Tuntuu että kaikki muut ostaa "aikuisillekin" joululahjoja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Meillä päätetty sukulaisten kanssa jo monta vuotta sitten että ostetaan vaan lapsille ja jokainen ostaa sitten itse mitä tarvii, jos tarvii.. Eli ei tule ainakaan kaappien täytteeksi mitään turhaa roinaa.. Ja tietty eipäs sitä rahaa ole liikaa ainakaan itsellä et ois sit vara ostaa mitää kauhean kalliita lahjoja aikuisille.. et mieluummin satsaa sit lasten lahjoihin..

Mites muilla, ostatteko "aikuisillekin" joululahjat...

Viimeksi muokattu:
Ainoastaan omille vanhemmille jotain pientä ja niille sisaruksille, joilla ei vielä lapsia ole.
Ne joilla lapsia on ja lapsille lahjat ostetaan, ei enää vanhemmille erikseen osteta. Joskus saatetaan ostaa koko perheelle yhteinen lahja (esim lautapeli). Tai jos muuten jotain osuvaa tulee vastaan. Mutta pääsääntöisesti vain lapset lahjotaan.

No juu, läheisimmille ostetaan. Kyllähän esim hyvät ystävät sen verran hyvin tuntee, et osaa ostaa heidän makunsa mukaista yllätystä. Tosi ihania lahjoja oon ainaki ite saanu ja saamistaankin lahjoista on ystävät ilahtuneet. Samoin rakkaalle jne.. Omien lasten lisäks en osta sukulaislapsille, paitsi kummilapsille tietty.

me ostetaan aikuisille, ei sen mitään isoa tarvi olla, pienikin ilahduttaa esim kynttilä tai suklaata, mielestäni tässäkin on kyse siitä, että ajatus on tärkein, me ainakin halutaan muistaa myös aikuisia pienellä lahjalla, kyllä kaikki ilahtuu lahjasta oli sitten minkä ikäinen hyvänsä. :)

No minä en osta kuin omille lapsille. Kummipojalle ja hänen sisarelleen olen jotain ostanut tai sit annan ihan rahana niin saavat itse ostaa mitä tarviivat/haluavat. Minusta on ihan turhaa ostaa aikuisille mitään, eiköhän jokainen osaa ostaa sitä mitä tarvitsee ihan itse ja sellasta krääsää on minusta ihan turha hankkia. Sit saadaan taas tälläkin palstalla lukea kun "tuli lahjaksi sitä ja tätä" ja ollaan pettyneitä epäsoviviin joululahjoihin.

joo ostetaan. Olisi ihan tylsää jos vain lapsi avaisin muutaman lahjan jouluna. Kyllä minä tykkää opettaa hänellekin antamisen iloa.

Meillä on vinkkilistat että ostokset olisivat myös hyödyllisiä. Toki itsekin voisi ostaa ne mitä tarvitsee mutta on se lahjojen ostaminen ja kääriminen niin mukavaa...

Meillä päätetty sukulaisten kanssa jo monta vuotta sitten että ostetaan vaan lapsille ja jokainen ostaa sitten itse mitä tarvii, jos tarvii.. Eli ei tule ainakaan kaappien täytteeksi mitään turhaa roinaa.. Ja tietty eipäs sitä rahaa ole liikaa ainakaan itsellä et ois sit vara ostaa mitää kauhean kalliita lahjoja aikuisille.. et mieluummin satsaa sit lasten lahjoihin..

Mites muilla, ostatteko "aikuisillekin" joululahjat...

Me ei osteta lahjoja juuri lainkaan. Minä olen ostanut pari pientä lahjaa läheisimmille sukulaislapsille (ei ole omia). Miehelleni ostan jotain sellaista, mitä hän toivoo ja tarvitsee. Muita lahjoja en osta. Lahjoista tulee hirveästi kuluja, kaapit täyttyvät turhasta roinasta ja stressiäkin niiden ostelusta kuulemma saa.

No joo suklaataa mekin ollaan saatettu viedä aikuisillekin..

Ajatushan se tietty tärkein on, mut alkoi ainakin itsellä väliin loppumaan huumori kun sain tyyliin 6-7 joulua putkeen patalappuja ja hanskoja ja ihan oikeasti aina samalta ihmiseltä.. Mut on tietty on "halvempiakin" mukavia lahjoja.

Meillä ei ole vuosiin aikuisia lahjottu, vain lapsille on lahjat ostettu. Jokainen ostaa itselleen yhden lahjan, jotta lapset eivät luule aikuisten olleen tuhmia :D Usein olen ostanut itselleni unelma suklaarasian, tänä vuonna ostan pyyhkeen, jonka ostaisin joka tapauksessa.

