Tunteeko kukaan yhtään pientä silmälasipäistä lasta joka on muuten terve?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Kysymyksellä tarkoitan siis pientä lasta jolla silmälasit mutta ei muuta "ongelmaa" kuten autismia, kehitysvammaa, adhd:ta tai muuta.

En tarkoita loukata ketään vaan uteliaisuudeta kysyn kun itse yhdistän helposti silmälasit siihen että lapsella olisi jokin muu vaikeus. Jatkuvasti tulee vastaan tuttuja ja tutuntuttuja joiden lapsilla on lasit niin kaikilla on lisäksi aspergeria, adhd:ta, dysfasiaa ym. Tästä syystä haluaisin tietää onko näillä ja huonolla näöllä jotain yhteyttä toisiinsa.
Niin ja itselläni siis on myös mm. dysfasia lapsi jolla on silmälasit.

Minä olen saanut alta 4-vuotiaana ekat silmälasit. Paha hajataitto.
Ainoastaan lukihäiriö on riesana, muutoin ei mitään oppimishäiriötä koulussa ole ollut. Eikä muutakaan diagnoosia, teve kuin "pukki".

Itseasiassa en! Yhdellä on kehityshäiriö, yksi syntyi pikkukeskosena, yhdellä adhd. Ja lasit ovat saaneet alle 2v. Myöhemmin saaneista (noin 4v tai isompi) taas tunnen paljon terveitä lapsia.

:O

Eipä ole tullut mieleenkään tuollainen asia! No, yhtä kaikki, ystäväni tytär, joka on terävä ja terve kuin mikä, on käyttänyt silmälaseja jo 3-vuotiaasta saakka. Hänellä on vain huono näkö. Alkuun oli toinen linssi peitettynä, ilmeisesti oli laiska silmä...?

Anyways, nyt on 12-vuotias, edelleen rillit päässä, tanssiii balettia, laualaa kuorossa, soittaa viulua, ratsastaa ja vetelee kymppejä kokeista. =)

Meijän pojalla on. Sai lasit 5 vuotiaana, ja ollut nyt vuoden verran.
Niin, ja voi olla että parin vuoden päästä ne saadaan poiski. Ehkä.
Ja hyvä että vuodessa edes pari-kolme kertaa kipiänä on.
Ja aivan normaali jäpä. :)

Viimeksi muokattu:
Minäkin sain lasit lapsena, eikä minulla tietääkseni ole mitään kehitysvaikeuksia ollut :) Näkö oli huono jo 3-vuotisneuvolassa, tosin olin sitten myöhemmin tosi kova lukemaan ja nykytietämyksen mukaan kai mulle annettaisiin ensin pluslasit eikä suoraan miinuksia kuten silloin.

Ja tunnen kyllä muutenkin terveitä silmälasipäisiä pikkulapsia.

Tunnen kyllä eritysilapsia/keskosia ja heillä usealla on silmälasit.
Mutta enimmäkseen nää silmälait omaavat lapset on kyllä aivan terveitä,paitsi et heil on vaaa huono näkö/karsastusta.

Ymmärrän kyllä mitä ap hakee jutullaan,kysymys on vain mielestäni kovin oudosti muotoiltu.

Tunnen.
Ja näillä lapsilla on ollut ainoastaan näön kehityksessä pulmia ts. karsastusta, laiska silmä jne, eivätkä silmälasit ole olleet minkään muun sairauden/vamman/ kehitysviivästymän tms. "littännäisenä".

Yhteistyössä