tuntuu niin pahalta lapsen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja åiti x 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

åiti x 5

Vieras
Pitääkä hoitopaikassa jakaa oma lelu toisille? Vai saanko päättää ettei sitä tarvitse oman lapseni antaa muille leikittäväksi?

Hoitopaikassamme on lapsi joka vie aina oman lapseni lelun ja antaa omansa minun lapselle. Mua tämä ärsyttää. Ei lapseni lelu ole sitä lasta varten.
Kysynkin usein lapseltani , että tuntuuko pahalle kun toinen vie lelun? ANtaako sen itse vai viekö toinen sen jotenkin väärin esim uhkailemalla. Kerronki ettei sitä tarvitse antaa toiselle vaan se on lapseni oma.

Lapset vaihtelevat lelujaan, älä sinä ressaa. Eikö riitä että saa kotona omallaan leikkiä? mukavaa on varmaan lapsellekin saada toiselta lelun lainaan.Lasta ressaa kun sua ressaa?!

Lapseni tarhassa on pari kertaa kuussa lelupäivä ja siellä lapset esittelevät oman lelunsa muille ja sitten tehdään leikkejä joissa lelut ovat ja kyllä muutkin saavat niitä hypistellä.
Sen tähden lelupäivänä viedään lelu, jonka lainaamisesta ei tule poru

Ja jos sinulla on 5 lasta, niin ihmettelen, että siinä lapsi parvessa ei lapsesi ole vielä oppinut jakamaan tavaroitaan ja lainaamaan.
Oma ainokaisenikin osaa tuon

kyse on siitä että tämä lapsi AINA vie lapseni lelun. Ja jotenkin vaan puhuu ympäri vaikka olen kotona kuinka painottanut että ITSE päättää lelustaan ja EI TARVITSE jakaa juuri tätä lelu.
Ärsyttää tollaset manipuloijat jotka katsovat vain omaa napaa.

Lapseni tarhassa on pari kertaa kuussa lelupäivä ja siellä lapset esittelevät oman lelunsa muille ja sitten tehdään leikkejä joissa lelut ovat ja kyllä muutkin saavat niitä hypistellä.
Sen tähden lelupäivänä viedään lelu, jonka lainaamisesta ei tule poru

Ja jos sinulla on 5 lasta, niin ihmettelen, että siinä lapsi parvessa ei lapsesi ole vielä oppinut jakamaan tavaroitaan ja lainaamaan.
Oma ainokaisenikin osaa tuon

Kyllä meillä jaetaan mutta ei näin. Meillä on jokaisella lapsella omat lelut. Niitä ei oteta toisen huoneesta luvatta. Ja jos lupa heltiää palautetaan se samalle paikalle takaisin.
Harvemmin lainailevat sillä kaikilla on eri mielenkiinnon kohteet joita kerää. Esim 10 v tytöllä on ne lego-frends jutut ja hienoja kyliä rakentaa saaduistaan lahjoista. Niihin ei saa koskea kukaan muu ellei ole lupaa. Pojalla on nyt myös lego-kausi ja huoneen hyllyillä on todella monia rakennelmia ja niitä ei todellakaan tarvi jakaa muille. Jos sattuvat leikkiin yhdessä niin kyllä leikkivät omillaan ja vievät omiin huoneisiin omansa. Yks lapsista kerää autoja ja niitä piisaakin.
Mitä järkeä on ostaa lapsi lahjoja jos joutuvat ne jakaan sisarruksien kanssa ja ei ole mitään omaa? miten siinä oppii mistään huolehtimaan?

Ja tämä tarhan lapsi on oikein kiero. Nyt sanoinkin viimeksi hänen äidilleen lapsien kuullenkin että hänen lapsensa EI KOSKE lapseni leluun.
Monet illat on itketty tätä ongelmaa ja nyt se loppuu.

meillä on myös päiväkodilla lelupäivä joka perjantai. Poika vie aina jonkin kivan lelunsa, yleensä auton tai vastaavan ja asiaan kuuluu että muutkin saavat sillä leikkiä jos pojalle se sopii. Ei tulisi mieleenikään syytellä muita lapsia jos kerran pojalle sopii että joku muukin sillä leikkii, teetköhän nyt kärpäsestä härkäsen? Mikään pakkohan ei sitä lelua ole sinne viedä , entäpä jos ensi kerralla lapsesi jättäisikin lelunsa kotiin?

