Tunneille huonosti valmistautuneena vai...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskeleva äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskeleva äitee

Vieras
Jätänkö väliin?

Kysymys on siis etälukion ruotsin tunneista. Tunneilla käynti ei sinänsä ole pakollista vaikkakin kuuntelukokeet vaikuttaa arvosanaan ja jos niitä ei tee tulee miinuspisteitä.

Nyt on tilanne vaan se että olen ollut viime viikon ja osan tätäkin viikkoa kipeänä (koko perhe ollut ) enkä ole ihan "aikataulussa" noiden tehtävien ja lukemisten kanssa.

Mietinkin justiinsa et pitäisikö jättää tunnit väliin ja yrittää tehdä tehtävät ajantasalle ja käydä vaikka etäpäivystyksessä sitten opettajan kanssa juttelemassa mahdollisista ongelmakohdista. Tuntuu hieman tyhmältä mennä todella huonosti valmistautuneena.

Mulla menee ruotsi4 nyt aikuislukion puolella tässä jaksossa ja mulla ei oo vielä edes kirjaa,kun ei oo tilaus saapunut! pari ekaa tuntia olin tosi ulalla,mutta mee ihmeessä,se läsnäolo kuitenkin vaikuttaa numeroon ja teette tunnilla kuunteluja ym. mihin ei edes oo voinu valmistautua. Meet ihmeessä sinne ettet ainakaan enempää putää kärryiltä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla menee ruotsi4 nyt aikuislukion puolella tässä jaksossa ja mulla ei oo vielä edes kirjaa,kun ei oo tilaus saapunut! pari ekaa tuntia olin tosi ulalla,mutta mee ihmeessä,se läsnäolo kuitenkin vaikuttaa numeroon ja teette tunnilla kuunteluja ym. mihin ei edes oo voinu valmistautua. Meet ihmeessä sinne ettet ainakaan enempää putää kärryiltä!

En ole oikeastaan kärryiltä pudonnut ja ruotsi on suhteellisen helppoa minulle. Meillä ei läsnäolo vaikuta vaan koearvosana = kurssin arvosana + kirjalliset työt, jotka olen hoitanut ja palauttanut ajoissa. Kurssilla on vielä toinen kuuntelukoe viimeisellä lähiopetuskerralla ( yhteensä 3 kertaa ).

Minulla kielet jäävät päähän parhaiten juuri oppitunneilla, yleensä ei tarvitse niin paljon sitten enää kotona lukea. En tiedä onko sinulla sama juttu, mutta voisin kuvitella, että tunneilla käyminen on kuitenkin helpoin tapa selvitä opinnoista.

Itse käyn juuri venäjän intensiivikurssia, ja yritän päästä joka ikiselle tunnille. Etätehtävien tekeminen ei minun mielestäni oikein korvaa oppitunteja.

Piti vielä lisätä että itsellä on sellainen tunne että saan enemmän irti tästä kurssista jos valmistaudun kunnolla ja menen sitten seuraavalla tunnille. Minulla on kuitenkin kotona kaikki materiaali mitä tarvitsen ja netin kautta saan lisääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minulla kielet jäävät päähän parhaiten juuri oppitunneilla, yleensä ei tarvitse niin paljon sitten enää kotona lukea. En tiedä onko sinulla sama juttu, mutta voisin kuvitella, että tunneilla käyminen on kuitenkin helpoin tapa selvitä opinnoista.

Itse käyn juuri venäjän intensiivikurssia, ja yritän päästä joka ikiselle tunnille. Etätehtävien tekeminen ei minun mielestäni oikein korvaa oppitunteja.

Minä taas olen huomannut että nämä etäkurssit sopii minulle paremmin kuin että istuisin pari iltaa viikossa tunneilla. Kotona minulla on tosiaan käytössä myös kirjoihin liittyvät äänitteet, joita olen ( lasten suureksi huviksi ) kuunnellut.

Jos sinusta itsestäs tuntuu että et halua mennä valmistautumatta tunneille niin sittenhän asia on selvä. En varmaan itsekään menisi jos rästitehtäviä ei poissaoloista kerta tule.

Yhteistyössä