Tunnetko tällaisia ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihmisiä jotka luovuttavat mieluummin kuin yrittäisivät tosissaan koska pelkäävät häviämistä niin paljon?
Minä olen sellainen ja jos jostain saisi apua että miten tästä pääsee yli niin elämästä ehkä vielä tulisikin jotain. Ne ei aina tarvitse voittaa-jutut ei auta. Minun pitää olla loistava, suoriutuminen ei riitä, mieluummin pistän ihan ranttaliksi :(

Itse olen joskus tuollainen. Esimerkiksi luovutan jo haluamastani koulutuksesta, kun pelkään, etten kuitenkaan läpäise sitä. Mulle on tullut piste yrittämiselle. Olen jäänyt junnaamaan tavis tasolle, ei siinä mitään pahaa...mutta kun haave olis ollu lääkis. Nytr jo ikääkin 30 v, ettei se enää niin helppoa ole hakeutua, kun on perhe ja kaikki velat jo niskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
Itse olen joskus tuollainen. Esimerkiksi luovutan jo haluamastani koulutuksesta, kun pelkään, etten kuitenkaan läpäise sitä. Mulle on tullut piste yrittämiselle. Olen jäänyt junnaamaan tavis tasolle, ei siinä mitään pahaa...mutta kun haave olis ollu lääkis. Nytr jo ikääkin 30 v, ettei se enää niin helppoa ole hakeutua, kun on perhe ja kaikki velat jo niskassa.

Kuulostaa liisa niin tutulta, minulla sama tausta. Valitsen mieluummin sellaisen kuolutuksen josta varmasti pääsen läpi kuin että yrittäisin sitä jossa voi tulla ongelmia. miten ihmeessä tästä pääsisis eroon. Minun miehellä on juuri päinvastainen asenne, mitä isompi haaste sitä aktiivisempi hänestä tulee, minä vain lamaannun.

Huono pettymyksen sietokyky, huono/olematon itsetunto, luonnehäiriö.. Siinä noi mitä psyke mulle aikoinaan sanoi. Itsetunto on nykyään terveellisellä tasolla, en inhoa itseäni enää läheskään niin paljon kuin aikoinaan ja siedän pettymyksiä paljon enemmän kun opettelin hyväksymään sen ettei kukaan voi olla täydellinen :)

Tosin eksäni kohdalla tuollainen käytös johtuu siitä, että on narsistinen psykopaatti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisiä jotka luovuttavat mieluummin kuin yrittäisivät tosissaan koska pelkäävät häviämistä niin paljon?
Minä olen sellainen ja jos jostain saisi apua että miten tästä pääsee yli niin elämästä ehkä vielä tulisikin jotain. Ne ei aina tarvitse voittaa-jutut ei auta. Minun pitää olla loistava, suoriutuminen ei riitä, mieluummin pistän ihan ranttaliksi :(

joo, on minussakin tuollaisia piirteitä, mutta ikävää on että kuopus on tuollainen.

tiedätkö mistä se on tullut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

joo, on minussakin tuollaisia piirteitä, mutta ikävää on että kuopus on tuollainen.

tiedätkö mistä se on tullut?

Yhteistyössä