Tunne asioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30 kriisikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

30 kriisikö?

Vieras
En oikein tiedä miksi edes kirjoitan tänne, mutta kirjoitanpa kuitenkin.

En ikinä uskonut että sitä kuuluisa ja niinkin kliseistä "kolmenkympin kriisiä" edes on, saatoin naurahtaa ennen vain sille jos joku siitä puhui. Mutta kappas kummaa se taitaa ollakin olemassa. Ja vielä minulla :) En tunne välillä itseäni, aivan kuin olisin saanut jonkun ison taakan. Huomaan miettiväni jatkuvasti elämän tarkoitusta. Mietin mitä vielä haluan, haen jatkuvasti uutta suuntaa. Vielä vuosi sitten luulin että mulla olisi jo lähes kaikki mitä haluan. Tämä tunne on hiipinyt pitkän aikaa kimppuuni. Luulin sen menevän ohi mutta ei se mene. Lapsia olen aina halunnut ja nyt niitä olisi kaksin kappalein. Lapset ovat kantava voimani ja suurin asia elämässäni. Niiden edelle ei mene mikään. Olen naimisissa ja tunnen mieheni kuin omat taskuni, sillä olemme olleet yhdessä jo teineistä asti. Välillä mietin jaksanko elää hänen kanssa koko tämän elämän, elämä kun ei hänen kanssaan ole aina helppoa. Hänessä ei ole enään mitään jännittävää, uutta ja hän ei oikein osaa huomioida minua. Kaipaisin rinnalleni ihmistä joka kuuntelee minua ja ottaa minut arjessa huomioon. Silti välillä (ja miksi olen edelleen tässä) kantava voima ovat ne lapset ja tämä mies ja tuntuu ettei haluaisi silti päästää käsistään sitä kaikkea mitä olemme luoneet yhdessä ja rakentaneet elämäämme. Lapset kun ovat vielä niin pieniäkin etten uskalla olla niin itsekäs että ottaisin ja lähtisin. Tottakai haluaisin lapset myös mukaani, pelkään menettäväni heidät jos lähden. Oon ihan hukassa.. Olen huomannut viimeisen vuoden aikana myös sen ettemme mieheni kanssa tulevaisuudesta puhuttaessa välillä tahdo samoja asioita. Minä haluaisin vielä yhden lapsen, koen että vielä olisi sille tilaa. Mieheni puolestaan ei halua enään lapsia, sen on ainakin tehnyt selväksi. Minua se loukkaa..

Kertokaa mulle millaista teidän elämä on? Koetteko olevanne onnellisia ja mistä se onni muodostuu?

Mulla on ollut tää kyseinen kriisi päällänsä loppuvuodesta asti. 30 tuli täyteen eilen. Periaatteessa kaikki asiat on hyvin ja tiedän, että mikään ei varsinaisesti ole muuttunut mihinkään, mutta tunteet heittelee ja pienetkin asiat tuntuu kamalan pahoilta. Tunnen olevani vähän samanlaisessa muutosprosessissa kuin teini-ikäisenä ja oma kuva itsestä on vähän hakusassa. Uskon kuitenkin, että kyllä tää tästä helpottaa. Yritän olla sanomatta kaikkea ääneen mikä milloinkin nyrppii kun mies on jo tuskastunut tähän kriiseilyyn :ashamed:

Kannattaa selvittää se oma pääkoppa. Sisko erosi tuossa vaiheessa, otti uuden miehen ja nyt on eronnut uudestaan. Lapsista yksi on vakavasti sairastunut masennukseen ja muutkin oireilevat. Siskon entisessä miehessä ei ollut mitään vikaa, oli vain tylsä vanha siippa. No, uusi oli menevä, mutta vähän liiankin menevä. Mihinkään ei voinut luottaa ja rahat hävisivät tuhka tuuleen. Nyt sitten ollaan yksin kipuilevien lasten kanssa. Puhu miehellesi, kyllä se kriisi menee ohi ja sen takia ei kannata koko elämää pilata kaikilta.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mulla on ollut tää kyseinen kriisi päällänsä loppuvuodesta asti. 30 tuli täyteen eilen. Periaatteessa kaikki asiat on hyvin ja tiedän, että mikään ei varsinaisesti ole muuttunut mihinkään, mutta tunteet heittelee ja pienetkin asiat tuntuu kamalan pahoilta. Tunnen olevani vähän samanlaisessa muutosprosessissa kuin teini-ikäisenä ja oma kuva itsestä on vähän hakusassa. Uskon kuitenkin, että kyllä tää tästä helpottaa. Yritän olla sanomatta kaikkea ääneen mikä milloinkin nyrppii kun mies on jo tuskastunut tähän kriiseilyyn :ashamed:

Miten koet teidän parisuhteen? Koetko että olette onnellisia vai kaipaisitko jotain muuta?

Miten koet teidän parisuhteen? Koetko että olette onnellisia vai kaipaisitko jotain muuta?

Ollaan onnellisia. Joskin tällä hetkellä miehen ärsyttävät piirteet ärsyttää kahta kauheammin (tosin en minä itseänikään ymmärrä). En minä kuitenkaan millään saralla ole heittämässä kirvestä kaivoon. Oon suunnannut turhautumisen liikkumiseen ja mitä enemmän v*tuttaa niin sitä kovemmin pumppaan salilla.

Palaamme tähän ongelmaan, joka tuntuu olevan usealla palstalaisella. Sinä itse koet uuden kasvupaikan kipuiluja ja olisit sen tähden laittamassa pakan uusiksi. Kyllä se elämän tarkoitus löytyy vain itsesi kautta, kun alat elää erillisenä omana itsenäsi, aikuisena naisena itsenäisesti MUTTA osana perhettänne, parisuhdettanne.

• Tykkää
Reactions: pookypooh