja..

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi Skandaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Siis onko tää totta?? Luulin että tää hamstraamisesta jauhaminen on liioittelua ja ihmisten pelottelua. Täytyypä lähteä kauppaan että saa sen jauhlihapaketin makaronilaatikkoon. Jopas on tyhmiä ihmisiä.

Just eilen oli juttua telkassa,haastateltiin jotain kauppiasta ni kerto et hamstrausta on.Huomaa myyynnissä.
Mä käväsin meijän prismassa 10aikaa aamulla ja karmeet ruuhkat :o

Meidän kaupassa oli jo eilen kauheat ruuhkat ja lihaa ja leipää meni järkyttävät määrät...

Olis ihan kiva kuulla tälläsen hamstraajan mielipide asiaan :attn: että miksi??

Mä en edellisellä kierroksella ostanut mitään ylimääräistä jemmaan ja jäätiin ilman. Mun hamstraukset ei mitään suuria ole, mutta tällä kertaa jos tekee mieli lihapullia niin niitä voidaan tehdä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja täh!:
Onko joku lakko tulossa? Ou nou, täytyy varmaan tilata karvaranteilta pizzaa..

Lakko menossa jo...loppuu launtai yönä,mutta työnsulku varmaan siihen perään joten lihat ja leivät loppuu jossakin vaiheessa.

ja mä en ole edes perillä että milloin lakko edes alkaa :D Ja eilen käytiin kaupassa niin kyllä siellä oli tavaraa ihan normisti :) Ja itse kyl mentiin aikalailla tyhjien kärryjen kanssa kassalle. mitään ei hamstrattu ku ei oo mitkään lakot edes tullu mieleen..

En todella mene mitään hakemaan. Olen vaikka nälissäni, mutta minusta on järjetöntä lähteä hamstraamaan yhtään mitään. Kyllä nyt perkele jostain sitä muonaa tulee saamaan. Puuroa on aina kaapissa, jos ei muuta koskaan tulisi saamaan!!! Voi helvetti teitä kansalaisia... Tuo maidon loppuminen mua huolettaa, sen osin että tarvitsen aamusin kahvia ja laitan siihen aina maitoa. Mutta sen takia en lähe kauppaan :D kapina...

Kävin tänään Keravan Prismassa niin hyllyt oli täynnä ruokaa. Jo "hamstrasin" jotakin, koska juhlat on tulossa ja piti tehdä 5 kinkku- ja 5 kalavoileipääkakkua plus muuta ruokaa.

Myö käytiin eilen ostamassa 2 kärrillistä ruokaa! Ja vain sen takia koska ollaan tehty aina niin, käydään 2-3 viikon välein kunnolla kaupassa koska sinne on matkaan n. 70 km. Maitoa yms sellaista saadaan täältä kyläkaupastakin mutta lihat yms. pitää käydä kauempaa.
Täällä tuppukylässä on ihan arvoitus aina onko edes korviketta saatavilla!

Että jos jostakusta se näytti hamstraukselta niin me vaan harrastetaan sitä muutenkin! Meillä on oikestaan aina iso pakastin täynnä kaikenmaailman lihoja ja leipää.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Ostakaa tummaa soijarouhetta, jos jauheliha loppuu. Kelpaa yhtä hyvin, ja on halvempaa.

totta :)
meil on aina kaapissa varalta ja sit on soijafileitä ja suikaleita :p

Soija ei ole kovin hyvää. Jos pitää vaihtoehtoa jauhelihalle etsiä niin Sysmän Luomuviljapihvit on hyviä ja helppo tehdä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Ostakaa tummaa soijarouhetta, jos jauheliha loppuu. Kelpaa yhtä hyvin, ja on halvempaa.

totta :)
meil on aina kaapissa varalta ja sit on soijafileitä ja suikaleita :p

Soija ei ole kovin hyvää. Jos pitää vaihtoehtoa jauhelihalle etsiä niin Sysmän Luomuviljapihvit on hyviä ja helppo tehdä =)

musta on :p tai ainakin kun mun mies tekee se on kokki :heart:

Olis ihan kiva kuulla tälläsen hamstraajan mielipide asiaan :attn: että miksi??

Meillä on ihan normia ostaa 10 jauhelihapakettia kerralla, kun ei tykätä kaupassa jatkuvasti juosta. Mutta eilen oli täällä jo lihahyllyt tyhjiä, joten pitää keksiä jotain muuta syömistä.

Miten tuo kymmeniä tupakka-askeja ostanut rouva liittyi mihinkään? Ja muutenkin en ihan ymmärrä miten voi suoralta kädeltä arvostella ketään hamstraajaksi jos nyt sattuu kärry olemaan täynnä ruokaa. Mua vituttaa ylipaljon käydä kaupassa ja joka helvetin kerta kun sinne on pakko mennä niin pakastuskelpoista ruokaa ostetaan niin ettei vähään aikaan tartte käydä. Onneksi ei tarvitse mennä enää tällä viikolla kyylääjien arvosteltavaksi :O

Nojoo jos nyt kyynärpää-taktiikalla vetää muita kumoon ja kahmii niin ehkä se on vähän hätävarjelun liioittelua mutta mitäs sitten.

No se on hyvä vaan, että ihmiset varautuu ja ainahan sitä lihaa yms. voi pakastaa. Itsekin kävin eilen kaupassa ja ostin 6pkt kanankoipia, 12 rasiaa jauhelihaa, erilaisia liha ja kanasuikaleita yht. 8 rasiaa, 6 hk:n sinistä lenkkiä sekä lisäksi pari porsaan paistia sekä kotletteja 4 rasiaa. Näillä pärjätään vajaa 2 viikkoa niin eiköhän lakko ole sitten jo ohi.

Yhteistyössä