K
kysyn vain
Vieras
Vähän aikaa sitten oli mediassa esillä joku brittitohtori, jonka mielestä synnytyskipua ei tulisi lievittää, sillä se muka auttaisi naista kiintymään lapseen, ja jotain muita argumentteja, joita en nyt muista. Eli kipua ei tulisi lievittää lääkkeellisesti. Naiset kuulemma jäävät paitsi silloin siitä onnistumisen elämyksestä, joka ilmeisesti tulee, kun on kestänyt kovan kivun ilman helpotusta.
Jäin ihmettelemään. Mikä juuri synnytyskivusta tekee sellaista, että sitä ei saisi lievittää jos se on mahdollista? Eihän se synnytys ole se juttu, johon pyritään, vaan lapsen kasvattaminen. Tohtori myös esitti kysymyksen, että tulisiko naisen edes saada itse päättää, ottaako puudutusta. Huh. Mikä muunlaisesta kivusta sitten tekee sellaista, että sitä on oikeutetumpaa lievittää? Aika rajua tekstiä. Varsinkin miehen suusta.
Jäin ihmettelemään. Mikä juuri synnytyskivusta tekee sellaista, että sitä ei saisi lievittää jos se on mahdollista? Eihän se synnytys ole se juttu, johon pyritään, vaan lapsen kasvattaminen. Tohtori myös esitti kysymyksen, että tulisiko naisen edes saada itse päättää, ottaako puudutusta. Huh. Mikä muunlaisesta kivusta sitten tekee sellaista, että sitä on oikeutetumpaa lievittää? Aika rajua tekstiä. Varsinkin miehen suusta.