Tulipas hyvä vappumieli, kiitos vaan varkaalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
ihme moraali teillä. Kyllä vain on varas, jos löytää pariakymppiä arvokkaamman tavaran ja pitää itsellään. Kysykää vaikka polliisilta tai lakimieheltä, jos ette usko.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Ei se nyt sentään varas ole jos ottaa maasta löytäneen tavaran?

Samaa mieltä.

Voihan se niinkin olla. Mun mielestä olis noloa pitää ittellään joku lastenjuttu, vaikka olis 40? aurinkolasit.

mun moraali ei kyllä hyväksy tota löytäjä pitää -ajatustapaa.. jos löydän hanskat/kukkaron/aurinkolasit ostoskeskuksen lattialta, niin totta vie ne ei ole mun eikä mun lapsen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Entä jos kyseessä ois sun lapsen kalliit lasit? Vieläkö ois ok?

Mun mokahan se olisi, ja joskus mokat tulevat kalliiksi.

Mutta siinäkin on rajansa,että lötäjä saa pitää.Olikos se nyt 10??

On varmaan joo, mutta edelleenkään en koe että multa on varastettu jotain, jos hävitän aurinkolasini tai jos lapseni hävittää omansa.

On varmaan joo, mutta edelleenkään en koe että multa on varastettu jotain, jos hävitän aurinkolasini tai jos lapseni hävittää omansa.

Mutta siinä vaiheessa se on varkaus jos ei palauta niitä yli 10? laseja esim löytötavaratoimistoon,toki eihän sitä varasta sitten saa tuskin ikinä kiinni :xmas:
Eli jos mä löydän kalliin polkupyörän lukitsematta ja otan sen mukaani,niin eihän sekään sitten varkaus ole?

Mutta siinä vaiheessa se on varkaus jos ei palauta niitä yli 10? laseja esim löytötavaratoimistoon,toki eihän sitä varasta sitten saa tuskin ikinä kiinni :xmas:
Eli jos mä löydän kalliin polkupyörän lukitsematta ja otan sen mukaani,niin eihän sekään sitten varkaus ole?

Ei.
Jos kallis polkupyörä ei ole lukossa se on merkki siitä että omistaja ei halua pitää sitä. Pyörä lukkoon tai siihen voi muuten myös laittaa kyltin "ole hyvä ja ota".

Mä toistan nyt itseäni: jos mä hävitän aurinkolasini, niin en koe että multa on varastettu aurinkolasit. Ihan sama ottaako joku ne, vai lojuuko ne jossain ojassa tms, en mä sitä enää tiedä, kun oon ne lasit jo hukannut.

Niih. MÄ en ole kokenut olevani varkauden uhri tuollaisessa tilanteessa, sitä oon tässä vaan sanonut :)

Noi ap:n mainitsemat lasit muuten on kalliit. Ei alle 20 saa kun sellasia pilipalilaseja. Kyl muaki ottas päähän jos pojan lasit tippus ja joku ne ottas eikä veis vaikka infoon. olkoonkin sitä kautta hävinneet että minä/lapsi ne on pudottanut.

itse olen aikoinani jättänyt dösään pussin jossa oli tytön hamonen ja lääkkeet ...eipä niitä ikinä enää löytynyt...noh, jos henkilöllä oli suuri tarve lääkkeisiin jotka terveelle on vaarallisia niin ihan estottomasti vain tai jos sellainen hamonen on käytössä niin siitä vain :D

Eipä noita AP:n laseja kukaan oo välttämättä ees ottanut. Mun mummu aikanaan hukkas lompakon ja epäili et joku on sen vatrastanut, mutta niinpä vaan 2 vuotta myöhemmin soitettiin kaupasta että lompakko oli löytynyt jonkun hyllyn alta rempan yhteydessä. Rahatkin oli tallella :)

No jos tollasesta nyt menee vappumieli niin hoh hoh... Tapahtuu sitä maailmassa pahempaakin. Mutta ymmärrän kyllä, että harmittaa moinen! Lapselle ei kyllä kannata ostaa kovin kalliita aurinkolaseja, koska jostain syystä niillä on taipumus kadota. Meillekin on ostettu ties miten monet lasit ja aina ne vaan johonkin katoavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos tollasesta nyt menee vappumieli niin hoh hoh... Tapahtuu sitä maailmassa pahempaakin. Mutta ymmärrän kyllä, että harmittaa moinen! Lapselle ei kyllä kannata ostaa kovin kalliita aurinkolaseja, koska jostain syystä niillä on taipumus kadota. Meillekin on ostettu ties miten monet lasit ja aina ne vaan johonkin katoavat.

totta, esimerkkinà tuo tàmàn viikkoinen ryòstò miehen liikkeeseen ja monta muuta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun moraali ei kyllä hyväksy tota löytäjä pitää -ajatustapaa.. jos löydän hanskat/kukkaron/aurinkolasit ostoskeskuksen lattialta, niin totta vie ne ei ole mun eikä mun lapsen :kieh:

olen samaa mieltä kyllä =) palautan aina kaiken löydetyn, oli sillä rahallista arvoa tai ei =)

Yhteistyössä