Tuntuu hieman rankalta laittaa sapuskaa pöytään koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Koululaiset kesälomalla siis.

Ei muuten, jos itsekin olisi lomalla, mutta kun en ole, vaan olen opiskelija (tentin kesällä). Jos olisi lomalla ja palkka juoksisi, niin mikäs siinä ruokaa laitellessa ja lasten kanssa touhutessa, mutta kun pitäisi saada nuo arkiaskareet tehtyä siinä sivussa. ja lapset pääasiassa itse viihdyttää itsensä.

Kyllä se on helppoa kun koulusta saa aterian. Yksi ateria päivässä on paljon helpompi kuin monta.

Eivät kuulemma pidä lämmitetystä makaronilaatikosta tai keitoista tai mistään lämmitetystä, eli aika sama lämmitänkö vai en, itse päädyn syömään kaiken. Näkyy vyötäröllä, joo....

No lapsilta nyt ei kysytä, tykkäävätkö vai eivät. Joskus lämmitetty peruna saattaa toki maistua omituiselta, mutta esimerkiksi makaronilaatikko on kyllä hyvää toisenakin päivänä.

No lapsilta nyt ei kysytä, tykkäävätkö vai eivät. Joskus lämmitetty peruna saattaa toki maistua omituiselta, mutta esimerkiksi makaronilaatikko on kyllä hyvää toisenakin päivänä.

Juu ei kysytä ei, meillä jää esim. perusmakaronilaatikosta seuraavaan päivään (siitä ohjeesta, joka on myllynparas makaronin pussin kyljessä) ja kyllä sitä syödään siis 2 kertaa.

Mutta valitusta tulee, ja alas ei mene. kuin vähän Itse siis syön monta lautasellista. ja lapset kohta pyytämässä välipalaa.

Esikoinen on nirso ja en sitten tiedä matkiiko kuopus vai onko samaa mieltä oikeasti, että ei pysty syömään.

Minulla on töitä vielä heinäkuuhun asti, vaikka koululaiset jo aloitti lomailun. Onneks ovat oppineet jo aikaa sitten, että tämä äiti ei ehdi vastata siitä, että ruokaa olis laitettuna joka päivä. Sitä toki on kaapeissa ja sieltä voi itse valmistaa. Koulu-ikäiset hallitsee kyllä mikrossa lämmityksen kun opettaa vaan. Toiset oppii jopa laittamaan ruokaa. Lapulle vaan lukutaitoisille ohjeet. Minä olen niin harvoin töiden vuoksi kotona edes paikalla, joten lapuilla ja kännykä'n välityksellä hoidellaan lapset tässä perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuorotyöläinen;26406150:
Minulla on töitä vielä heinäkuuhun asti, vaikka koululaiset jo aloitti lomailun. Onneks ovat oppineet jo aikaa sitten, että tämä äiti ei ehdi vastata siitä, että ruokaa olis laitettuna joka päivä. Sitä toki on kaapeissa ja sieltä voi itse valmistaa. Koulu-ikäiset hallitsee kyllä mikrossa lämmityksen kun opettaa vaan. Toiset oppii jopa laittamaan ruokaa. Lapulle vaan lukutaitoisille ohjeet. Minä olen niin harvoin töiden vuoksi kotona edes paikalla, joten lapuilla ja kännykä'n välityksellä hoidellaan lapset tässä perheessä.

Kiitos tästä viestistä. Helpottaa huonoa omaatuntoa, kun ei muillakaan ole niin justiinsa ja lapset saavat pärjätä mitenkuten.

[QUOTE="a p";26406163]Kiitos tästä viestistä. Helpottaa huonoa omaatuntoa, kun ei muillakaan ole niin justiinsa ja lapset saavat pärjätä mitenkuten.[/QUOTE]

Olen ottanut tavaksi ajatella jo aikoja sitten, että oppiipahan lapset taitoja joista on hyötyä ehkä elämässä kun ei ehdi vanhemmat joka asiaa passaamaan nenän eteen. Joidenkin kun on tehtävä elääkseen muutakin kuin hoidettava lapsiaan. Ei se tee meistä silti yhtään vähemmän rakastavia vanhempia, vaikka joudumme tekemään asiat hiukan eri tavalla.

Älä muuta sano, ennen töihin paluuta duunasin useinkin 2x2 erilaista ateriaa päivässä ja aamu-, väli- ja iltapalat päälle. Ei ehtinyt edellisiä jälkiä siivota kun jo piti uutta laittaa tulille =)

Reiluja annoksia vaan ja loput sitten vaikka pakkaseen, niin ei tarvitse ihan heti samaa syödä uudetaan.

Ja lapsiakin voi käyttää hyväksi niissä arkiasakreiden teossa, pakkohan heidän on jossain vaiheessa jotain oppia.

Yhteistyössä