Tunnistatko itseäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä tunnistan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä tunnistan

Vieras
Viikonloppu, koko perhe kotona..

"Äiti äiti!! Nouse ylös mä haluun aamupalaa, piirtää, kattoo telkkaria, lähteä ulos..." Katsot kelloa, 6:45.. Pakko nousta ylös. Katsot vuoteeseen jossa nukkuu miehesi, lapsiesi isä. Haistat oluen tuoksun ja ihmettelet kuinka miehesi todella otti vain muutaman istuessaan tietokoneella, silti haju etoo sinua ja avaat ikkunan. Yrität muistella koska isä olisi herännyt lapsiesi kanssa, ja varsinkaan ilman pyytämistä. Kaipaisit joskun kunnon unia, nytkin olet nukkunut vain 6 tuntia koska väittelit miehesi kanssa myöhää ja menit pahalla mielellä nukkumaan.
Lapset riehuvat jo olohuoneessa vailla huoli ja murheita niin ainakin luulet koksa et ole varma kuinka he ovat tilanteen vaistonneet. Valmistelet aamiaista keittiössä ja puret hammasta yhteen huomatessasi olutpulloja ja likaisia astioita keskellä keittönpöytää. Korjaat ne tietysti mukisematta.

Kello on jo 11 eikä miehesi ole vielläkään noussut. Poika tulee kertomaan että haluaa isän kanssa ulos ja tarjoat että äiti lähtee. Poika hieraisee kyyneleitä silmistään koska haluaa mennö isän kanssa,- viimekerrasta on aikaa. Syvällä sisimmässäsi riipaisee sillä tiedät ettei isällä ole aikomustakaan viettää aikaa lapsien kannsa, joko ei jaksa, kiinnosta, kerkeä tai "mennään huomenna" jota ei koskaan tule.

Tämä noidankehä on tiivis, olet mielessäsi pakannut laukut ja olet jopa kerran tehnyt niin mutta "kaikkihan muuttu" ja ehkä muuttuukin hetkeksi. Kaikkihan on aina sinun vikaasi ja uskot jopa niin...

En tunnista itseäni, onneksi. Tulin kyllä lukemastani kovin surulliseksi. Eikä miehesi tunnista alko-ongelmaa? Ei halua apua? On raskasta olla alkoholisoituneen kanssa. Kaikkea sun ei pidä painaa nahkoihisi. Mitä, jos teille tulisi asumusero? Muuttuisiko mies sitten? Nämä on vain ehdotuksia, itse kun en tiedä tuollaisesta elämästä mitään.

Jossain on pahasti vikaa, luojan kiitos en tunnista tilannetta. Sun on kiire päästä pois tosta noidankehästä. Olen pahoillani puolestasi ja etenkin lasten puolesta.

en tunnista. mutta apua tarvitsette, koska ei tuo tasapuolista ja vastuullista käytöstä mieheltäsi ole. eikä tietysti sinultakaan, jos vain aina moista siedät.

Hyi olokoon, meillä ei ikinä tapahdu tuomosta!! Onneksi, mulla on niin fiksu mies että jos joskus herään ennen häntä ja olen aamupalan ehtinyt laittamaan niin tulee varmasti kaulaan halaamaan ja kiittämään ja kehumaan.. Naisen alistamista tuomonen suorastaan..

Meillä muuten noin, mutta mies käyttää harvoin alkoholia. Mies ei vaan jaksa nousta ylös lasten takia, ei tee niiden kaa koskaan mitään.
Emmä tiiä mitä varten se mies meidän perheessä on...?

no en todellakaan ole tuollainen marttyyri. mitä hemmettiä, ei kai niitä kakaroitakaan tarvitse pullossa pitää. saa kai ne vaistota ja nähdä että isänsä ei ole kunnossa.

ja tartte olla tekemässä kaikkea mitä pennut pyytää. menkoön poika itse ulos.

ja ei, valvoin vaan kuopuksen takia kun söi rintaa. sen jälkeen mies on alkanut nousta aina lasten kanssa. minulla hemoglobiini niin alhainen että nukahdan vaikka seisaalleni kun olen väsynyt.