tummista hiuksista vaaleat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
onnistuuko? ja varmalla kannattaa kuiten kampaajalla käydä laittaas?
hiukset on aika tumman ruskeet, ja sellaset vaaleat haluaisin.. en blondia tietenkään.. mihinkähän hintoihin tulis puolipitkiin hiuksiin... kertokaas jos on tietoo..

Jaa-a, mitäs mä sanoisin. Riippuu tietysti kampaajasta, mutta pari sataa euroa voisi olla aika lähellä. Värinpoistot (riippuu, kuinka monta pitää tehdä ) ja väri siihen päälle.

Osta nyt varuilta ainakin 2 värinpoisto pakettia ja sitten se vaalea väri. Ensin teet toisen värinpoiston ja katsot tilanteen. Jos väri on ensimmäisen poiston jälkeen vielä tumma, tee toinen perään. Älä säikähdä "tikkurilan värikarttaa" muistuttavaa tukkaasi. Sitten blondi väri päälle. Hius on värinpoiston ja blondaamisen jälkeen todella hauras, joten suosittelen, että laitat tehohoidon vielä hiukseesi värinpoiston ja värjäämisen jälkeen.
Toivottavasti projektisi onnistuu, luet tarkkaan ohjeita!

"markettien" väreistä en mene takuuseen joten suosittelen kuitenkin ammattilaiselle menoa.
Muuten, mitäs jos vaan vaalentaisit raidoilla hiustasi? Se on miedompi ja turvallisempi keino, jos haluat muuttaa tyyliäsi kotikonstein?

Minä oon värjänny ihan tummasta tukasta vaaleaksi! Suosittelen kyllä antaa ammattilaisen hoitaa ton homman! Mulla se makso n.100e. Mutta voithan soittaa kampaajalle ja kysyä minkä hintasta se sun kampaajalla on niin ei tarvitse pelätä ettei riitä rahat! Itse jos menet värjäämään voi tulos olla vihreä tai kirkkaan oranssi... :/ Mulla oli siis melkein musta, pitkät hiukset, värjäsin vaaleet, yksi värinpoisto tehtiin ja vaalea väri päälle.

olen joskus aikoinaan vaalentanut koti konstein ja ekalla kerralla tukasta ei tullut hyvää.Otin värin piston ja värjäsin. Aika hassu...hieman oranssin sävyinen paikka paikoin...Värinposto on vaan tosi rankka juttu hiuksille että pidin muutaman viikon tauon ja värjäsin sitten vaalealla uudestaan.Sitten se onnistui paljon peremmin...suosittelen kyllä kaiken maailman tehohoidot sen jälkeen. Muuten hiukset on tosi "hamppuiset."
Kyllästyin vaaleaan tosi nopeasti, ku tyvikasvu tosi hurjaa...ja värjäsin takas ruskeeksi...parin vuoden päästä innostuin taas vaaleista kutreista ja päätin laittaa vaaleita raitoja pääntäyteen.
helpommalla tosiaan pääsee jos värjää ensin vaaleilla raidoilla...ja pikkuhiljaa alkaa vaalentamaan hiuksia asteittain vaaleammaksi.Tuli heti kerralla kauniit.

mutta tosiaankin jos heti haluut vaaleat ja kauniit hiukset..suosittelen ehdottomasti kampaajaa.

Mä suosittelen vaalennuksen aloittamista raidoilla.Kävin tänään kaverilla joka opiskelee parturi-kampaajaksi ottamassa päähäni vaaleita raitoja.Hiukseni olivat melko tummat ja päällä oli kauhea juurikasvu.Raidat tehtiinkin kahdella eri sävyllä tasaisen lopputuloksen saamiseksi.Vähän jännitin miten väri ottaa hiuksiin kiinni,sillä mun hiukset ovat lisäksi todella paksut ! Lopputulos on todella hyvä ja ulkomaanmatkan jälkeen ajattelin mennä ottamaan lisää raidoitusta,että saan hiukset vaalean näköisiksi kesäksi !

Hinnatkaan opiskelijoiden tekemä eivät ole pahat. Mä maksoin 32 euroa,ja mun hiukset ovat paksut ja pitkät !

peesaan Nooraa..tosiaan kannattaa aloittaa raidoilla, se on kuitenkin niin iso prosessi alkaa koko päätä vaalentamaan kerralla..hiukset vaan kärsii ja kuivuu. niin ja kotikonstein helposti tukka jää sitten oudon väriseksi

älkää hyvät ihmiset menkö tekemään niitä värinpoistoja kotona!
Lopputulos on paljon parempi kun ette tule kampaajalle hiukset pilalla, kun se rakenne sieltä hiuksesta menee niin helposti noilla värinpoistoilla ja silloin kun se menee siihen ei tartu enään mikään väri ja leikkaaminen on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu.
Monesti meitä luullaan taikureiksi ja sitten saa haukut päälle..
Eli hinta on pitkiin uskoisin et n 100e paikkeilla, ja se että sitten KAMPAAJA ON VASTUUSSA sun hiusten onnistumisesta, ja jos pieleen menee on kampaajan velvollisuus korjata väriä.

