Tunnen itseni huonoksi äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Kun lapset oli kotihoidossa, tein paljon ruokaa itse. Siis emme käyttäneet eineksiä kuin äärimmäisen harvoin. Toki nyt valmiiksi marinoituja lihoja yms, mutta ei mitään eineslaatikoita tai lihapullia tai muita vastaavia. Mua suorastaan etukäteen suretti, että kuinka paljon lapset jatkossa joutuu syömään valmisruokaa, kun menevät päiväkotiin.

No, nyt on sitten jonkun aikaa eletty tätä uutta arkea. Minä töissä ja lapset siellä päiväkodissa. Tämä työssäkäynti onkin yllättävän raskasta, kun on iltaisin hoidettava kaikki kotityöt ja lapset samalla. Toki mies osallistuu, mutta siltikin. Nykyään meidän jääkaapista löytyy jatkuvasti niitä valmislihapullia, eineslaatikoita yms. :ashamed: Ei niitä nyt joka päivä syödä ja edelleen teen kotiruokaa aina kun jaksan. Mutta silti. Minä, joka ennen kauhistelin valmisruokia ja ihmettelin niitä äitejä, jotka syöttää niitä lapsilleen päivittäin, nyt minä ostan niitä itsekin. Ja siitä tulee huono äiti -fiilis. :ashamed:

Älä nyt, ei kaikkeen kenenkään aika kaikkeen riitä, ja onhan teillä kuitenkin joka päivä ruokaa pöydässä. Ja sanoithan että teet kuitenkin vielä välillä kotiruokaa. Voithan tehä vaikka isomman satsin ja laittaa osan pakkaseen. Et ole huono äiti, älä murehdi. :)

Taitaa olla niin, ettei nykyään enää mitään "oikeaa" ruokaa saa mistään. Koulussa syödään valmisruokia, samoin työpaikalla - kaikki ruuat tulevat vähintään puolivalmiina. Ennen sitä oikein odotti työpaikan lounastuntia, mutta nykysin tulee mieluummin otettua eväät mukaan, sillä niin paljon alaspäin ruuan taso on mennyt.

Yhteistyössä