Tuntematon nainen otti yhteyttä ja kertoi että mun lapsille on syntymässä sisarus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sain viestin ihan tuntemattomalta naiselta joka kertoi että hän odottaa vauvaa mun ex-miehelle. Se haluis tutustua muhun ja mun lapsiin, koska ei ole tekemisissä mun exän kaa. Mitä teen? Lapset ovat nyt 5 ja 7 vuotiaat, miten kertoa lapsille vai olla kertomatta? Entä uskonko tätä naista vai pitäiskö mun kysyä exältä tätä asiaa? Jotenkin oudolta kuulostaa että otti muhun yhteyttä...

Oletko sä hyvissä väleissä eksän kanssa?

Jos, niin kysy ihmeessä. Ja os juttu pitää paikkansa, kerrot lapsille että heille on syntymässä pieni sisarpuoli. Lapsista nää jutut eivät oo lainkaan niin hankalia kuin aikuisista.

Jotenkin varmistat asian...
Mutta munkin mielestä totta kai ainakin kerrot lapsille. "Eroon" he eivät tästä sisaruksesta kuitenkaan ikinä pääse.

Nimimerkillä, täällä juuri tehdään sukuselvityksiä kun eräs suvun häntäheikki kuoli yllättäen ja tiedossa on että lapsia on useampikin mutta kun emme tiedä edes että millä paikkakunnilla

Vaadi nähdä isyystestin tulos, todistus isyyden tunnustamisesta tai muu varma todiste.

Ei kannata luottaa pelkkään ihmisen sanaan varsinkaan tällaisissa asioissa. Maailma on täynnä kaikenlaisia huijareita ja sekopäitä.

Voit ottaa yhteystiedot talteen ja pyytää varmistamaan asia mustaa valkoisella, mutta ei välttämättä tarvitse/kannata pitää sen tiiviimpää yhteyttä kyseiseen henkilöön. Lapsille tulee niin suuri ikäero, ettei leikit mene yksiin. Heille voi kertoa asiasta ja antaa sitten vanhempana tutustua itse sisaruspuoleensa, jos niin haluavat. Väkisin tehdyistä tapaamisista ei mitään luonnollista suhdetta sisaruksille synny.

Katsoisin ensin vähän, millainen tämä nainen on ennen kuin olisin häneen yhteydessä. Jos hän on nyt yksin raskaana, eli todennäköisesti melko lailla kriisisssä, niin hänestä voi saada todellisen riesan. Voi olla, että hän ihan ensisijaisesti haluaa susta ihmisen, jolle soitella ja haukkua eksääsi nyt ja aina. Vauvoja kun voi käyttää monenlaisena tekosyynä, jos se onkin oikeasti se äiti, joka on tarvitseva ja haluaa otteen toisista ihmisistä.
Ja totta kai kysyt sun lasten isältä tätä asiaa, ennemmin kuin alat hänen selkänsä takana säätämään jotain tuntemattoman ihmisen kanssa.

Minä en kyllä alkaisi ex-miehen selän takana puuhailla yhtään mitään. Juttelisin ensin asiasta ex-miehen kanssa ja mikäli tosiaan asia on kuten nainen sanoo, laittaisin hänelle ystävällisen viestin, jossa onnittelisin raskaudesta ja sanoisin että omasta puolestani on tottakai vain mukavaa, että lapset saavat pikkusisaruksen. Sanoisin myös, että toki voidaan joskus nähdä, mieluiten niin että mieskin on paikalla - joskin toivoisin varmaan, ettei niitä kahvittelukutsuja tulisi kovin usein... itselläkin kun on eräänlaiset ruuhkavuodet ja ihan riittävän laaja ystäväpiiri jo muutenkin, niin joku eksän perheen luona norkoilu ei ehkä olisi ihan ykkösprioriteetti.

Enkä muutenkaan kokisi tarvetta ruveta kaveeraamaan jonkun kanssa vain tuollaisesta syystä. Voihan sitä kerran kahveella käydä ja satunnaisesti nähdä muutenkin, mutta siirtäisin kyllä lasten tutustuttamisen toisiinsa ex-miehen tehtäväksi. En usko, että minulla olisi aikaakaan ruveta itse hoitamaan asiaa. Sinänsä tuollainen yhteydenotto kuulostaa vähän kummalliselta - olisi kuitenkin nimenomaan isän tehtävä kertoa lapsilleen uudesta sisaruksesta, ei suinkaan niin entinen ja nykyinen kumppani juonivat jotain kahdestaan.

Sain viestin ihan tuntemattomalta naiselta joka kertoi että hän odottaa vauvaa mun ex-miehelle. Se haluis tutustua muhun ja mun lapsiin, koska ei ole tekemisissä mun exän kaa. Mitä teen? Lapset ovat nyt 5 ja 7 vuotiaat, miten kertoa lapsille vai olla kertomatta? Entä uskonko tätä naista vai pitäiskö mun kysyä exältä tätä asiaa? Jotenkin oudolta kuulostaa että otti muhun yhteyttä...[/QUOTE

Tää nainen laitto uudestaan viestiä ja haluis jutella kuulemma puhelimessa yksityiskohdista. Otin sitte yhteyttä lasteni isään. Ei kuulemma aio olla tämän naisen saatikka lapsen kanssa missään tekemisissä, jos se edes on hänen. Ja toivoo etten minäkään olisi. Tää nainen kuulemma jo pitkään kytänny exääni ja nyt varmaan otti muhun yhteyttä kun oli kuullut että hän on tapaillut toista naista. On kuulemma muillekin huudellut että seurustelee exääni kanssa vaikka todellisuudessa kuulemma tavanneet 2 kertaa. Muille haukkunut exääni. Exän kanssa ollaan kyllä sen verran väleissä, etten usko että se valehtelisi.

Yhteistyössä