Pääsee itse helpommalla=)

mulle kampaaja suositteli vaaleita raitoja,kun haluan takasin blondin :whistle: se ei rasita hiuksia niin paljon ja jos kokonaan blondaa kerralla,lopputulos on semmonen kusenkeltanen..mitä mä en ainakaan halua :D siispä luotin ammatti-ihmiseen ja laitatin raitoja..kyllä musta blondi tulee joku kaunis pvä :xmas:

osaisiko joku sanoa, että paljonko maksaisi kampaajalla hiustenvärjäys prosessi oranssiruskeista hiuksista vaaleiksi, kun hiustenleikkuu maksaa noin 20 euroa. :) mulla on niinku aikapitkät hiukset, mutta ei kovinkaan paksut.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja vastaa:
älkää hyvät ihmiset menkö tekemään niitä värinpoistoja kotona!
Lopputulos on paljon parempi kun ette tule kampaajalle hiukset pilalla, kun se rakenne sieltä hiuksesta menee niin helposti noilla värinpoistoilla ja silloin kun se menee siihen ei tartu enään mikään väri ja leikkaaminen on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu.
Monesti meitä luullaan taikureiksi ja sitten saa haukut päälle..
Eli hinta on pitkiin uskoisin et n 100e paikkeilla, ja se että sitten KAMPAAJA ON VASTUUSSA sun hiusten onnistumisesta, ja jos pieleen menee on kampaajan velvollisuus korjata väriä.

Pääsee itse helpommalla=)

Ei muutes pidä paikkaansa..ainakin kun itse olen käynyt kampaajalla ja teki ne mitä hyvänsä niin AINA SANOTAAN ETTÄ TÄÄ ON SITTE OMALLA VASTUULLA!!!!!!!!!!!!!!vituttaa ku maksaa kuiteski paljo ja yleensä menee vituiks pää,leikattiin taikka värjättiin :(

En itse suosittele kotona laittamaan tuota värinpoistoa nimittäin minulla meinasi hiukset lähteä päästä oli pakko keskeyttää värinpoisto siihen kotona, mutta se on yksilöllistä. Kesällä värjäsin mun ihan vaaleat kauniit hiukset (en tiedä kyllä vieläkään miksi) se oli semmonen kokeilu ja laitoin ihan tumman ruskean kestovärin, no se oli sitten mun mielestä ihan jees ja tykkäsin ja halusin kumminkin mun vaaleat takaisin kesän jälkeen muutenkin olen luonnostani ihan vaaleahiuksinen. Kokeilin värinpoiston kotona, ei tullut mitään, hiukset meinasivat ihan oikeasti lähteä päästä ja keskeytin värinpoistoin heti ja ne jäi sitten todella oudoiksi oransseiksi päältä :D sit kampaajalle tilasin ajan, tuonne ammattikoululle, ne opiskelijat tekevät hyvin halvoin hinnoin värinpoiston ja värin siihen päälle mulla taisi maksaa 30-40 euroa ja hyvät tuli! tästä opin sen että en kyllä ikinä tummia hiuksia laita :) mutta siis kampaajaa suosittelen, nimittäin koskaan ei ole varmaa tuosta kotona laittamisesta!

Mulla ite oli mustat hiukset ja halusin värjätä blondiks. Ostin sit värinpoiston ja blondin, tuli iha oudon väriset mun hiuksissa oli mustaa (latvoissa) ja tummaa oranssia muuten. Pidin niitä noin 2kk ja sitten päätin pistää takas tummat. Nooh siittä sitte vuos vähä alle tuli taas kauhee halu värjätä blondit. nooh taas värinpoisto ja sit siihe 2 blondi hiusväriä, kylä ne vaaleni ja niistä tuli keltaset semmotteet keltasen oranssin ja blondin sekotus. pidin niitä varmaa 4kk ja kyllästyin koska ne oli mun mielestä rumat. Mulla oli tässä vähän aika sitten semmotteet harmahtavan vaaleen ruskeet mut joo sit päätin pistää mustat mutta nyt kaduttaa! Nyt kyllä kaduttaa sillä on taas tullut kauhea halu värjätä blondit ja nyt ihan blondit eikä mitkään sekasotkut. Synttärit on marraskuussa että otan värinpoiston ja värjään blondit, sitten menen kampaajalle ja kampaaja saa sitten värjätä vielä blondiksi. Olen nytten 12v ja olen värjäillyt hiuksiani tosi monta kertaa. Hiukset ovat ohentuneet ihan kamalasti mutta päätin että pistän ne blondit jos ne ei sovi minulle värjään hiukseni takasin ruskeiksi ja alan hoitamaan hiuksiani kunnolla. Blondeissa on se huono puoli että juurikasvu tulee, melkein joka ikinen kuukausi täytyy värjätä.

