tuntuu ettei ole varaa asua yhdessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt olisi selkeästi ap:lla hyvä hetki istua miehen kanssa keittiön pöydän ääreen ja keskustella asia halki. Mitä miehelle merkitsee, että asutte yhdessä? Tajuaako mies, että rahatilanteesi on huonontunut oleellisesti hänen takiaan? Ymmärtääkö mies, mitä tarkoittaa kun on isä? Isän pitää ottaa vastuuta, kuten äidinkin (sekä henkisesti että taloudellisesti).

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Tätä palstaa lukeneena ja seuranneena olen huomannut rakkauden puuttumisen palstalaisilta. Tuntuu että täällä on katkeria ihmisiä, joille parisuhde on ensisijaisesti aina jotain muuta. Se on sitä että on ehkä mahdollista hankkia kiva asunto, lapsilla on molemmat vanhemmat, tai niin jo ylipäänsä sitä että parisuhteen "kautta" saa lapsen. Se on sitä että joku muukin siivoaa, laittaa ruokaa ja vie lapsia harrastuksiin. Mutta se tärkein: rakkaus, jää usein ihan taka-alalle.

Onko muut huomanneet tai tunnistitteko itsenne? Rakastatteko ja "jumaloitteko" te (enää) sitä kumppanianne? Jos se toinen nimittäin on se elämän ilo ja rakkaus, niin monet muut asiat tuntuvat siinä vieressä kovin pieniltä. Ihminen on aika onneton ilman rakkautta.

Ihan hyvä havainto. Kukaan ei koskaan sanallakaan mainitse rakkautta kun antavat eroamisen neuvoksi. Ja se on yleinen neuvo täällä.

Ihan hyvä havainto. Kukaan ei koskaan sanallakaan mainitse rakkautta kun antavat eroamisen neuvoksi. Ja se on yleinen neuvo täällä.

Ei se rakkaus auta, jos on todella pahoja ongelmia.

Miettikääs, jos ap:n tilanne muuttuisi ja hän ei saisikaan mistään mitään rahaa. Yhteiskunta kuitenkin olettaisi hänen puolisonsa elättävän. Mutta jos tämä ei sitä tee, ap kuolisi ilmeisesti nälkään. Onko siinä sopiva paikka peräänkuuluttaa ap:lle sitä, että "rakkaus on kuitenkin tärkeämpää kuin raha"? Jos ei, niin miksi tässä kohtaa ap:lle pitäisi riittää rakkaus, vaikka se rakkaus aiheuttaa sen, että hänen elämänsä kurjistuu puolison eläessä hyvän elintason mukaista elämää hänen kustannuksellaan?

”Mun” rahat lakkasivat olemasta ”mun” sinä päivänä kun muutin ex- rouvakullan kanssa yhteen. Yhteinen talous, yhteiset haaveet ja unelmat ja vakaa aikomus viettää loppuelämä yhdessä, niin miten mun rahat jotenkin vois olla ”mun”. Palkkatuloilla elävien rahat kun kumminkin menee vuokraan, jääkaapin sisältöön ja bensaan, niin pitääkö siinä maalata viiva lattiaan, että sä maksat vuokraa noista neliöistä ja pysyt omalla puolellasi paitsi milloin naidaan?

Sen mä ymmärrän jos isompi omaisuus tai perintö suojataan avioehdolla.

Mut perheenä eletään saman soppakattilan äärellä eikä funtsita kuka maksoi minkäkin nakinpalan.

No en mä erota kyllä halua/aio rahan takia, asutaan sitten vaikka erikseen mut ollaan yhdessä, mut ei tää ny näinkää voi mennä.. alkaa pyöriä liikaa rahan ympärillä ja syö suhdetta ainakin mun halua olla tässä, elän alle toimeentulotuen.. ja ny viälä sairaalalaskut painaa päälle..

No en mä erota kyllä halua/aio rahan takia, asutaan sitten vaikka erikseen mut ollaan yhdessä, mut ei tää ny näinkää voi mennä.. alkaa pyöriä liikaa rahan ympärillä ja syö suhdetta ainakin mun halua olla tässä, elän alle toimeentulotuen.. ja ny viälä sairaalalaskut painaa päälle..

Paljon saat elareita, kun asutte erilään?

Minimin saan esikoisesta (eri isä) ja sen saan vaikka asutaan yhdessä. Yhteisestä en tietenkään semmosia vaadi ostakoot mein lapselle sit edes joskus jotain tarpeellista..

