Tunnetko ketään aikuista, jonka äiti olisi juonut paljon alkoholia raskausaikana tai montako alkoholia raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhden tunnen kenen äiti joi raskausaikana, siis kokoajan. Ainoo mitä ite oon hänessä huomannu on lukihäiriö ja puhe on joskus sellasta, että esim. sanajärjestys menee hassusti yms.

muoks. ja ite myös join ennen kun tiesin olevani raskaana. Mitään ongelmia ei oo ollu ainakaan vielä.. Ja tuskin sen takia tuleekaan.

Viimeksi muokattu:
Mun äidilleni lääkäri määräsi konjakkia ennenaikaisiin supistuksiin. Ihan normaali ja fiksu veljestäni tuli. (Toki ne määrät eivät olleet mitään suuria, vaikkakin säännöllisiä, eivätkä alkuraskaudessa, jossa kehityshäiriöiden riski on suurin.)

Itselleni ei kuitenkaan ole tullut mieleenkään ottaa tippaakaan. Hypoteettisesti ajatellen jos olisi tilanne, että uhkaisi keskenmeno ja ainoa lääke asiaan olisi alkoholi, niin silloin varmaan tulisi otettua. Tuossa tilanteessa se kuitenkin olisi todennäköisesti pienempi paha.

[QUOTE="vieras";24403865]Juu, kaverillani on sellaisia arpien näköisiä jälkiä kaikissa raajoissa, ollut syntymästään asti. Hänen äitinsä siis joi raskausaikana.[/QUOTE]

:(

Mulla oli luokalla lapsi jonka äiti oli ryypänny raskausaikana. Tällä tytöllä oli se fas-oireyhtymä joka voi seurata siitä että äiti ryyppää. Oli oppimisvaikeuksia ja muuta. En toivisi sitä yhdellekään lapselle.

[QUOTE="pippa";24406005]äitini joi 4cl konjakkia joka päivä supistusten estoon. sairaalassa siis.

serkkuni äiti joi raskausaikana humalahakuisesti ja aikas usein. serkulla fas.[/QUOTE]

Minun äitini joi myös konjakkia supistusten estoon

Yhteistyössä