Hiusta pystyy vaalentamaan tietyn verran kerrallaan ja riippuen lähtökohdasta. jos ei ole aiempia värikäsittelyitä, ei tule ongelmia, hyvinkin tummasta tukasta saadaan kaunis vaalea. Värjätyn hiuksen kanssa tulee enemmän vaikeuksia, koska kaikki aiemmat värjäyskerrat vaikuttavat lopputuloksee. Väri poistuu hiuksista tietyn "kaavan" mukaan, eli ensin poistuvat siniset väripigmentit, sitten punaiset, oranssit, keltaiset.. eli vaaditaan usein useampi käsittely, jotta saadaan kaunis vaalea vivahde hiuksiin. Kampaajalla riippuen missäpäin suomea asuu maksaa sadan euron molemmin puolin. Itse saa tehtyä halvemmalla, jos tietää mitä tekee. Älkää tuijottako paketin kyljessä olevan naisen/värin kuvaa, se on yleensä kaukana lopputuloksesta.

Haluaisin blondit hiukset. Mulla on nyt semmoset suklaanruskeet ku värjäsin ne viime vuonna ja sitä ennen oli tosi sekavaisia värejä hiuksissa.. Äitini sanoo että jos värjään nyt blondiks niin hiukset pitää ehkä leikata kokonaan pois jos ne ovat värjäyksen jälkeen niin huono kuntoiset.. Jotenn ajattelin ottaa vaaleita raitoja, mutta siihen äiti sanoi että se väri ei välttis tartu näihin hiuksiin. Itse ajattelin että kyllä se vrm tarttuu jos menen kampaajalle ja kun kampaaja osaa laittaa ne. Joten haluaisin tietää onko se totta vai ei että raidat eivät välttis tartu?! ://

Itse aijon vaaleentaa mutta hitaasti ja en laita värin poistoa,itse olen saanu mustista hiuksista vaalean ruskeen kun laittoin raita aineen koko päähän,sillä olen onnistunut,kampaajalla ne on yhtä vaaralliset kun kaupassakin,ei niillä ole eroa saman lai voi käydä olen kysyny kampaajalta,tosin kun kaverini värjäsi kampaajalla blondiksi niin sillä lähti iha kivasti hiuksia,nyt ne on todella huonossa kunnossa ja hiukset näyttää harmaalta ja hamppuselta... Ja etu hiuksista lähteny puolet!! Että ei se kampaajalla oo kanskaa hyvä!siitä maksaa 100€ ja ne pillaa hiukset! Tosi raidotusta suosittelen kaikille! Mulla ei oo kärsiny ku oon raidottanut!

Myös c-vitamiinilla eli askorbiinihapolla pystyy vaalentamaan värjättyä hiusta, siitä löytyy paljon ohjeita googlaamalla. Se ei toimi värjäämättömään/omanväriseen hiukseen, mutta jos hius on värjätty niin sitten toimii. Aion kokeilla ens viikolla, vielä en voi raportoida omakohtaisesti mitään ;)
Sen verran edullista se on että ihan hyvin voi tehdä testivärjäyksen ensin johonkin tupsuun ja antaa "mömmön" odottaa, toisin kuin kaupan väreissä toi ei toimi ilman että väriä menee hukkaan, kun ne kai pitää käyttää sekoituksen jälkeen heti.

Tietenkin vähän riskialttiimpaa ehkä kuin kampaajalle meneminen, vaikka ei se kampaajalle meno valitettavasti todellakaan takaa onnistunutta värjäystulosta. Eihän nekään voi muuta kuin sekoittaa värin oman taidon varassa ja toivoa että se toimii, eikä ne tiedä millainen väri/ useita värejä siinä hiuksessa on pohjalla. Että usein se menee kuitenkin pieleen, kokemuksia löytyy...

Raidotus on tietty paras vaihtoehto hiuksen hyvinvoinnin kannalta jos budjetti sallii :)

//muoks. PS. toi c-vitamiini on käsittääkseni kuitenkin yhtä rasittava kuin muukin värjäys, eli hoitoainein kannattaa varautua, jos sen tekee.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä