tullimaksut esim. usasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heip

Vieras
jos huudan huutiksesta eu:N ulkopuolelta tulevia eli vaikka usasta jotain totetta mikä maksaa vaiukka 20e ja postikulut 8e niin mihin se paketti tulee? Tulliin? postilaatikkoon? postiin? mitkä ovat tullimaksut ym? ja olen kylllä lukenut tullin sivuilta mutta miten KÄYTÄNNÖSSÄ toimii?

Se paketti tulee sinne minne sen tilaat. Jos siellä on jotain epäilyttävää vaikka lääkkeitä, niin sulle voidaan soittaa tai kirjeitte ilmoittaa et sun pitää tulla tekemään tulliin selvitystä siitä ja mahdollisesti maksaa labramaksu jos sisältöä pitää tutkia tarkemmin.
Tullimaksua tuosta ei tule.

Ööö... mun kokemuksen mukaan paketti kyllä saattaa jäädä tulliin, ja sitten se pitää hakea sieltä ja maksaa mahdolliset tullimaksut ja verot. Kuinka paljon niitä menee, riippuu ihan tuotteesta. Olen myös joutunut avaamaan paketin henkilökunnan katsoessa vieressä, ja esittelemään sisältöä.

Miksi se tulliin jäisi? Jos ei ole tuon arvokkaampi paketti kyseessä.

Ja se paketti tulee sulle kotia ehkä, mutta todennäköisesti lähi postiin mistä sen joudut noutamaan.

Kannattaa muistaa että tullimaksu tulee jos tuotteen ja postikulujen yhteissumma on se n. 45? (esim mekko 25? posti 20?=45?) Tullin määrä vaihtelee tuotteesta riippuen esim. nahkavaatteissa pienempi ja myös lasten (taaperoiden) vaatteissa pienempi kuin esim. 7 vuotiaan. Se on aika vaikeaselkoista

Yhteistyössä