Tunnetteko tälläistä ihmistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihmistä, joka aina jos sanot jotain negatiiviseen vivahtavaakaan tai osoitat heikkouttasi jollakin tavoin, ärsyyntyy ja kilahtaa.
Tyyliin:
"Ompa täällä kuuma"- Olisit pukenut vähemmän vaatetta!
"Ohhoh, eipä meinaa oikein housut mahtua loman jälkeen" - Nii-i, ehkä kannattaisi vähän laihduttaa/jotkut eivät liho lomallakaan!"
"Ompa ollut omituinen olo monta päivää, olenkohan tulossa kipeäksi" - No mistäs minä tiedän!
"Anteeksi kun myöhästyin, oli sitä ja tätä(joku kunnollinen syy tyyliin lapsen sairastuminen tms.)" - Aha, seliseli. Ei kiinnosta.
"Olen ollut kuumeessa enkä ole päässyt lenkille pariin päivän, harmittaa kun olin päässyt lenkki-intoilussa vauhtiin!" - Jaa, jotkut ne lenkkeilee vähän kipeinäkin eikä ole niin laiskoja.
Jos olen meikannut, hän saattaa todeta että miksi kun ei ketään kiinnosta miltä näytän kuitenkaan.
Noissa yllämainituissa ja vastaavalaisissa tilanteissa joissa tulee joskus harmiteltua vai valiteltua jotain turhempaakin(ei tosissaan kuitenkaan) ja yleensä keskustelu siitä jatkuu luontevasti muiden kanssa, mutta hän ei tunne empatiaa.
Tuntuu että hän ei kertakaikkiaan kykene yhtään asettumaan toisen asemaan tai kestämään minkäänlaista epätäydellisyyttä.
Miksi ihmeessä joku käyttäytyy näin?

Mun eksä oli tuollainen. Ja se keksi vielä aina jonkun kommentin, jolla nosti itsensä mun yläpuolelle, esim."Ompa täällä kuuma"- Olisit pukenut vähemmän vaatetta!MULLA ei ole kuuma, mä tajusin pukeutua sään mukaan"
"Ohhoh, eipä meinaa oikein housut mahtua loman jälkeen" - Nii-i, ehkä kannattaisi vähän laihduttaa/jotkut eivät liho lomallakaan! MUN paino on pysynyt samana, tai ehkä multa on tippunutkin kilo tai kaksi"

Mä tiedän ihmistyypin. Itse en hengaa ko. pönttöjen kanssa. Sen sijaan olen hiukan joutunut rajaamaan erään tuttavan visiittejä, koska hänelle on omien ongelmiensa myötä kehittynyt erityisen raskas tapa suhtautua kaikkeen. Hän ei varsinaisesti lyttää kuvaamallasi tavalla muita, mutta sen sijaan on uskomaton marttyyri ihan kaikessa. Dialogit ovat tätä lajia: "Onpa tosi hyvää salaattia." "Niin no kukaan ei koskaan varmaan kehu mun salaattejani". Tai epäluuloisuus kaikkea kohtaan, kun tulee vaikka vessasta: "Mistä te puhuitte? Puhuitteko musta? Te ette halua mua tänne!" jne.

Kaiken huippu oli tämä, että en kuulemma halua enää olla hänen kaverinsa, (olemme tunteneet yli 20 vuotta) koska olen akateeminen ja hän ei. Eli sekin asia on nyt alkanut viimeisen puolen vuoden aikana häntä vasta vaivata, ja minua asia ei ole vaivannut koskaan.

Aaargh, raskasta. Pahasta olosta kertoo tämä sekä tuo ap:n kuvailema käytös.

[QUOTE="vieras";28176834]Ihmistä, joka aina jos sanot jotain negatiiviseen vivahtavaakaan tai osoitat heikkouttasi jollakin tavoin, ärsyyntyy ja kilahtaa.
Tyyliin:
"Ompa täällä kuuma"- Olisit pukenut vähemmän vaatetta!
"Ohhoh, eipä meinaa oikein housut mahtua loman jälkeen" - Nii-i, ehkä kannattaisi vähän laihduttaa/jotkut eivät liho lomallakaan!"
"Ompa ollut omituinen olo monta päivää, olenkohan tulossa kipeäksi" - No mistäs minä tiedän!
"Anteeksi kun myöhästyin, oli sitä ja tätä(joku kunnollinen syy tyyliin lapsen sairastuminen tms.)" - Aha, seliseli. Ei kiinnosta.
"Olen ollut kuumeessa enkä ole päässyt lenkille pariin päivän, harmittaa kun olin päässyt lenkki-intoilussa vauhtiin!" - Jaa, jotkut ne lenkkeilee vähän kipeinäkin eikä ole niin laiskoja.
Jos olen meikannut, hän saattaa todeta että miksi kun ei ketään kiinnosta miltä näytän kuitenkaan.
Noissa yllämainituissa ja vastaavalaisissa tilanteissa joissa tulee joskus harmiteltua vai valiteltua jotain turhempaakin(ei tosissaan kuitenkaan) ja yleensä keskustelu siitä jatkuu luontevasti muiden kanssa, mutta hän ei tunne empatiaa.
Tuntuu että hän ei kertakaikkiaan kykene yhtään asettumaan toisen asemaan tai kestämään minkäänlaista epätäydellisyyttä.
Miksi ihmeessä joku käyttäytyy näin?[/QUOTE]

ja monesti saanut siipeensä. se kokeilee...mitä muut sanoo

[QUOTE="kielipoliisi";28176890]ONPA ei ompa...[/QUOTE]

elä takerru sanoihin...miks koska aina tulee näppi vihreitä tai jotain muuta mikä vaikuttaa kirjotukseen...miks konekirjottajille on olemassa korjaus lakka?

[QUOTE="ope";28176994]Voin vakuuttaa, että suomen kielen (tai äidinkielen) opettajat ovat niitä viimeisiä, jotka korjailevat toisten kielivirheitä vapaa-aikanaan.[/QUOTE]

tiesin sen....:).

Yhteistyössä