No joo suklaataa mekin ollaan saatettu viedä aikuisillekin..

Ajatushan se tietty tärkein on, mut alkoi ainakin itsellä väliin loppumaan huumori kun sain tyyliin 6-7 joulua putkeen patalappuja ja hanskoja ja ihan oikeasti aina samalta ihmiseltä.. Mut on tietty on "halvempiakin" mukavia lahjoja.

Juu, on aina niin kivaa saada jotain mitä ei tarvitse mutta joka on toisen ollut "pakko" ostaa.

Me emme osta aikuisille, emmekä muiden lapsillekaan. Ainoastaan omalle ja minun kummilapselleni. Tänä vuonna ajattelin myös kieltäytyä lahjoista, en kyllä tiedä miten se onnistuu :whistle:

Juu, ostan. Lahjoja saavat meidän vanhemmat, isovanhemmat, mun veli, poikien kummit, mun ystävä ja tietty ostan myös miehelleni lahjoja. Jostain syystä ei tule mieleenkään olla ostamatta lahjoja. :ashamed:

Me ostetaan, mutta EI krääsää, vaan ihan kunnon tarpeellista tavaraa ja/tai laatua.
Esim mun isä saa AINA sotakirjan.
=)
Ja kaverille ostan Pentikin Vaniljaa pyynnöstä.
Oikeastaan aikuisia, joita lahjotaan ei oo kun ehkä 7kpl-

Miehen suvusta ei osteta miehen sisaruksille, vain miehen vanhemmille jotain + suvun lapsille ja heillekin pienimuotoisesti. Mun suvusta taas on tapana ostaa aikuisille sisaruksillekin jotain, ei mitään suurta mutta jotain tyyliin: herkkukori, saunatuoksusetti ja laudeliinat, kirjoja, lahjakortti hierontaan tms. Monta kertaa oon miettinyt, että pitäiskö sopia munkin suvun kanssa, että ostettaisiin vain joulukukka/suklaarasia/vietäisiin joku leivonnainen jos sitäkään, mutta en ole kehdannut olla se joka aloitteen muutoksesta tekee :saint: Mä kun tiedän että esim. siskoni rakastaa lahjojen ostelua niin en viitsi viedä sitä riemua...

Niin tää on niin moni piippuinen homma. Mut itsestä tosiaan vaan tuntuu et monet ostaa aikuisillekkin lahjat ja eihän siinä mitään pahaa ole. Toki itsekkin mielellään antais kaikille läheisille (suvulle+ystäville) oikein ihanat lahjat, mutta on kyllä pitänyt todeta et kun kuitenkin kaikille on sitä krääsää joka kaappi täynnä ja sit kun ei vara ole mihinkään kovin kalliisiin, niin parempi että kukin ostaa sitä mitä tarvitsee...

Miksi aikuisille pitäis ostaa jotain krääsää? Ihan samalla lailla niiltä voi kysyä toiveita ja yleensä lahjottavat on sen verran läheisiä, että tietää esim. mitä astioita toinen kerää.

Ostetaan lahjat, lähisuvulle. Eli siis mun vanhemmat, veli tyttöystävineen, minä ja mieheni vaihdetaan lahjoja. Vanhempani saattavat hankkia kaikille useammankin... Lisäksi vielä jotain pientä molemmille isovanhemmilleni ja meidän tytön kummeille. Mä en tykkää tuollaisista kielloista, mutta tottakai ymmärrän jos muissa suvuissa noin halutaan tehdä. Meidän porukassa on aina ollut kiva saada lahjoja ja kaikki tuntee toisensa niin hyvin, etteivät todellakaan mitään rojua hanki vaan jotain sellaista mistä oikeasti toinen tykkää. Mä esimerkiksi tapaan hankkia vanhemmilleni kirjoja tai vaikka liput johonkin tapahtumaan, konserttiin ym.. Äiti myös rakastaa jos saa jotain nätti urheiluvaatetta. Itse taas saan melko paljon lahjakortteja kauneushoitoloihin, kampaajalle ym. (ilmeisesti kaikki huomanneet, että sitä puolta karsin ekana, jos on rahasta tiukkaa). ;)

Meillä on tapana lahjoa aikuisetkin. Minusta on ihana antaa lahjoja. Toki lahjan saaminenkin on mukavaa, mutta kaikkein mieluiten seuraan kun muut avaa lahjojaan :) Mitään kovin arvokasta ei ole varaa hankkia, mutta jotain pientä kivaa. Äidille ollaan joskus kaikki sisarukset yhdessä ostettu joku arvokkaampi lahja.

Yhteistyössä