Ettekö te tajua sitä , että onhan minun lapsella oikeus nauttia siitä omasta lelustaan vaikka joka päivä hoidossa? Miksi tämä yksi saisi aina ottaa lapseni lelun?
Hoitajat sanoo, että lapseni suostuu vaihtoon mutta herra jee eikä ne tajua , ettei lapseni oikeasti halua vaihtaa vaan tuo kiero lapsi sen puhuu itselleen.
Joka ilta käymme kesksutelut lelusta ja tämä on jo rasittavaa. Miksi hoitajat sallii tämän kieron lapsen toiminnan? Miettikääs omalle kohdalle. Jos teidän lapsilla on rakas lelu ja haluaa viedään tarhaan kuten muutkin vie mutta pitää sitä niin rakkaana , eikä hänellä ole oikeus olla jakamatta sitä sille hyena laumalle?

Jos hoitoon tuo oman lelun niin sillä pitää antaa muidenkin leikkiä.
Sitä ei omita vain itselle. Jos tämä ei sovi niin lelu pysyy piilossa koko hoidon ajan.
Kotona voi omia vain itselleen.

Ettekö te tajua sitä , että onhan minun lapsella oikeus nauttia siitä omasta lelustaan vaikka joka päivä hoidossa? Miksi tämä yksi saisi aina ottaa lapseni lelun?
Hoitajat sanoo, että lapseni suostuu vaihtoon mutta herra jee eikä ne tajua , ettei lapseni oikeasti halua vaihtaa vaan tuo kiero lapsi sen puhuu itselleen.
Joka ilta käymme kesksutelut lelusta ja tämä on jo rasittavaa. Miksi hoitajat sallii tämän kieron lapsen toiminnan? Miettikääs omalle kohdalle. Jos teidän lapsilla on rakas lelu ja haluaa viedään tarhaan kuten muutkin vie mutta pitää sitä niin rakkaana , eikä hänellä ole oikeus olla jakamatta sitä sille hyena laumalle?

Tarhassa on tarhan pelisäännöt ja lasten maailma, jos koko helskutin tarharyhmä osaa jakaa lelujaan ja antaa toisten leikkiä niillä, niin poikasi muuttuu pikkuhiljaa silmätikuksi, jos istuu nurkassa pitäen tiukasti lelustaan kiinni.

Täytyykö sinne tarhaan viedä sitä rakasta lelua, jos lapsi välttämättä haluaa viedä lelun, niin sitten joku vähemmän tärkeä tai sitten haette vaikka halpahallista jonkun parin euron lelun, jota kuljettaa lelupäivinä mukanaan.

Älä nyt mitään lapsen rakasta lelua mukaan laita, jos siitä tulee itku, joku tuollainen pikkujuttu sinne mukaan, joka ei lapselle tärkeä.
Näin hän oppii tarhan pelisäännöt ja sitten kun on sisäistänyt ne, voi ottaa sen rakkaankin lelun mukaan

kyllä sun nyt varmasti kannattaisi jättää lapsi kokonaan kotihoitoon että saisi leikkiä leluillaan ihan issekseen eikä tarviis jakaa niitä kaiken maailman räkänokkien kans. Tiiä mitä tautejakin niistä vielä saa.

Voi yhyy hyyy hyyy! Kauhea tarha kun yrittää torpedoida sun lapsen kasvamisen itsekeskeiseksi minäminäminä -tyypiksi!! Voi damn! Ettei vaan nyt oppisi huomioimaan muitakin kun kasvaa :O

Pois tommosesta paikasta!

Jaha, nyt rupes mun tutka piippaamaan... Liian aikaisin paljastunut provo. Harmi, tästä olisi voinut vielä tulla pitkä ketju.

Ei mietitä, koska olet tyhmä provo.

Lelupäivä on ehkä kerran kuussa ja omani on vienyt aina pehmon (tyttö) ja en ole koskaan edes kysynyt onko sillä leikkinyt joku kuin lapseni. Eikä suututa jos on vaihtanut lelua. Vaikka meilläkin lapsilla on periaatteessa omat lelut, niin toinen lapsista ei niin välitä leluista, antaa vaikka kaikki toiselle omaksikin kun taas toinen on tarkempi, eikä halua luopua, minun taas ei tarvitse itkeä enkä usko että kukaan 5 lapsen äiti tai isä itkee leluja illat jos ei kahdenkaan lapsen.

Yhteistyössä