Eli miten se osallistuu lapsensa elättämiseen? Miksi olet kynnysmatto ja vielä lapsesi kustannuksella? Miehellä on elatusvelvollisuus eikä mikään "ostaa ehkä joskus jotai".

No tässähän käy ny niin että, miehän maksan tän kuun , hällä rahat loppu, en tajuu mihin ja ny kaikki jää mulle, täytyykö tässä nyt lainaa ottaa sen takia ottaa... sapettaa..

Palstan pettämätön logiikka: eroa. Jos mies ei maksa, se juo olutta tai ei tee tarpeeksi kotitöitä: eroa. Ero miehestä lähestulkoon aina ratkaisu kaikkeen. Tässäkään tilanteessa ei kannata ajatella a. että rakastat miestäsi b. sinulla on pieni lapsi jota joutuisit hoitamaan yksin c. lapsi tarvitsee isäänsä d. teillä on yhteinen elämä jne. Ei kannata ajatella moisia höpötyksiä. Mies on sika, joten eroa!!

Sulla taitaa olla sisälukutaito tai ymmärryksen taso keskivertoa alhaisempaa luokkaa.
Käsittääkseni en kertaakaan kehottanut ketään eroamaan. Ehdotin omaa asuntoa ja omaa taloutta, koska yhteistalous on naiselle tässä tapauksessa epäedullinen.

No tässähän käy ny niin että, miehän maksan tän kuun , hällä rahat loppu, en tajuu mihin ja ny kaikki jää mulle, täytyykö tässä nyt lainaa ottaa sen takia ottaa... sapettaa..

Mies ottaa sitten lainaa. Ei sinn tehtäväsi ole kaikkea maksaa. Älä missään nimessä velkaannuta itseäsi yhdenkään miehen takia. Anteeksi, että sanon pahasti, mutta aika höynäytettävältä kuulostat.

Puhuttiin asiasta.. ei hänen kuulemma enempää kuulu maksaa kuin minunkaan. Ja tiuskaisi vielä että pitääkö hänen muuttaa pois että minä saan enemmän rahaa. Sanoin että olen sitäkin miettynyt. Asia jäi tähän.. eikä muutosta... jäi kyllä mieleen toi äänensävy miten ton ilmaisi et saisin enemmän rahaa. Hitto me oltais edes yhteen muutettu jos asiat toiste päin. Oonko mä tässä ny joku pahis ja rahan perässä hiihtäjä, jäi vähän se maku suuhun. Eiköhän tuo sit kaikille mene valittamaan et hänen piti muuttaa et MINÄ saisin enemmän rahaa.. voi huokaus

Puhuttiin asiasta.. ei hänen kuulemma enempää kuulu maksaa kuin minunkaan. Ja tiuskaisi vielä että pitääkö hänen muuttaa pois että minä saan enemmän rahaa. Sanoin että olen sitäkin miettynyt. Asia jäi tähän.. eikä muutosta... jäi kyllä mieleen toi äänensävy miten ton ilmaisi et saisin enemmän rahaa. Hitto me oltais edes yhteen muutettu jos asiat toiste päin. Oonko mä tässä ny joku pahis ja rahan perässä hiihtäjä, jäi vähän se maku suuhun. Eiköhän tuo sit kaikille mene valittamaan et hänen piti muuttaa et MINÄ saisin enemmän rahaa.. voi huokaus

Niinhän se on!! Mut minkäs teet.. ei sulla ole varaa asua sen miehen kanssa, varmasti muut kulutkin pienenee..

No jos siitä joku alkaa sulle urputtamaan niin sanopa niille sekin että jouduit elämään ihan minimituloilla ja maksaa niistäkin tasan puolet kaikesta kun pihi äijä ei tajua et teidän pitäis olla niinku perhe...ja et se jolla (monta kertaa) isommat tulot ku toisella, vois maksaa enemmän...

Pyydä jotakin miehen älyllistä tuttua (jos sillä sellaisia on) kertomaan, mitä tarkoittaa PERHE. Sen jälkeen irtisanot kämpän ja kehoitat miehen hommaamaan nimiinsä asunnon, jonka vuokrasta sinä suostut maksamaan selkeästi alle puolet (tulojen suhteessa). Jos ei kelpaa - se on morjens!

Yhteistyössä